ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor?

Annelerimiz ve Çocuklarımız


Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor?

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor? Günümüzde hastalık haline gelen bilgisayar oyunları ne kadar yararlı? KadıköyŞifa Sağlık Grubu Pedagoji Uzmanı ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 08 Ocak 2015, 15:08   #1
Durumu:
Çevrimdışı
PrensesCe
Ceren'in Annesi
PrensesCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 29 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 13.848
Konular: 7672
Beğenilen: 1848
Beğendiği: 2828
www.forumsevgisi.com
Standart Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor?

Bilgisayar Oyunları Çocukların Dikkatini Nasıl Etkiliyor?

Günümüzde hastalık haline gelen bilgisayar oyunları ne kadar yararlı?
KadıköyŞifa Sağlık Grubu Pedagoji Uzmanı Yaprak Veziroğlu bilgisayar oyunlarının çocukların dikkati üzerindeki etkilerini yazdı!
Dikkat aslında çok karmaşık bir zihinsel – duygusal aktivitenin sonucunda gerçekleşen bir beceridir. Dikkat sadece gördüğünün – duyduğunun farkında olmak, okulda öğretmeni iyi dinlemek değildir. Aslında dikkat dediğimiz şey bizi diğer canlılardan ayıran çok önemli bir beceridir. Kendini kontrol edebilme, yerine ve zamanına göre davranışlarımızı değiştirebilme olarak özetlenebilir.
Beynimizde farklı alanlar öğrenmede birbirine eşlik ederek çalışır. Beynimizin ‘önalın kabuğu’da denilebilen prefrontal korteks özdenetimden sorumludur. Bir orkestra şefi gibi çalışır. Davranışımızı planlayıp sıralamak (ayakkabı bağlama gibi), yaptığımız şeyi bırakıp yeni bir şeye yönelmek, sıkıcı şeylere katlanabilmek, içimizden geleni anında yapmayıp erteleyebilmek, başladığımız işi tamamlamak, yapmadan önce durup düşünmek, başka insanların duygularını anlayabilmek gibi becerilerin hepsi beynimizdeki bu bölge tarafından yürütülür. Doğumdan itibaren bu bölge gelişmeye başlar. Bebeğin çevresinden gelen olumlu geribildirimler, ilgili bir anne onun mutlu olmasını sağlar. Mutlu bebeklerin de daha uyumlu, daha az dürtüsel, daha dikkatli ve daha iyi öğrendikleri bulunmuştur. Bu bebeklerin beyinlerinin sosyal ilişkilerden sorumlu olan bölümü yeterli gelişmiştir. Bu bölüm yeterli gelişmeyen bebeklerde dürtüsellik, saldırganlık, öğrenme güçlükleri ve dikkat bozuklukları daha yaygındır.
Bilgisayar ile dikkat gelişiminin ilişkisini anlayabilmek için dikkatin ne olduğunu bilmek gerekir. Dikkatin nasıl geliştiğini ise şöyle açıklamak mümkün. Doğumdan 7 yaşa kadar olan sürede ‘seçici dikkat’ gelişir. Bu, beynin odaklanma yeteneğidir. Dikkati oradan oraya sıçrayan ‘dikkati dağınık’ çocukların seçici dikkati henüz olgunlaşmamış demektir. Bu çocuklar ayırım gözetmeksizin her gürültü ve görüntüye ilgi gösterirler. Çok fazla gürültü çıkaran elektronik aygıtların olduğu evlerde büyüyen çocukların insan seslerine ‘dikkat’ veremez hale geldikleri görülmüştür. Medyanın etkisi altında kalan beyinlerin ‘dikkatsizleşmesi’ günümüzde salgın haline gelmiştir. Özellikler 4 – 7 yaş arasında, yani okul öncesi dönemde çocukların dürtülerini daha iyi kontrol edebilir düzeye ulaşması beklenir. Artık duygu ve düşüncelerini konuşarak da anlatabilen, bir işi sırayla planlayıp yapan, yerine göre uyumlu davranan (istemediği bir şeyi yapmak zorunda kaldığında yaygara koparmayan), sıkıcı da olsa dikkatini yaptığı işe yoğunlaştırabilen, yapacaklarını hatırlayabilen, kızdığında vurmadan önce durup düşünebilen) çocuklar olması beklenir. 7 – 9 yaş arasında çocukların tepkilerini düzenlemeyi öğrenmiş olmaları beklenir. Beynin nereye odaklanacağını seçmek, alınan görevi planlayıp yürütmek ve sonlandırmak, yani sorumluluk almak gerekir. 11 yaşından itibaren dikkatin ‘sürekliliği’ yani bir konuya ilişkin ilgiyi sürdürebilme becerisi gelişir. Artık beyin, malzeme ilginç olmasa da onunla ilgilenmeyi sürdürebilir. Bilgisayar ve televizyonun en çok zarar verdiği alan da budur. Çocuklar sürekli yüksek heyecan, renk veya gürültü içeren oyunlar tarafından ‘dikkati çekilen’ kişiler haline geliyorlar. Dürtülerinin ve heyecanın egemenliği altına girip seçme, dinleme, düşünme, planlama, sürdürme gibi becerilerini geliştiremiyorlar. Performansını nasıl daha iyi hale getirebileceğini düşünmüyor. Yaptığının karşısındaki kişi üzerindeki etkisini anlamak için yüz ifadesini okumaya ihtiyacı olmuyor. Zaten bunu öğrenmesi için yeterli miktarda insan ilişkilisi kurması bilgisayar oyunları tarafından engellenmiş oluyor. Duyularını aşırı uyaran, anında zevk veren şeylere yönelen, sabredemeyen, zamanının çoğunu oturarak geçiren, kilolu, yalnız bireyler oluyorlar. Öğretmenler ‘insan sesine’ dikkatini vermeyen, ancak normalden yüksek seslere tepki veren yeni bir nesille ne yapacağını bilemiyor.
Çocuklar belleklerini ve hayal güçlerini kullanmak yerine hazıra konarak başkası tarafından yaratılmış uzun süreli bilgisayar oyunlarıyla vakit geçirirlerse, bunun gelişmekte olan beyinlerinin üzerinde olumlu sonuçları olmayacaktır. Her şey önlerindeki oyunda anında gelişirken hatırlama gibi becerileri geliştirmeye fırsat kalmayacaktır. Birkaç bilgiyi aynı anda akılda tutarak karşılaştırma yapmak ve sorun çözmek, dersteki bir problemin içeriğini anlamak, ya da aynı anda hem öğretmeni dinleyip hem not almak gibi beceriler de gelişmeyecektir. Zihinleri dağınık, dürtülerinin ve heyecanın egemenliğinde olan kişiler olacaklardır.
İşte bu nedenlerle lütfen çocuklarınızı bilgisayar oyunlarının esiri olmaktan koruyun. Onlara ev dışında faaliyetler bulun. Eve kapatılan çocukların TV ve bilgisayar oyunları dışında alternatifleri kalmayacaktır. Çalışan anne ve babalar en azından eve geldikten sonra çocuklarıyla birlikte zaman geçirmeye çalışmalılar. Ortak zevk alabildikleri faaliyetlere yer vermeliler. Zamanımızın hastalığı olan bilgisayarın ailece esiri olmasınlar.
________________
Beklentisi olmadan yine de beklemekti bir çayın içine sığdırdıklarım;
Kimi zaman hayaller diye içtiğim,
Kimi zaman gerçekler diye yutkunamadığım...
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
2 yaş, 4 yaş, 5 yaş, 6 yaş, bebek eğitimi, bebek gelişimi, bebeklerde dikkat dağınıklığı, bilgisayar, bilgisayar oyunları çocukların dikkatini nasıl etkiliyor?, bilgisayar oyunlarının çocuklar üzerindeki etkisi, bilgisayarın bebekler üzerindeki etkisi, bilgisayarın çocuklar üzerindeki etkisi, çocuğum bilgisayarla fazla oynuyor, çocuk eğitimi, çocuk gelişimi, çocuklarda dikkat dağınıklığı, cocuklarin, dikkatini, etkiliyor, nasil, oyunlari, pedagog yaprak veziroğlu, pedagoji uzmanı yaprak veziroğlu, seçici dikkat, televizyonun bebekler üzerinde etkisi, televizyonun çocuklar üzerinde etkisi, televizyonun etkileri, yaş

Seçenekler
Stil


Saat: 15:27

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,