ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri

Annelerimiz ve Çocuklarımız


Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri Yaş Dönemlerini Bilmek Niçin Önemli? Çocuğunuzun niçin belli bir davranışı sergilediğini anlayabilmek için ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 08 Ocak 2015, 14:46   #1
Durumu:
Çevrimdışı
PrensesCe
Ceren'in Annesi
PrensesCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 29 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 13.848
Konular: 7672
Beğenilen: 1848
Beğendiği: 2828
www.forumsevgisi.com
Icon10.gif Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri

Yaşa Göre Değişen Davranışlar ve Çözüm Önerileri

Yaş Dönemlerini Bilmek Niçin Önemli?
Çocuğunuzun niçin belli bir davranışı sergilediğini anlayabilmek için öncelikle gelişim evreleri ve bu evrelere özgü davranış değişikliklerinden haberdar olmanız gerekir.
Her çocuk farklı karakteristik özellikleri ve farklı gelişim hızıyla ayrı birey olduğuna göre, tipik davranış tanımları her çocuk için geçerli değildir.
Yaşamın İlk Yılı 0–1 Yaş
  • Çocuğun bu yıllarda güven duygusunu geliştirmesi kritik evreleri başarılı ya da başarısız olarak atlatması sizin davranışlarınıza bağlıdır.
  • Güven ve güvensizlik duygularının tohumu bu evrede atılır. “Onu istiyorum hem de şimdi istiyorum. Ben evrenin kralıyım. Eğer onu bana vermezseniz ciyak ciyak bağırırım.”
  • Bir yaş, çocuğun kendini ve dünyasını keşfetmeye başladığı yaştır. En karakteristik özelliği, tam bir benmerkezcilik özelliği sergilemesidir.
  • O, hep alır. Hiç vermez. Kendi bildiğini yapmakta ısrar eder. Paylaşmaz. Bir grupla oynarken bile yalnızdır.
1 Yaş Çocuğuna Nasıl Yardımcı Olunabilir?
  • Bu dönem, çocuğun, “ara-bul, dünyayı keşfet!” ilkesiyle hareket ettiği bir dönemdir. Sürekli “hayır, yapma!”demek zorunda kalmamak için, evde çocuk için güvenli bir alan oluşturmakla rahatlamış olursunuz.
2 Yaş
  • 2 yaşındaki çocuğa bir şeyi yapmasını söylediğimizde iki tepkiden birini alırız… Her iki durumda da, yasaklanan işi yapmaya devam eder.
  • Hayal ile gerçeği ayırmada sorun vardır. Rüyalar gerçek görünmektedir; canavarlar gerçekten yatağın altında yaşıyor gibidir.
  • Başka çocuklara ilgi gösterilmesine, özellikle bunu kendi yakınlarının yapmasına kızar.
  • “Sorgu çağı” dönemine girmiştir. Ebeveyninin ağzından çıkan her cümleye “niçin” sorusunu yöneltir.
2 Yaş – Korkunç İkinci Yıl
  • 2,5 yaşından itibaren çocuk, zorlu, dikkat gerektiren ve duygu patlamaları içeren deneyimler yaşar.
  • Dünya ona büyük ve tehlikeli görünür. Eğer o, dünyanın anne-babasından oluşan küçük bir kısmını bile kontrol edebilir ya da yönetebilirse kendisini daha güvenli hissedeceğine inanır.
2 Yaş Çocuğuna Nasıl Yardımcı Olunabilir?
  • Görmezlikten gelin, kısa bir süre ilgisiz kalın
  • Sakin ve sabırlı bir tutum
  • Göz kontağı ve ciddi bir yüz ifadesi takının
  • Ona yaklaşın ve dinleyin
  • Duygularına saygı gösterin
  • Kararlı bir ses tonu
  • Tartışmayın
  • Gerekirse dikkatini başka yöne çevirin
Unutmayın ki bu dönem geçici kimse seyircisi olmayınca gösteri yapmak istemez.
3 Yaş
  • Bazı anlamsız davranışları tekrarlayabilir.
  • Öfke ve kırıklığını hala fiziki olarak yansıtır.
  • Diğerlerinin duygularına duyarlık gösterir ve onların bulunduğu durumu anlayabilir.
  • Bu dönemde çocuklar zaman zaman kekeleyebilir, parmağını emebilir, daha önce korkmadığı çeşitli korkuları olduğundan söz edebilir.
3 Yaş Çocuğuna Nasıl Yardımcı Olunabilir?
  • Bu dönemde güçlü bir benlik duygusu vardır ve bağımsızlığı kaybetme endişesi olmaksızın itaat etme eğilimindedir. Çünkü 3 yaş çocuğu kurallara uymaktan hoşlanır. Bunda beğendiğiniz hareketleri övmenizin, onu cesaretlendirerek yönlendirmenizin yardımı büyük olacaktır. Yanı sıra sınırların sık değişmemesi, bugün “evet” dediğimize yarın “hayır” dememek bu yaş için önemlidir.
4 Yaş
  • İsteklerinin anında yerine getirilmemesini anlayışla karşılamayı öğrenmeye başlar. Artık beklemeyi öğrenir. Bu yaş karşı gelme yaşıdır. Sınırları zorlaması göze çarpan özellikleri arasındadır. Elinde olanın kendi mülkiyetinde olduğuna inanır ama çalmanın bilincinde değildir.
  • Bu yaşta doğru yanlış kavramları verilmeye başlanmalıdır. Gerektiğinde, “kendi odasına göndermek” veya “bir TV programı seyretmesini engellemek gibi basit cezalar uygulanabilir.
  • Zaman zaman cezadan kaçmak adına yalan söyleyebilir.
4 Yaş Çocuğuna Nasıl Yardımcı Olunabilir?
  • Çocuğunuzun tüm sorularını “sabırla” yanıtlayın. O, dış dünyayı sizin aracılığınızla öğrenecektir. Bütün bunları yapmak için çocuğa “zenginleştirilmiş yakın çevre” ortamı sunun. Bunu evde televizyon seyretmekle değil, birlikte yürüyüş, tiyatro, sinema, müzik, konser, maç gibi farklı türdeki ortak etkinliklerle mümkündür.
5 Yaş
  • Bu dönem çocuğu, kendi kendine yeter, sosyaldir, kendinden emindir, şekilci ve uyumludur. Uyumsuzluk ve huysuzluk dönemini geride bırakmıştır.
  • Anne, dünyanın merkezidir. Onu memnun etmek, onun yanında olmak, ona yardımcı olmak ister. Rahat ve ciddidir, dikkatli ve kararlıdır. 5 yaş çocuğunun “Evet”, “Hayır” tarzında yol gösterilmeye ihtiyacı vardır. Olumlu geribildirime, daha iyi tepki verir. Uyarıların tekrar tekrar ve dikkatle söylenmesini bekler.
  • Zaman zaman öfke nöbetleri ve somurtma tepkileri görülür. Baş ağrısı, soğuk algınlığı ve karın ağrısından sıkça şikayet eder olmuştur.
  • “Beni seviyor musunuz?” sorusunu sıkça sorar ve yanıt bekler.
5 Yaş Çocuğuna Nasıl Yardımcı Olunabilir?
  • Anne-baba, çocuğu başka çocukların önünde utandırmamaya, başkalarının yanında terbiye etmemeye özen göstermelidir.
Hangi Yaşta Olursa Olsun
Okul öncesi çocuğun düşünceleri dürtülerine yani haz ilkesine bağlıdır. İstediğine istediği anda ve yerde sahip olmak istediğini unutmayın.
Alternatif Sunun
Sadece yapma dememek, bunun yerine neyi yapmasını beklediğimizi açıklamak.
  • Giysi dolaplarını karıştırıyorsa oynayabileceği, giyerek eğlenebileceği birkaç eski eşya vermek,
  • Oyuncaklarını salona getiriyorsa salonda anneyle beraber oynayabileceği bir köşe göstermek.
  • Dürüstlüğü öğretin. Bunu anlatırken örnekler vererek konuşmak en iyi yöntemdir.
“Aslı annesine meyve suyu götürmek ister ama koyarken döker. Annesine söylemeli mi?”
“Ali arkadaşı Sibel’le evde oynarken masadaki vazoyu devirirler. Vazo kırılır. Nasıl davranmalılar?”
  • Araştırmacılar özellikle sözel olan mesajların düşünceleri açıklamakta; sözel olmayan mesajların ise duyguları ifade etmekte etkili olduğunu belirtmektedir.
“Hayır ben yapmadım” derken gözlerini kaçıran bir çocuk…
“Arkadaşım bana vurdu çok acıyor” derken gözlerinin içi gülen bir çocuk…
“Banane umurumda değil” derken gözleri dolan bir çocuk…
• Konuşurken sayı ve renk kullanın.
• Sayılar hakkında aileleriyle daha fazla konuşan dört yaşına gelen çocukların diğerlerine göre sayılarla ilgili konularda yapılan testlerde daha başarılı oldukları gözlenmiştir.
• Doğru iletişim mi kuruyorsunuz düşünün.
• Esareti değil cesareti, teslimiyeti değil gerekirse yenilgiyi, hırsı değil ısrarcılığı, gururu değil onuru çocuklarınıza öğretin.
• Çocuğunuza asla küsmeyin!
• Sizin sevginizi test edecek tuzaklarına düşmeyin.
• Çocuklarla oynadığınız oyunların çoğunda yenilin. Yenile yenile yenmeyi öğreneceğini düşünmeyin.
  • Çocuğunuzla içinde bulunduğu yaşla ilgili anılarınızı paylaşın. Mutlu ve keyifli olanların yanında, başarısızlık ve zorluklardan öğrendiklerinizi de dile getirin.
  • Zorlu durumlarda ikna etmek yerine sadece yanında olduğunuzu hissettirin.
  • Çocuğunuzun yaratıcılığını köreltmek için geçerliliği sınanmış bir formül: “ Sana mı kaldı?”, “Dünyanın neresinde görülmüş”, “Senden başka bunu söyleyen var mı?” “Bacak kadar boyunla bunları bırak da kendi işinle uğraş” demektir.
  • Seçimlerini doğru yapmasına yardımcı olun. Çocuklar seçerken genelde sonucu düşünmez.
İşte bunu öğretmek gerekir:
“Parka gitmek ister misin?” derken “Ama TV’de çizgi filmi kaçıracaksın.” diye hatırlatın.
  • Eksik Ben-Dili kullanıyoruz
  • Ben iletileri, çocuğun davranışını değişmesini etkilemiyorsa “eksik ben-iletisi” gönderiyor demektir.
Her zaman,
“Senin için çalışıyorum. Senin için yapıyorum.”
“Senin İÇİN ÇALIŞIYORUM PEKİ ÇALIŞMAK KÖTÜ MÜ?”
Anne-babanız gerçekte sadece “Davranışın beni üzüyor” dediği için davranışınızı değiştirmek için harekete geçer misiniz? Muhtemelen, hayır. Çünkü değişim için çok geçerli bir neden duymalısınız!
Beş yaşındaki çocukla benim aramdaki uzaklık bir adımdır, fakat yeni doğmuş bebekle beş yaşındaki çocuk arasındaki uzaklık korkunçtur. (L. Tolstoy)
Kaynak: Uzm. Psikolog Buket Kasrat

________________
Beklentisi olmadan yine de beklemekti bir çayın içine sığdırdıklarım;
Kimi zaman hayaller diye içtiğim,
Kimi zaman gerçekler diye yutkunamadığım...
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
1 yaş psikolojisi, 1 yaşında çocuğun psikolojisi, 1 yaşındaki bebeğe yaklaşım, 1 yaşındaki bebeklerin psikolojik gelişimi, 2 yaş psikolojisi, 2 yaşındaki çocuğa yaklaşım, 2 yaşındaki çocuğun psikolojisi, 2 yaşındaki çocukların psikolojik gelişimi, 3 yaş psikolojisi, 3 yaşında çocuğun psikolojisi, 3 yaşındaki çocuğa yaklaşım, 3 yaşındaki çocukların psikolojik gelişimi, 4 yaş psikolojisi, 4 yaşında çocuğun psikolojisi, 4 yaşındaki çocuğa yaklaşım, 4 yaşındaki çocukların psikolojik gelişimi, 5 yaş psikolojisi, 5 yaşındaki çocuğa yaklaşım, 5 yaşındaki çocuğun psikolojisi, 5 yaşındaki çocukların psikolojik gelişimi, 6 yas coxukta degisen davranislar, çocuğuma nasıl davranmalıyım, cocuklarda yasa gore davranis, cozum, davranislar, degisen, gore, onerileri, uzm. psikolog buket kasrat, uzm. psikolog buket kasrat makaleleri, yasa, yaşa gore çocuk gelişimi, yaşa göre çocuk davranışları, yaşa göre çocuk davranışlarının çözümleri, yaşa göre değişen davranışlar ve çözüm önerileri

Seçenekler
Stil


Saat: 15:10

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,