ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Anne - Çocuk

Anne - Çocuk Annelerimiz ve Çocuklarımız


Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması

Annelerimiz ve Çocuklarımız


Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması

ForumSevgimiz Hanımefendiler Kategorisinde ve Anne - Çocuk Forumunda Bulunan Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması Uyumsuz çocukların mümkün olabildiğince erken tanınması,uyumsuzluğun önlenmesinde gerekli önlemlerin alınabilmesi ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 11 Kasım 2014, 01:32   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Cate
Üye
Cate - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Acimasiz
Üyelik tarihi: 26 Ekim 2014
Şehir: -sen gittin herkes ölmeye başladı
Mesajlar: 4.582
Konular: 2467
Beğenilen: 227
Beğendiği: 168
www.forumsevgisi.com
Pfeil Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması

Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması

Uyum Sorunu Olan Çoçuğun Tanılanması

Uyumsuz çocukların mümkün olabildiğince erken tanınması,uyumsuzluğun önlenmesinde gerekli önlemlerin alınabilmesi açısından çok önemlidir.Özellikle erken çocukluk döneminde bu sorunların belirlenmesi ve tanılama çalışmalarının bu dönemde yoğunlaştırılması gereklidir.
0-4 yaşlarında tanımlama ,ailenin istegi ile çoçuk pisikriyaisi bölümleri ,rehberlik araştırma merkezleri ve gerekirse sosyal hizmet ve saglık hemşirelerinin ev ziyaretleriyle yapılır.
4-7 yaştan sonraki dönemlerde de , öğretmen problemin belirlenmesi aşamasında çok önemlidir.Öğretmen çeşitli eğitim ortamlarında çoçugu gözleyerek ,var olan sorunları belirler .ailenin de görüşlerini alarak çoçuk pisikriyati servislerine veya rehberlk araştırma merkezlerine başvurur.
Ayrıca okullarda uyum sorunu olan çoukların belirlenmesi için uzman personel tarafından okulda taramalar da yapılabilir.
Taramalar ;guruplara uygulanan bilgi toplama yöntemleridir.Bu bilği toplama yöntemleri sonucunda ,gereken çoçukların tedavisi ve egitimi adı geçen kurumlarda yapılabilir.

Uyumsuz çoçuklar için gerek hastanelerde , gerek rehberlik ve araştırma merkezlerinde kesin tanı koyarak damgalamaktan kaçınmak için sadece çoçugun özellikleri tanımlanarak belirlenmelidir.
Çoçugun özelliklerini en iyi şekilde belirleyebilmek için de bireysel incelemeler yapılmalıdır.
Çougun içinde bulundugu gelişim dönemleri de dikkate alınarak yapılması gereken bireysel incelemelri 4 alanda görmak mümkündür.
Bunlar sırasıyla:
1. Tıbbi Tanılama :
Çoçukların fiziksel ,ruhsal bozukluk ve hastalıklarının tanılanmsı ile organik tetkiklerin yapılmasını içerir.
2. Pisiko-Sosyal Tanılama :
Çoçucugun başarı,yetenek ,tutum sosyal ilişkiler.kişilik ve gelişim unsurlarını degerlendirmeyi amçlar Bu hususların ayrıntılı olarak belirlenmesinde kullanılan yöntem ve teknikler ise;
a -zeka testleri uygulaması (ülkemiz için stadardize edilmiş ,geçerlik ve güvenirliği yüksek testler )
b-Gözlemler
c-Aileye ilişkin bilgiler
d-Anne babaların çoçukları hakkındaki raporları
e-Ögretmene ilişkin bilğiler
f-Ögretmenlerin çoçuklar hakkındaki raporları
g-Sosyometrik teknikler
h-Okul gelişim geçmişi
ı-Akranlarının davranış degerlendirme ölçekleri
i-Kişil,ik gelişim geçmişi
j-Uygulanan disiplin
k-Aile geçmişi
l-Genel ve özel yetenek testleri
m-Sosyal gelişim ölçekleri
n-Gelişim grafiği
o-ögrencinin kendisi hakkındaki düşüncelerini içerir.
3. Egitsel Tanılama:
Çoçugun egitim ögretim etkinliklerinde başarılı ve başarısız oldugu durumlar ile durumların derecelerini belirlemeyi amaçlar.
Bu konuda kullanılan teknik ve yöntemler ;
a-Ögretmen kanaatleri
b-Başarı testleri
c-İlgi testleri
d-Gözlemler
e-Toplu kayıt dosyalarındaki başarı kayıtlarının incelenmesidir.
4-Pisikriyatikk Tanımlama
Ruhsal sorunları ve uyum bozuklukları olan çoçukların ,çoçuk pisikriyatisi kliniklerinde degerlendirilmeleri için yapılacak okul-egitimci-aile -hekim işbirliği ile sagaltımlarının yapılmasını içerir.
D-ÖNERİLER
Sadece tıbbi ya da sadece pisikolojik ve egitsel tanılama yapılmaması gereklidir.izleme çalışmalarına agırlık verilmeli ,gözlem merkezleri bulunmalı ,çok az test aracına başvurularak tanılama yapılmamalıdır.
Ayrıca tanılamayı yapacak persenolin iyi yetişmiş olması önemlidir.İzlemeye alınan uyumsuz çoçukların bulundukları ortamda gözlenmelerinin de gerçekleşmesi gereklidir.
Tanının istendik bir şekilde yapıla bilmesi için rehberlik ve araştırma merkezlerinde çoçuk ruh saglıgı ve çoçuk gelişim ve egitimi uzmanlarının bulunması önerile bilir.
E-YERLEŞTİRME

1990 genel nufus sayımı sonuçlarına göre , uyumsuz çoçuk oranının yaklaşık %1 oldugu tahmin edilmektedir. Uyumsuz çoçuklar için özel egitim okulları gerekmeyebilir ,sorun belirlendikten sonra çözüm yolları ile birlikte gerekli egitsel önlemlerin alınması yeterli olabilir.


Ülkemeizde uyumsuz çoçukların egitimleri konusunda ,ilk kurumsal gelişim 1952 yılında başlamıştır.
Bu tarihte İstanbul Ağaçlı Köyünde uyumsuz çoçuklar için ilkokul açılmış ,ancak okul kısa süre sonra korunmaya muhtaç çoçuklara tahsis edilmiştir.1969-1970 ögretim yılın da İstanbul ,Beykoz’da 5 ögrenci kapasteli Anadolu Hisarı Özel Egitim İlkokulu ve yetişdirme yurdu açılmıştır.Kız ögrencilrin devam ettiği bu okul1986-1987 ögretim yılında kapatılmıştır.
Günümüzde durum ise;
Tehşis etme (tanılama) sadece tıbbi ya da pisikolojik ve egitsel yapılmakta , izleme çalışmlarına yer verilmektedir.Bu eksik teşhis (tanılama)sonrası çoçuklar uyum sorunlarını dikkate almaksızın normal sınıf egitim -ögretiminden yaralandırılmaktadırlar .Özel egitim önlemleri alınmadıgından ,uyumsuzlukları artar ve sınıf düzenini bozacak duruma gelirse ,okuma yazma ögrenene kadar büyük bir kısmı alt özel sınıflara gönderilirler.Bu aşamada ögretmenin deneyimi varsa ,o çoçuk şanslı sayılmakta ,sınıfa uyum saglayabilmekte ve egitimden yararlanabilmektedir.Aksi halde çoçuk kaybedilmektedir.
Sonuçta ;çoçuklar damgalanmakta ,egitim-ögretim hizmetlarinden geregi gibi yararlanılmamaktadırlar.
Uyum sorunu olan çoçuklar için özel egitim okullarına ihtiyaç yoktur.Yanlız normal çoçuklarla birlikte kaynaştırılarak ,aynı egitim-ögretim ortamından yaralandırılmalı için gerekli çalışmalrın yapılması ve imkanların saglanması gerekmektedir.
Kaynaştırma egitiminin yapılamamasının başlıca nedenleri;
1-Okul yöneticilerinin konuya sıcak bakmayışları;
2-Ögretmenlerin sınıf başarısını düşürdüğü düşüncesiylew uyumsuz ögrenciler,i istememeleri
3-Ögretmenlerin çoçuk glişimi ve uyumsuz çoçukların özelliklri hakkında gerekli bilğilerden yoksun olmalrı ,
4-Diğer ögrencilerin olumsuz tutum ve davranışları ,
5-Ailelerin okul egitimine yardımcı olmamalarıdır diyabiliriz.
F-ÖNERİLER
1-Eger uyumsuz çoçuklar normal çoçukların egitim-ögretiminden yararlanamayacak durumda iseler
gözlem merkezlerinde gözlenerek,uygun terapi çalışmalarının saglanması ile bir an önce normal sınıf egitiminde de özel egitim önlemleri ile desteklenmeleri gerekmektedir.
2-Okul öncesi dönem çoçugun ,ruhsal zihinsel,sosyal ve bedensel gelişimi için en uygun dönem oldugundan bu egitime gereken önem verilmeli ve ülke çapında yaygınlaştırılmalıdır.
3-Okul öncesi egitim uyumsuz çoçukların erken teşhisi ve tedavisi için çok önem taşımaktadır.Bu kurumların işlevlerinin yeniden belirlenerek ,özelliklede çoçuk merkezli modellere yer verilmesi gerekmektedir.
4-Okul yönetiçileri ve ögretmenlerin hizmetci egitime tabi tutulmaları ve üniversite formasyonu almaları yararlı olacaktır.
5-Çalışan personel ve ailenin çoçuk egitimi konusunda egitilerek ,ögretmenlerle işbirliği saglanmalıdır.
6-Sınıftaki diğer ögrenciler de bu konuda bilgilendirilmelidir.
7-Kaynak odalar aracılıgı ile ögretmenlere -ögrencilere ve yöneticilere yardım edilmeli
8-Rehberlik ve araştırma merkezleri nitelik ve nicelik yönünden yeterli hale getirilmelidir.
9-Okul yönetimi ,rehberlik hizmetleri ve hastanelerin işbirliği sağlanmalıdır.
10-Sınıfların kalabalık sayılarının düşürülmesi ve sınıfında uyumsuz çoçuk bulunduran ve bu çoçuklara ek zaman ayıran ögretmenlerede ekonomik imkanlar saglanmalıdır.
11-Halkın bu konu ile ilgili bilgilendirilmesine önem verilmelidir.
G-EİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ VE PROGRAMLARIN HAZIRLANMASI
Uyumsuz çoçuklar için egitimin ilk ve temel amacı bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve varolan davranış problemlerini en aza indirmektir.Bu nedenlede çoçuga yukarıda adı geçen öneriler doğrultusunda bir egitim ortamıhazırlanmalı ,onların diğer çoçuklarca kabul edilmemeleri önlenmelidir.Çoçugun güven içinde
çalışabilecegi bir ortam hazırlanmalıdır.Bu şartlar göz önüne alındıgında uyumsuz çoçuklar normal sınıf egitim ve ögretiminden yaralanılabiler.
Burada en önemli ölçü ,sınıflarda ögrenci sayısının az olması ve ögretmenlerin ögrencileri daha iyi tanımasına ve onlarla gerektiği gibi ilgilenmesine imkan saglanmasıdır.
Uyumsuz çoçuklar normal egitim programlarından yararlanabilirler.Ancak programlarda çoçugun bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak düzenlemeler yapılmalıdır.Bu düzenlemelerin gerek hazırlanmasında ,gerek uygulanmasında psikiyatrist,pisikolog ,egitimci ve aile işbirliği esastır.Ailenin ihtiyaçlarının ve zorluklarının anlaşılması ve aileye destek olunması uygun davranışı yapabilmeleri için yönlendirilmesi gerekir.
Uyumsuz çoçukların egitiminde oyun ve konuşma terapisi gibi terapatik hizmetlerin yanında,normal egitim programlarına ek olarak çoçugun ihtiyaçları dogrultusunda bireysel egitim verebilecek şekilde düzenlemeler yapılmalıdır.Bu düzenlemelerin konunun uzmanlarfınca yapılmasına özen gösterilmelidir.
Üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile de işbirliği yapılmalıdır.
Egitim programlarının hazırlanması ,uygulanması .uygulanan sonuçların belli aralıklarla degerlendirilmesi ve çoçukta gözlenen gelişmeler dogrultusunda gerekli degişmelerde yapılmalıdır.
H-ÖNERİLER
1- Bilim adamlaerı ile Milli Egitim Bakanlıgının işbirliği artırılarak .Talim Terbiye Kurulu’nda program hazırlamak üzere komisyonlar kurulmalıdır.
2-İlkokul programları hazırlanırken ,özel egitime muhtaç çoçukları da kapsayacak şekilde hazırlanmalıdır.
3-Okulların disiplin kurulları uyumsuz çoçuklar hakkında bilğilendirilerek ,bu çoçukların gereksiz cezalar alması önlenmeli problemin (istenmeyen davranışın)düzeltilmesi için uzmanlarla iş birliği saglanmalıdır.
4- Müzik beden egitimi ve boş zamanını degerlendirme etkinlikleri artırılmalı ,bu konuda anne-baba ve ögretmen tutumları olumlu yönde değiştirilmeye çalışılmalıdır.
________________
aşkın ekimi kasımı olmaz ki.
ılık bir ekim sabahında,
ayaz bir şubat akşamında,
ya da temmuz güneşinde sevemez miyim seni?
severim, hem de çok!
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
cocugun, olan, sorunu, tanilanmasi, uyum

Seçenekler
Stil


Saat: 09:23

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,