ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


çocukta zeka gelişimi

Annelerimiz ve Çocuklarımız


çocukta zeka gelişimi

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan çocukta zeka gelişimi Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> çocukta zeka gelişimi Geçen yüzyılın büyük bir bölümünde eğitimciler ve bilim insanlarının çoğu çocukların beş yaşından önce matematiği öğrenemeyeceğine beyinlerinin ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 30 Temmuz 2015, 22:17   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart çocukta zeka gelişimi

çocukta zeka gelişimi

Geçen yüzyılın büyük bir bölümünde eğitimciler ve bilim insanlarının çoğu çocukların beş yaşından önce matematiği öğrenemeyeceğine beyinlerinin buna hazır olmadığına inanıyordu Ama son araştırmalar; geometri okuma dil öğrenme gibi konular ve sınıf içinde kendi düşünce ve davranışlarını kontrol edebilme yetisiyle ilgili yaygın inanışları sarsacak nitelikte

Çoğunlukla bilişsel nöroloji adı verilen alanda yapılan bir dizi keşiften elde edilen bulgular genç beyinlerin temel kavramları ne zaman kavrayabildiği konusuna açıklık kazandırıyor

Yeni bir çalışma anaokuluna yeni başlayan çoğu çocuğun ellerindeki şekerleri iki ya da üç oyuncak hayvana bölüştürmek gibi basit bölme işlemlerini yapabildiğini gösterdi Başka bir çalışmaysa beynin harf kombinasyonları ve sesler arasında bağlantı kurma yeteneğinin tahmin edilenden çok daha ileri bir yaş olan 11 yaşından önce tam olarak gelişmeyebileceğini ileri sürdü

Bugüne kadar genellikle geleneklere ve tahminlere dayanan temel akademik yeteneklerin öğretilmesinde artık bilişsel bilim temelli yaklaşımlara yer veriliyor ABD’nin Boston Washington ve Nashville gibi pek çok şehrinde okullar anaokuluna yeni başlayan çocukların matematik yeteneklerini geliştirmek için yeni müfredatlar deniyor Başka şehirlerde de öğretmenler çocukların disleksiyi (okuma güçlüğü) yenmelerine yardımcı olmak için beyin araştırmacıları tarafından geliştirilen yöntemleri kullanıyor Bir düzine kadar eyalette ise okullar genç öğrencilerin ön loblarının gelişimini hızlandırarak sınıf içinde kendilerini kontrol etmelerini sağlamaya yönelik bir program kullanmaya başladı

Harvard Üniversitesi’ndeki akıl beyin ve eğitim programının başkanı Kurt Fischer “Öğretmek çok eski zamanlardan gelen bir yetenek ama yine de beyin gelişimini nasıl etkilediği hakkında hiçbir fikrimiz yoktu Şimdi ilk defa bilişsel bilim ve eğitimin bir arada çalıştığına şahit oluyoruz” dedi

Uzmanlar bu yeni ilişkinin belirsizliklerle dolu olduğunu ayrıca piyasadaki “beyin-odaklı” ürünlerin çoğunun bulgudan çok abartıya dayandığını söylüyorAma New York eyaletinin Buffalo şehrindeki okullarda uygulanan erken matematik eğitimi gibi bazı programlar başarıya ulaştı

Uzmanlara göre benzeri çabalar okullar tarafından desteklenirse eğitim anlayışını baştan aşağı değiştirebilir ve öğretime bilimsel bir temel kazandırabilir Genellikle sıradan bir anaokulu sınıfında öğrenciler matematikle çok az uğraşıyor Bir gün içinde matematik eğitimine ya çok az vakit ayrılıyor ya hiç ayrılmıyor Matematik eğitimi için ayrılan bu süre çocukların kaldırabileceğinden çok daha az Öte yandan çocuklar evde matematikle ilgili oyunlardan yoksun bırakılıyor ve anaokulunda geride kalanlar diğerlerine yetişmek için yeterince hazırlanamıyor

Buffalo Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde araştırmacı olarak çalışan aynı bölümden meslektaşı ve eşi Profesör Doug Clements ile birlikte çocukların erken dönem matematik eğitimlerini zenginleştirmek için “Yapı Taşları” isimli bir program geliştiren Julie Sarama “Bu olduğunda diğerlerine yetişmek çok zor olabilir” diyor Bir Yapı Taşları sınıfında öğrenciler sayılarla sanat eserleri ve bilgisayar oyunları şeklinde karşılaşıyor ve derslerde sayılarla harflere eşit zaman ayrılıyor “Susam Sokağı”ndaki gibi Yapı Taşları’nda da yaratıcı sayı oyunları bulunuyor fakat Yapı Taşları kümeler (bir grupta kaç adet eleman olduğu) ve birebir eşleme (fincanlar ve fincan tabakları gibi farklı grupları eşleştirme) gibi sayısal yeteneklere de odaklanıyor

Geçenlerde Buffalo’daki devlet okulu 99′da bulunan Stanley M Makowski Çocuk Merkezi’nde bir dizi matematik temelli ders ve aktivitenin yanı sıra bilişsel bilim bulgularına dayanan yazılım programlarını içeren müfredat da uygulandı Örneğin sayıları anlama söz konusu olduğunda son araştırma bebeklerin bir nesne ile iki nesne arasındaki farkı anlayabiliyor Anaokulu çağında beyin daha büyük sayıları anlayabiliyor ve üç önemli kavramı birbirine bağlamayı öğrenmeye çalışıyor: Fiziksel büyüklükler (yedi bilye yedi santim) rakamların sayıyla (“7″) ve yazıyla ifade edilişlerini (“yedi”)

Araştırmalara göre çocuklar 18 aylık olduklarında geometrik şekilleri tanıyabiliyor; anaokulu çağına geldiklerinde de beyin alışılmadık geometrik tanımlarını anlayabiliyor Daha doğrusu bunları doğru öğretiliğinde anlayabiliyorlar

Antropologlara göre herhangi bir matematik eğitimi almamış olsalar ve birbirinden uzak kültürlerde yaşasalar dahi insanların miktarları genel olarak anlayabildiğini ortaya çıkardı Kısa bir süre önce yapılan bir dizi görüntüleme çalışmasında bilim adamları beyin yüzeyinde kulakların 25 santim yukarısında bulunan parietal bölgenin (kafatasının yan kemiği) bir bölümünün beynin sayı ölçtüğü sırada oldukça aktif olduğunu keşfetti

Duvariçi girinti (intraparietal sulcus) adı verilen bu bölümdeki nöron kümelerinin belli miktarlara karşı hassas olduğu görüldü Örneğin bazıları beş nesne gördüğünde çok sert bir tepki verirken dört ya da altı nesne karşısında daha az tepki veriyor iki ya da dokuz nesne karşısında hiç tepki vermiyorBazılarıysa en çok bir iki ya da üç adet nesne karşısında harekete geçiyor Bir ders ya da alıştırma sırasında beynin bu bölümleri planlama ve eleştirel düşünmenin gerçekleştirildiği ön lobdaki bölümlerle aktif bir şekilde iletişime geçiyor

Paris’teki Collège de France’tan bilişsel nörolog Stanislas Dehaene “Biz odaklanmış matematik eğitiminin bunu yaptığına inanıyoruz: bu miktar nöronlarının verdiği tepkiyi sertleştiriyor” diyor
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
cocukta, gelisimi, zeka

Seçenekler
Stil


Saat: 21:56

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,