ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları

Annelerimiz ve Çocuklarımız


Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları Bebeğiniz için Temel Besin Maddeleri Alınan besinler, sindirim kanalından emilerek, vücutta ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 03 Kasım 2014, 20:23   #1
Durumu:
Çevrimdışı
PrensesCe
Ceren'in Annesi
PrensesCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 29 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 13.848
Konular: 7672
Beğenilen: 1848
Beğendiği: 2828
www.forumsevgisi.com
Standart Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları

Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri ve Besin Kaynakları

Bebeğiniz için Temel Besin Maddeleri
Alınan besinler, sindirim kanalından emilerek, vücutta gerekli yerlerde kullanılır. İnsanların ihtiyaç duydukları temel besinler 5 gruba ayrılır:
1 – Proteinler,
2-Karbonhidratlar (şekerliler ve nişastalar),
3- Yağlar,
4- Madensel Tuzlar,
5- Vitaminler.
1. Proteinler: Canlı organizmada -idrar ve safra hariç- proteinlerin olmadığı doku yoktur. Proteinler, yetişkin bir insanın % 20”sini oluşturur. Aynı zamanda yasam için gerekli bütün olaylarda ver alır.
Proteinlerin önemi: Proteinlerin insan vücuduna mutlaka protein olarak girmeleri gerekir. Organizmada herhangi bir maddeden yapılmazlar. Yağlar ve karbonhidratlar gerektiği zaman birbirlerine dönüşebilmektedir. Yağlar ve karbonhidratlar vücutta depo edilebilirler ama proteinler için bu olanak çok kısıtlıdır. Ancak karaciğer, kalp, iskelet adalesinde az da olsa protein deposu vardır. Mutlak besin yokluğunda, bünye proteinlerini kullanarak, hayatî önemi olan özel maddelerin (hormon ve enzim) yapımını sağlar. Enerji açığının karşılanmasında proteinler görev alır. Organizmanın koruyucusu bütün maddelerin (im-mun cisimlerin) terkibinde protein vardır. Proteinler büyüme sırasında dokuların ana maddelerini oluştururlar. Belirli bir oranda, yağ ve karbonhidratlarla vücuda girmeleri gereklidir. Süt, et, balık ve yumurta gibi hayvansal, biraz da bitkisel gıdalarla alınmaktadır. Mide asiti tarafından eritilerek pepsin ve diğer özsular vasıtasıyla emilecek hâle getirilen proteinler, bağırsaktaki emici hücreler aracılığı ile dolaşıma girer, dokularda tutulur. Bir kısmı da karaciğerde üreye çevrilerek idrarla atılır.
Proteinler çok büyük miktarda alınmamalıdırlar. Çünkü büyümenin azalmasına ve ateş yükselmelerine sebep olabilir.
Anne sütü proteinin sindirilme oranı % 95, hayvan ürünlerindeki proteinlerden faydalanma oranı ise % 80-95 arasıdır. Tahıl, kuru bakliyat ve sebze ve meyvalardaki proteinlerden faydalanma oranı ise, yani bağırsaklardan ^^k sindirilerek emilme oranı % 45-65 arasıdır. ^^ Günlük protein ihtiyacının bir kısmı hayvansal olmalıdır.

Memleketimizde yetersi/ beslenme sorunlarının başında protein yetersizliği gelmektedir. Türkiye’nin hayvan potansiyeli büyük olmasına rağmen fiyatların yüksekliği nedeniyle istenilen ölçüde et tüketilememektedir. Geniş halk kitleleri daha ucuz olan, unlu ve şekerli gıdalara yönelmektedir. Bazı geleneksel yanlış inançlar sonucu süt çocuğuna et, süt, yumurta yedi-rilmemektedir. Buna paralel olarak gelişmeleri ve dirençleri azalan süt çocukları, daha 1 yaşına gelmeden hayata veda etmektedirler.
2. Karbonhidratlar (Şekerli ve Nişastahlar):

Alınan besinlerin büyük bir kısmını oluştururlar. Buna paralel olarak organizmanın ihtiyacı olan kalorinin de büyük bir bölümünü yine karbonhidratlar karşılar. Ancak vücut ağırlığının % Ti kadardırlar. Karaciğer ve kaslarda depolanırlar. Canlı hücrede yağ ve proteine bağlı olarak bulunurlar.
Karbonhidratların başlıca işi, ısı oluşumu ve kas faaliyetlerinin enerji ihtiyacım karşılamaktır. 1 gram karbonhidrat 4 kalori verir. Ayrıca proteini korumak ve yağ kullanımını azaltıcı etkisi vartiır. Vücutta sarf edilmeyen karbonhidratlar yağa dönüşerek depolanır. Genellikle süt çocuklarında karbonhidratlar, alınan besinlerin % 40’ı kadar olmalıdır. Fazla alman karbonhidratlar, beslenme bozukluklarına, ishallere ve diş çürüklerine sebep olabilirler. Karbonhidratların hazmı ağızda başlar. Nişasta, tükürükteki
enzimlerin etkisine girer. Sonra pankreas ve bağırsak öz sularının yardımıyla emilme tamamlanır.

3. Yağlar: Yağlar vücuda ya besinlerle girer, ya da karbonhidratlar ve proteinlerden yapılabilirler. Vücudun enerji kaynağı olan yağlar, dokuların yapımını ve yağda eriyen vitaminlerin
(ADEK) emilmesini, organizmaya girmesini sağlar.
Yağların Bebeğiniz için Gerekli Temel Besin Maddeleri arasında önemli bir yeri vardır.
Bazı hormonların bile terkibine girerler. İki gruba ayrılırlar:
1- Basit yağlar,
2- Karışık yağlar.
Basit yağlar, doymuş yağlar (hayvansal yağlar) ve doymamış yağlar (bitkisel yağlar) diye ikiye ayrılır.
Karışık yağlar ise vücuttaki muhtelif maddelerle birleşik olan yağlardır. Doku yapısına girerler. 1 gram yağdan 9 kalori elde edilir. Protein ve karbonhidratların iki misli kadar enerji verirler. Midede küçük parçacıklar hâline geçen yağlar, 12 parmak barsağmda safra tuzları, pankreas ve bağırsak enzimleri (öz suları) vatısayıla emilirler.
4. Madensel Tuzlar (Mineraller): Vücudun gelişmesi, büyümesinin sağlanması aynı zamanda hayatiyetini sürdürmesi için madensel tuzlar, gerektiği kadar besinlerle alınmalıdır. Yeni doğan bir bebek % 3, erişkin insan % 4,35 madensel tuzlardan oluşur. Kazanılan her 1 gram proteinle 0,3 gram madensel tuz depo edilir. Vücut yapısını oluşturan bütün organların gelişmesinde madensel tuzların rolleri vardır.
Kemiklerin ve dişlerin gelişmesinde kalsiyum ve fosfor, dişlerin korunmasında fluor, kandaki -oksijen taşıyıcı- alyuvarların yapı–mdaki demir ve bakır, troid bezi çalışmasını sağlayan iyot, mutlaka, gerekli madenlerdir.
Kalsiyum ve fosfor, süt ve peynirde bol miktarda bulunur. Meyve, sebze, et, ekmek ve süt madensel tuz bakımından zengindir. Denizden uzak yerlerdeki sebze ve sularda iyot bulunmaz. İyot, suya ve sofra tuzuna katılırsa, troid bezinin yetmezliği olan guvatr hastalığı da önlenmiş olur.
5. Vitaminler: İnsan motorunun iyi işlemesi ııı ihtiyaç, duyulan maddelerdir. Bir makinanın çalışması için lâzım olan bir miktar madeni yağ gibi, ana besinlere vitaminleri de eklemek lâzımdır. Vitaminlerin dışardan gıdalarla alınması gereklidir. Yalnız D vitamini güneş ışınlan tesiriyle vücutta bir miktar yapılabilir.
Vitaminler suda ve yağda eriyen gruplar hâlin-ikiye ayrılır. Vitaminler konusu daha önce tiği için bunlar hakkında geniş bilgiye yer ver-veceğiz, yeri geldikçe bazı tamamlayıci bilgileri vermeye çalışacağız. Y a ğ d a eriyen vitaminler ADEK vitaminleri, et, yağ, yumurta, karaciğer, süt, peynir ve bazı sebze ve meyvalarda bulunur.
Suda eriyen C ve B grubu vitaminleri ise, genellikle bitkisel besinlerde, sebze, meyve ve hububat türlerinde bulunurlar. Hergün belli miktarda alınmaları gereklidir. Besinlerle alınmaları az olunca ve bazı hâllerde ihtiyaç artınca, “vitamin yetersizliği” ortaya çıkar.



Bebeklerde Su’yun Yararları
Su, insana ne enerji verir ne de vitamin. Ancak içinde az da olsa madensel tuzlar vardır. Hayat için en önemli elemanlardan birisidir. Hayatın devamı için meydana gelen bütün olaylar, su ortamında oluşur. Ayrıca vücut ısısının sabit tutulması ve düzenlenmesi için şarttır. Havatî faalivet sonucu oluşan zehirli maddelerin vücuttan atılması, sulu ortamda olur.
Çocuk ne kadar küçükse, su ihtiyacı o kadar çoktur. Çocuklarda en çabuk bozulan ve hayatî tehlikeye sokan su sistemidir. Süt çocuğunun total bileşiminin % 70’i sudur. Süt çocuklarının her beslemede -bilhassa sıcak günlerde su ihtiyacı giderilmelidir. Günlük su tüketimi sağlam bebekte, kilosunun % 10-15’i kadardır. Erişkin insanda bu miktar % 2-4 kadardır. Çocukların doğal besinleri sudan zengindir. Sebze ve meyvalarda bu oran % 90’a kadar çıkar. Hastalık, giyim şekli ve iklim, su ihtiyacını etkiler. Susama duygusu, büyük çocuklarda su ihtiyacını gidermede, önemli bir mekanizmadır.
________________
Beklentisi olmadan yine de beklemekti bir çayın içine sığdırdıklarım;
Kimi zaman hayaller diye içtiğim,
Kimi zaman gerçekler diye yutkunamadığım...
imza
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 03 Kasım 2014, 20:25   #2
Durumu:
Çevrimdışı
PrensesCe
Ceren'in Annesi
PrensesCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 29 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 32
Mesajlar: 13.848
Konular: 7672
Beğenilen: 1848
Beğendiği: 2828
www.forumsevgisi.com
Standart Bebekler için Gerekli Besin Kaynakları

Bebekler için Gerekli Besin Kaynakları
SEBZELER
Memleketimizde süt çocuğu beslenmesinde sebzelere fazla önem ve-
rilmemektedir. ” Kırsal kesimlerimizde ise,durum daha da belirgindir. Günlük enerji ve protein ihtiyaçlarına katkıları” vardır ama azdır. Önemleri, içlerindeki vitamin ve minerallerdendir.
Her sebzede -kendine göre- ayrı ayrı vi-
tamin ve mineral bulunduğundan çok çeşitli sebze tüketiminde fayda vardır. Tüketilen sebzeler bitkilerin belirli kısımlarıdır.
1- Yumrular: Patates ve yer elması.
2- Soğanlar: Sarımsak, pırasa ve soğan.
3- Meyvalar: Kabak, patlıcan, domates, hıyar ve biber.
4- Kökler: Pancar, şalgam, kereviz ve havuç.
5- Yapraklar: Ispanak, lahana, marul, pazı, semizotu ve maydanoz.
6- Çiçekler: Karnıbahar, enginar ve bamya.
7- Meyva ve tohum: Taze fasulye, taze bezelye ve taze bakla.
Süt çocukluğu beslemelerinde her sebze kullanılmaz. Bunlara örnek: Yer elması, hıyar, sarımsak, bamya ve şalgamdır.
Sebzeleri Pişirirken Nelere Dikkat Etmelidir:
1- Bol suyla iyice yıkamalıdır.
2- Pişirmeden ve yedirmeden önce doğranmalıdır.
3- Kısa sürede pişirilmelidir.
4- Pişirildikten sonra hemen kullanılmalıdır.
Sebze çorbasına ilk üç ay bitiminde başlanır. Her mevsim bulunan sebzelere göre hazırlanır. Memleketimizde geniş çapta seracılık yapılmaya başlandığından her türlü sebze, her mevsim bulunabilir hâle gelmiştir.
Not: Sebzeleri pişirmeden bol suyla yıkamak ve sebzeleri doğramak lâzımdır.
MEYVELER
Meyveler, madensel tuzlar ve vitamin bakımından çok zengin gıdalardır. Genellikle % 70-90 kadarı sudur. % 5-25 kadarı da karbonhidrat içerirler. Verdikleri kalori miktarı bu orana göre değişir. Meyveler çiğ veya komposto şeklinde tüketilir. Çiğ meyveler önce yıkanır, gerekirse soyulur. Süt çocukluğu döneminde, suyu veya püresi bebeğe yedirilir. Süt çocuklarına en önce başlanan gıdalardandır. Suni beslenen bir bebeğe üçüncü avdan itibaren de meyve suları ve püreler 150 gr. kadar vedirilir. Hazırlanan meyve suları ve püreler, taze olarak bebeğe verilmelidir. Dördüncü ve beşinci aylardan sonra da komposto ve reçel şekilleri kullanılır.
Narenciye: Memleketimizde bol bulunan portakal, mandalina, greyfurt ve limon bol C ve B grubu vitaminleri, % 8,5 karbonhidrat % 85 su ihtiva eder.

Elma: Türkiye’nin her yerinde bol ve ucuz bulunan meyvelerin basında gelir. Çocuklara ilk verilen meyvedir. Su miktarı % 50-80, karbonhidrat % 20-25 kadardır. Ayrıca C, A ve B grubu vitaminleri vardır. İçindeki pektin, ishallere iyi bir diyet oluşturur. Ayrıca elmada bulunan selüloz, kabızlığı da engeller. Elmada bulunan elma asidi, hazmı kolaylaştırıcı etkiye sahiptir.
Muz: Memleketimizin güney batı bölgelerinde yetiştirilen muz, çocukların sevdikleri pahalı bir meyvedir. Şeker, vitamin, protein yönünden zengindir. İçinde % 50-60 su, % 5 protein ve % 2 karbonhidrat bulunur. A, C vitamini çok, B grubu vitamini azdır. Madensel tuzlardan sodyum, potasyum, kalsiyum ve magnezyum vardır. Diğer meyveler ve süt içine karıştırılarak, dört aylıktan sonra, iyice olgunlaşmış muz, bebeklere 50 gram kadar verilebilir. Elma gibi ishalde de kullanılır.

Şeftali: Memleketimizde Marmara bölgesinde çok üretilen bir meyvedir. Çocuklarda suyu ve püresi kullanılır. % 80 su, % 7 protein, % 8,5 şeker, C, A ve B grubu vitaminleri içerir. Taze hazırlanan şeftali suyu ve püresi hemen kullanılmalıdır. İki aylıktan sonra verilmeye başlanabilir.
Üzüm: Ülkemizde her yerde yetiştirilir. Bol ve ucuzdur. % 77 su, % 9,6 protein grubu, % 15 karbonhidrat, ayrıca C, A ve B grubu vitaminleri bulunur. 6 aylıktan sora bilhassa kabız çocuklara suyu verilir.
Et, en önemli protein kaynağıdır. Sebze çorbası ve sebze pürelerine katılır. Önce 4 aylıkken yağsız parça dana eti çorbaya atılır. Sonraki aylarda iki kez çekilmiş kıyma şeklinde, sebze pürelerine katılır. Yedinci aya doğru dolma içi şeklinde, sekizinci aydan sonra da cızbız köfte olarak sebze püreleri üstüne 30-40 gram kadar çocuğa yedirilir.
Balık: Balık, proteinlerin en önemlilerindendir. Altıncı aydan sonra haşlama ve ızgarası 30-40 gram kadar, sebze pürelerinin üstüne verilebilir. Ancak çok taze olması gereklidir.
Dil balığı, istavrit, çupura ve mezgit gibi az yağlı balıklar tercih edilmelidir. Çocukta alerji ve hazım bozuklukları yapıyorsa verilmez. Balık vermek şart değildir. Başka hayvani proteinler de verilir.
Yumurta: Uygun şartlarda bir yavru oluşturan yumurta, pek mükemmel bir besindir. Çok taze olmalıdır. Daha ziyade doğal yollarla beslenen tavuk yumurtası tercih edilmelidir.
Soya: Soya fasulyesi, baklagiller ailesin-dendir. Et kadar besleyici olduğu iddia edilmektedir. Memleketimizde de yetiştirilmeye başlanmıştır. Besinsel değeri yüksektir. Protein ve yağ deposudur. Etlere yakın proteini vardır. Soya proteininin çocuk beslenmesindeki yeri büyüktür ve çok yararlıdır. Unlara karıştırılarak ekmeğin protein ve enerji değeri yükseltilir. Günlük protein ihtiyacının karşılanmasında destek olur. Ekmeğe önem verilen yurdumuzda bu çok önemlidir. Çocuk beslenmesinde soya ununun yanında, soya sütü de kullanılır.
Soya Sütü: Soya fasulyesine sekiz kat su katılıp 24 saat şişmesi için bekletilir. Sonra değirmende öğütülerek filtre edilir. 20 dakika pişirilir. Homojen beyaz fasulye kokusuna benzer bir sıvı elde edilir. İçinde % 4,4 protein, % 18 yağ, % 1,5 karbonhidrat bulunur. Şeker ve vanilya eklenilerek kokusu giderilir. Yüz derecede inek sütü gibi ka-bararak kaynar. Üç aylıktan önce verilecekse 1/2 veya 1/3 sulandırılır. İnek sütünden üstün değildir. Soya sütüyle yoğurt bile yapılır. Yağının yüksek oluşu dikkate alınmalıdır. Bazı önemli hâllerde çocuk hekimi tarafından verilmesi gereklidir.
________________
Beklentisi olmadan yine de beklemekti bir çayın içine sığdırdıklarım;
Kimi zaman hayaller diye içtiğim,
Kimi zaman gerçekler diye yutkunamadığım...
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
bebeğiniz için temel besin maddeleri, bebeginiz, besin, gerekli, için, kaynaklari, maddeleri, temel

Seçenekler
Stil


Saat: 11:30

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,