ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Kütüphane > Biyografiler - Otobiyografiler


Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi


Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi

ForumSevgimiz Kütüphane Kategorisinde ve Biyografiler - Otobiyografiler Forumunda Bulunan Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi Türk öykücüsü (Adapazarı, 1906-Istanbul, 1954). ÖĞRENİM VE ÇALIŞMA YILLARI İlk ve orta öğrenimini Adapazarı, İstanbul ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 22 Şubat 2015, 10:01   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Mattet
Rakı & Bira
Mattet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Yorgun
Üyelik tarihi: 09 Kasım 2014
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 753
Konular: 702
Beğenilen: 49
Beğendiği: 28
www.forumsevgisi.com
Standart Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi

Sait Faik Abasıyanık Kimdir Biyografisi

Türk öykücüsü (Adapazarı, 1906-Istanbul, 1954).

ÖĞRENİM VE ÇALIŞMA YILLARI

İlk ve orta öğrenimini Adapazarı, İstanbul ve Bursa’daki çeşitli okullarda gören (1928) Sait Faik Abasıyanık, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde başladığı yüksek öğrenimini iki yıl sonra yarıda bırakarak babasının isteği uyarınca iktisat okumak için önce Lozan’a (İsviçre), daha sonra da Grenoble’a (Fransa) gitti. Grenoble’da kaldığı üç yıl boyunca (1930-1933), öğrenimini düzenli biçimde sürdürmek yerine gönlünce yaşamaya daldı; babası tarafından geri çağrıldıktan sonra, tica-retevi ortaklığı, türkçe öğretmenliği, fıkra ve röportaj yazarlığı gibi çeşitli işlerde çalıştı; sonunda, babasından kalan gelirle geçinerek kendini bütünüyle edebiyat çalışmalarına verdi ve kışları Şişli’deki, yazları da Burgaz adasındaki evinde annesiyle birlikte yaşadı.

BİR ÖYKÜ USTASI

Daha lise sıralarında şiir ve öykü denemelerine girişen Sait Faik Aba-sıyanık, ilk öyküsü İpekli MendiJ'i 1934’te Varlık dergisinde yayımladı. İlk öykülerinde (Semaver, Sarnıç, Şahmerdan) daha çok çocukluk (Adapazarı) ve ilk gençlik (Bursa, Fransa) izlenimlerini yansıtırken, biçim ve içerik açısından geliştirdiği sonraki öykülerinde “küçük adam” ın yalnızlığını, yaşama sevincini, çirkinlik ve kötülüklere karşı koyma çabalarını, İstanbul’un orta ve daha aşağı kesim insanlarının sorunlarıyla kaynaştırıp vermeye çalıştı (Lüzumsuz Adam). Bu özelliğiyle tam bir İstanbul öykücüsü oldu.

Edebiyat yapıtlarının insanı yeni, mutlu, iyi ve güzel dünyaya götürmesi gerektiğine inanan Sait Faik, bu yeni dünyayı kurma özlemini yapıtlarında bazen küçük mutluluklara sığınarak, bazen mutsuzluğun tadını çıkararak, bazen de gerçek-üstücü bir anlatıma yönelerek (Son Kuşlar, Alemdağ’da Var Bir Yılan) verdi. Şiirsel dilin yetkin sesini duyurduğu öykülerinin yanı sıra şiir (Şimdi Sevişme Vakti) ve roman da yazmaya yöneldi. Romanları arasında yer alan Birtakım tnsanlar’da Burgaz adasında yaşayan insanların ikinci Dünya savaşı yıllarındaki acılarını, sevgilerini, yasadışı işlere yönelmek zorunda kalışlarını ayrı öyküler biçiminde sergiledi. Kayıp Aranıyor’daysa, mutluluğu arayan bir genç kızın, düş kırıklığına uğrayınca çevresine yabancılaşışmı anlattı.

Çağdaş edebiyata katkılarından ötürü A.B.D’ndeki Mark Twain Derneği tarafından onur üyeliği verilen (1953) sanatçının ölümünden sonra annesi, onun adına bir öykü armağanı kunnuş (1955), Buıgaz adasındaki evi de,ölümünden çok sonra bir müzeye dönüştürülmüştür (1964).

LÜZUMSUZ ADAM’DAN BİR BÖLÜM

Ben bir acayip oldum.Gözüm kimseyi görmüyor, kimsenin kapımı çalmasını istemiyorum. Dünyanın en sevimli insanları olan posta müvezzilerinin bile... Mahallemden pek memnunum. Yedi senedir çıkmadım oradan desem yeri. Hiç bir dostum da nerede oturduğumu bilmiyor. Mahallem dediğim; şu yedi senedir -üç ayda bir Karaköy’e inip dükkân kirasını almak bir yana - yaşadığım yer, üç dört sokak içindedir Mahallem birbirine muvazi sokaklar, bu sokakları diklemesine kesen bir diğer sokak, bir de bunlardan bütün bütüne bağımsız - ama soka sayılmayacak kadar dar, kısa benim sokağımdan ibarettir. Ben bu sokaklara, önemliliklerine 1,2, 3, 4 numaralarını taktım. Kendi Sokağım numarasızdır. Onu numaralamağa elim varmadı.


YAPITLARI

Öykü: Semaver (1936); Sarnıç (1939); Şahmerdan (1940); Lüzumsuz Adam (1948); Mahalle Kahvesi (1950); Kumpanya (1951); Havada Bulut (1951); Havuz Başı (1952); Son Kuşlar (1952); Alem dağ’da Var Bir Yılan (1954); Az Şekerli (öyküler- röportajlar, 1954); Tüneldeki Çocuk (öyküler-röportajlar, 1955); Mahkeme Kapısı (öykü-röportaj arası anlatı, 1956).

Roman: Birtakım İnsanlar (1952, 1944’te Medar-i Maişet Motoru adıyla yayımlandı); Kayıp Aranıyor (1953).

Yazı-Şiir: Şimdi Sevişme Vakti (şiirler, 1953); Balıkçının ölümü- Yaşasın Edebiyat (ölümünden sonra derlenen yanlar- şiirler, 1977). Röportaj-Mektup: Açık Hava Oteli (ölümünden sonra derlendi, 1980). Çeviri-Uyarlama: Müthiş Bir Tren (ölümünden sonra derlendi, 1981).

SAİT FAİK HİKÂYE ARMAĞANI

Sait Faik Abasıyanık’ın ölümünden bir yü sonra, annesi Makbule Abası-yanık tarafından kurulan (1955) Sait Faik Hikâye Armağanı, yazarın ölüm yddönümlerinde (11 Mayıs), bir önceki yılın en beğenilen öykü kitabına verilir. Başlangıçta Sait Faik’ in Varlık yayınlarındaki kitaplarının satış gelirinden karşdanan ödül, Makbule Abasıyanık’ın ölümünden sonra, vasiyeti uyarınca, Darüşşa-faka Cemiyeti tarafından verilmeye başlanmış, 1964’te 5 000,1980’de 10 000,1982’de 25 000 liraya yükseltilmiştir. Bu armağanı günümüze kadar kazanan öykücüler ve yapıtları şunlardır

1955: Sabahattin Kudret Aksal (Gazoz Ağacı) ve Haldun Taner (On fidye Bir Var)

1956: Tahsin Yücel (Haney Yaşamalı)

1957: Necati Cum alı (Değişik Gözle)

1958: O ıh an Kemal (Kardeş Payı)

1959: Oktay Akbal (Beıber Aynası)

(1960-1963 yıllan arasında ödül verilmedi)

1964: Mehmet Şeyda (Başgöz Etme Zamanı) ve Adnan özyalçıner (Sur)

1965: Kâm uran Şipal (Elbiseciler Çarşısı) ve Mahmut özay (Yorgo)

1966: Cengiz Yöıük (Çölde Bir Deve)

1967: Tank Dursun K. (Yabanın Adamlan)

1968: Muzaffer Buyrukçu (Kavga)

1969: Oriıan Kemal (önce Ekmek) ve Faik BaysaUSancı Meydanı)

1970: Zeyyat Selimoğlu (Direğin Tepesinde Bir Adam)

1971: Bekir Yıldız (Kaçakçı Şahmı) ve Bilge Karasu (Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı)

1972: Fünızan (ParasızYatılı)

1973: Demirtaş Ceyhun (Çamasan)

1974: Fakir Bay kurt (Can Parası)

1975: Adalet Âğaoğlu (Yüksek Gerilim)

1976: Selim Heri (Dostlukların Son Günü)

1977: Necati Cumalı (Makedonya 1900)

1978: Adnan Özyalçıner (Gözleri Bağh Adam) ve Selçuk Baran (Analann Hakkı)

1979: Ferit Edgü (Bir Gemide)

1980: Tomris Uyar (Yürekte Bukağı) 1981: Verilmedi 1982: Verilmedi

1983: Nura el Dutuel (Geyikler, Annem ve Almanya)
________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.

Neyleyim sarıma kırmızı olmayacak kadını.
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
abasiyanik, biyografisi, faik, kimdir, sait

Seçenekler
Stil


Saat: 16:31

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,