ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli?

Annelerimiz ve Çocuklarımız


Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli?

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli? Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli? En güzeli, en akıllısı, en sağlıklısı, en tatlısı… ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 26 Ocak 2015, 13:23   #1
Durumu:
Çevrimdışı
PrensesCe
Ceren'in Annesi
PrensesCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 29 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 13.848
Konular: 7672
Beğenilen: 1848
Beğendiği: 2828
www.forumsevgisi.com
Standart Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli?

Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli?

Uzun Boylu Olması İçin Neler Yemeli?

En güzeli, en akıllısı, en sağlıklısı, en tatlısı… ‘En’lerin hepsi onda olsun istiyoruz. Ama sadece istemek yetmiyor, dilekleri gerçekleştirmek için sağlıklı ve düzenli beslenmesini sağlamak da gerekiyor.




Her türlü besine ulaşabilirliğin kolaylaşması ve sağlıklı beslenmeye yönelme ile her geçen jenerasyon arasındaki boy farkı artış gösteriyor. Artık aileler sağlıklı beslenme konusunda çok daha bilinçli hareket etmeye çalışsalar da kimi zaman istenmeyen hatalar yapılabiliyor. Bu nedenle çocuğunuz için besin seçimi yaparken doğru hareket etmeyi bilmelisiniz. Özellikle kalsiyum mineralinden zengin olan gıdalar boy uzamasını tetiklerken, D vitamini alımı da boy uzamasını destekliyor. Bu vitamin ve mineral içeriği yüksek olan gıdaların çocuğunuzun vücudu için yeterli ve dengeli alınması önem taşıyor.
Hangi Besinler Çocuğunuzun Boyunun Daha Uzun Olmasını Sağlıyor?
Süt: Süt ve grubu olarak genel bir isim altında toplansa da, sütün diğer süt ürünlerine göre çocuğunuzun boyunun uzamasında ayrı bir önemi var. Gün boyunca 2 su bardağı süt içilmesi boy uzamasını desteklemesinin yanı sıra çocuğunuzun kemik yapısının da güçlenmesini sağlıyor. Sütün boy uzamasını daha fazla desteklemesi için gece yatmadan içilmesi gerekiyor. Çünkü bu saatte içilen süt büyüme hormonunun salgılanmasını sağlıyor.
Süt Ürünleri: İçerisinde kalsiyum bulunan bu grubun içerisine yoğurt, ayran, peynir giriyor. Özellikle yoğurt, çocuğunuzun sebze yemeği tüketirken tabağında mutlaka yer almalı. Peynir tüketmeyen çocuklarda peynir tüketimini sağlamak için peynirli börek veya poğaça hazırlayabilirsiniz.
Çinko içeriği yüksek olan gıdalar vücuttaki kalsiyum emilim düzeyini düşürüyor. Bu nedenle tüm besin gruplarından yeterli ve dengeli alınması bebeğin gelişimi açısından önem taşıyor.
Çocuklarda boy uzamasını sağlayan asıl etmen kalsiyum ve D vitamininin birlikte alınması. Bu iki besin öğesi boy uzamasında birlikte başrol oynuyor. Zengin kalsiyum kaynaklarının yanına, D vitamini içeriği yüksek olan gıdalar da eklenmeli. Balık yağı kalsiyum emilimini desteklerken, D vitamininden zenginleştirilmiş olan süt, peynir ve yumurta da tercih edilebilir. D vitamininin en zengin kaynağı güneş ışığı. Güneşten yeteri kadar yararlanamayan çocuklarda istenilen düzeyde boy uzaması sağlanamıyor.
Brokoli: Bağışıklık sisteminin güçlenmesinde ve vücudun korunmasında başrol oynayan brokoli, çocuğunuzun boyunun uzamasını sağlayan önemli bir sebze. Çocuklar tarafından çok sevilmese de belirli sıklıklarla tüketilmesi öneriliyor. Yapılan bilimsel çalışmalar, sevilmeyen besinlerin belirli bir düzenle tüketilmesinin zaman içerisinde tüketime alışmayı sağladığını gösteriyor.
Kuru Meyveler: Kuru meyveler iyi bir kalsiyum kaynağı. Bu nedenle boy uzamasını sağlıyor. Ara öğün olarak veya süt ile birlikte tatlı ihtiyacını gidermek için çocuğunuza tükettirebilirsiniz. Kuru meyvelerin tüketim miktarı önemli. Çünkü fazla tüketilirse, kilo sorununa neden olabiliyorlar. Gün içerisinde 4-5 kuru kayısı, 2 kuru incir, 1 avuç siyah kuru üzüm seçeneklerinden birinin tercih edilmesi yeterli oluyor.
Susam: En yüksek kalsiyum içeren besin olması nedeniyle çocukların beslenmesinde önemli olan susam, yağ içeriğinin yüksek olmasından dolayı tehlike taşıyor. Çocuklarınıza bazı günler ekmek yerine simit yedirebilirsiniz.
Soya Fasulyesi: Soya fasulyesi kalsiyum içeriği zengin olan besinlerden. Genellikle ülkemizde salata olarak tüketiliyor. Çocukların boyunun uzamasına katkısı olacak bu besinin ihmal edilmemesi gerekiyor.
________________
Beklentisi olmadan yine de beklemekti bir çayın içine sığdırdıklarım;
Kimi zaman hayaller diye içtiğim,
Kimi zaman gerçekler diye yutkunamadığım...
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
boy uzatan meyve, boy uzatan sebze, boylu, formsante, hangi yiyecekler boy uzatır, için, neler, olmasi, soya fasulyesinin faydaları, susamın yararı, süt ve süt ürünleri yararları, uzun, uzun boylu olmak için, uzun boylu olması için neler yemeli?, yemeli

Seçenekler
Stil


Saat: 10:10

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,