ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Din Ve Maneviyat > Dini Hikayeler

Dini Hikayeler Dini Hikayelerimiz


Irkçılık Hakkında..

Dini Hikayelerimiz


Irkçılık Hakkında..

ForumSevgisi Din Ve Maneviyat Kategorisinde ve Dini Hikayeler Forumunda Bulunan Irkçılık Hakkında.. Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Irkçılık Hakkında.. İslâm dini ırkçılık, bölgecilik ve renk gibi mefhumlara yer vermemiştir. Sadece imân ve güzel amele ehemmiyet vermiştir. Bir ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 11 Şubat 2015, 19:48   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Alabora
Öylesine Biri i$te.
Alabora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Eglenceli
Üyelik tarihi: 30 Aralık 2014
Şehir: Heryer
Mesajlar: 1.321
Konular: 925
Beğenilen: 247
Beğendiği: 638
www.forumsevgisi.com
Standart Irkçılık Hakkında..

Irkçılık Hakkında..



İslâm dini ırkçılık, bölgecilik ve renk gibi mefhumlara yer vermemiştir. Sadece imân ve güzel amele ehemmiyet vermiştir. Bir kimsenin itikadı sağlam ve ameli iyi olursa, Allah’ın nezdinde büyük değeri vardır. İmânı ve iyi ameli olmazsa; ırk ve rengi ne olursa olsun, kıyafeti ne kadar düzgün olursa olsun değersizdir. Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor:

"Allah’ın nezdinde en değerliniz Allah’tan en fazla korkanınızdır." .

Peygamber Efendimiz (asm) de şöyle buyuruyor:

"Allah şekillerinize bakmaz. Ama kalb ve amellerinize bakar."

İslâm dini ırka, renge bakmaz. Çünkü bütün insanların aslı bir olup Hz. Âdem (as)’den türemiştir. Ve esâs itibariyle topraktan neş’et edip tekrar ona döneceklerdir. Bunun için İslâm dini ırk ve renk gibi mefhumları değer terazisine koyup tartmaz ve nazarı itibare almaz. Geçmişte nice insan; ırk ve renkleriyle böbürlenip gurur duydukları halde, bugün kimse onları nazarı itibare almaz, unutulup gitmişlerdir. Çünkü imân ve irfan gibi meziyetleri yoktu.

Nice insan da vardır ki, ırk ve rengine bakılmadan beynelmilel olabilmiş ve dillerden düşmemiş ve düşmemektedir. Çünkü kendilerini yükselten imân ve irfanlarıdır. Bu bakımdan ırk, renk ve bölgeden söz etmek cehalettir. İnsanın hüviyetini bilmemekten ileri gelmektedir. Renkleri veren, insanları çeşitli ırklara ayıran Allah Teâlâ’dır. İnsanın bu hususta hiçbir rolü yoktur. Bunun için hiçbir kimse -mesela Türk veya Arap veya rengi beyaz olduğu için- üstünlük iddiasında bulunamaz. Bulunsa da manasızdır. Irk ve rengini çalışmakla elde etmemiştir. Bunları çalışmak neticesinde elde etmiş olsaydı, belki bir yönden üstünlük iddiasında bulunması yerinde olurdu. Fakat iradesi dışında zâtı ve sıfatları yaratıldığına göre, onlardan söz etmemesi lazımdır.

Peygamber (asm) bir hadiste şöyle buyuruyor:

"Hepiniz Âdem’den, Âdem de topraktandır. Arab’ın Arap olmayana, beyazın siyaha üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takva iledir."

Bir gün Abûzer Gifârî (ra) Bilâl’e (ra),

"Ey siyahın oğlu!.." deyip ayıpladı. Bunu duyan Peygamber Efendimiz (asm):

"Ölçek olup taştı (yani iş haddini aştı). Beyazın oğlunun siyahın oğlundan üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takva iledir." buyurdu.

İslâm dini bu menfi mefhumları yok etmek için beşeriyete çok seslendi ve çok şeyler söyledi. Biz burada bunlardan dört tanesini nakletmek istiyoruz:

l. "Ey insanlar, sizi bir tek insandan yaratan Rabb’inizden korkunuz." .

2. "Ey insanlar ben hepinize gönderilmiş Allah’ın Resulüyüm." .

3. "İnsanın çalıştığından başka bir şeyi yoktur." .

4. "Allah’ın nezdinde en değerliniz en fazla sakınanınızdır."

Bütün bu âyetler insanların aslının bir olduğunu, aralarında fark olmadığını, ırk, renk, dil ve bölgenin insanın hüviyetini değiştirmediğini ifâde ediyorlar. Çünkü birinci âyet bütün insanların aslı bir olup bir tek babadan geldiklerini, ikinci âyet bütün insanların bir ümmet olduğunu ve İslâm dininin hepsi için gönderildiğini, üçüncü âyet, mükâfat ve cezaların ölçüsünün ırk, renk ve bölge değil âmel olduğunu; dördüncü âyet, şeref ve faziletin biricik ölçüsünün güzel âmel olduğunu ifâde ediyorlar.

İnsan, kendi akraba, aşiret ve milletini sevebilir ve sevmelidir. Ancak haksızlık hususunda onlara yardım edemez.

Bir gün adamın biri Peygamber Efendimiz (asm)’e:

"Kişinin kavmini sevmesi ırkçılık sayılır mı?" diye sorunca, Peygamber Efendimiz (asm) buyurdu:

"Kişinin kavmini sevmesi ırkçılık sayılmaz. Zulüm ve haksızlık hususunda kavmine yardım etmesi ırkçılıktır."
________________
iki çeşit insan vardır; birincisi Alabora'yı tanıyanlar, ikincisi tanıdığını sananlar.
imza
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 11 Şubat 2015, 19:48   #2
Durumu:
Çevrimdışı
Alabora
Öylesine Biri i$te.
Alabora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Eglenceli
Üyelik tarihi: 30 Aralık 2014
Şehir: Heryer
Mesajlar: 1.321
Konular: 925
Beğenilen: 247
Beğendiği: 638
www.forumsevgisi.com
Standart

Hadis’in Orjinal Metni :
حَدَّثَنَا عَمْرٌو النَّاقِدُ حَدَّثَنَا كَثِيرُ بْنُ هِشَامٍ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ بُرْقَانَ عَنْ يَزِيدَ بْنِ الأَصَمِّ عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم « إِنَّ اللَّهَ لاَ يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَأَمْوَالِكُمْ وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَأَعْمَالِكُمْ » .
Hadis’in Tercemesi :
Müslim’in, Amr en-Nâkıd-Kesîr b. Hişâm-Ca’fer b. Burkân-Yezîd b. el-Asam-Ebû Hüreyre isnadıyla aktardığına göre, Allah’ın Resulü buyurdular ki: "Allah sizin görünüşünüze, malınıza, mülkünüze bakmaz; yalnızca kalplerinize ve amellerinize bakar."
Hadis Tahrici :Müslim, Birr ve Sıla, 34
Hadis Numarası :M6543
---------------------------------------------------------------------------
Hadis’in Orjinal Metninden bir bölüm :
حدثنا عبد الرحمن بن المبارك قال حدثنا يحيى بن سعيد قال حدثنا عبد الملك قال حدثنا عطاء عن بن عباس قال : لا أرى أحدا يعمل بهذه الآية يا أيها الناس إنا خلقناكم من ذكر وأنثى وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا إن أكرمكم عند الله أتقاكم فيقول الرجل للرجل أنا أكرم منك فليس أحد أكرم من أحد إلا بتقوى الله
Hadis’in Tercemesinden bir bölüm :
Ey insanlar! Dikkat edin, sizin Rabbiniz birdir, babanız da birdir (Âdem’dir). Dikkat edin, hiç bir Arabm, hiç bir yabancı üzerine, hiç bir yabancının Arab üzerine, siyahın kırmızı (renkli) üzerine, kırmızının si*yah üzerine üstünlüğü yoktur. Fazilet ve Üstünlük ancak takva iledir. Dikkat edin, tebliğ ettim mi?» Ashab (Rıdvanullahi Aleyhim Ecmaîn) : — Evet, dediler. Peygamber (SatlAllahü Aleyhi ve Sellem) : — O halde, burada bulunanlar, bulunmıyanlarn tebliğ etsin, buyurdu.
Hadis Tahrici :Buhari, Edebü’l-Müfred, 309
Hadis Numarası :EM898
---------------------------------------------------------------------------
Hadis’in Orjinal Metninden bir bölüm :
حدثنا زكريا قال حدثنا الحكم بن المبارك قال حدثنا زياد بن الربيع قال حدثني عباد الرملي قال حدثتني امرأة يقال لها فسيلة قالت سمعت أبى يقول قلت : يا رسول الله أمن العصبية أن يعين الرجل قومه على ظلم قال نعم
Hadis’in Tercemesinden bir bölüm :
Füseyle demiştir ki, babamın şöyle dediğini işittim: — Dedim ki, ey Allah’ın Resulü! Bir zulüm üzerine, kişinin keridi kavmine yardım etmesi ırkçılıktan mıdır? Hazreti Peygamber : «— Evet!» buyurdu.[778] I b n i M a c e , bu hadîs-i şerîfi ziyadesiyle şöyle tahriç etmiştir: «Peygamber (SallalkthüAleyhiveSellemi’e sordum ve dedim ki: — Ey Allah’ın Resulü! Kişinin kendi kavmini sevmesi asabiyetten (ırk*çılıktan) mıdır?» Peygamber şöyle buyurdu : «— Hayır; ancak kişinin kendi kavmine zulüm üzerine yardım et*mesi asabiyettir (ırkçılıktır).»[779] Baba tarafından gelen akrabaya asabe denir. Herhangi bir haksızlık bahis konusu olmadığı hallerde akraba ve yakınları sevmekte beis yoktur; bilâkis sevmek ve onlara İyilik etmek sılâ’dır. Fakat sırf akraba oldukları için haksız davalarında onlara yardımcı olmak asabiyettir, ırkçılıktır ve İs*lâm dîninin yasak ettiği cahiliyet devrinin kötü âdetlerinden biridir. İşte mutlak surette akrabaya = asabeye yardımcı olmak, hak ve adalet gözetmeksizin onlara taraftar olmak asabiyyettir. Böyle hareketler İslâm’ı parçalar ve kabileleri birbirine düşürür. Dış düşmanlara ihtiyaç kalmaksızın cemiyet içten yıkılır. Bir milletin bütünlüğünü ve birliğini kavmiyyet dava*larından daha çabuk bölen fesad düşünülemez. Gerek İslâm’dan önce, ge*rekse İslâm birliğini terkten sonra tarih boyunca-sürüp gelen olaylarda bu*nun örnekleri pek çoktur. Bu hususla geniş bilgi için Ahmed Naim Bey’in «İslâm’da Kavmiyyet Davası» adlı eserinin ilk tab’ına müracaat edilmelidir.[780]
Hadis Tahrici :Buhari, Edebü’l-Müfred, 143
Hadis Numarası :EM396
---------------------------------------------------------------------------
________________
iki çeşit insan vardır; birincisi Alabora'yı tanıyanlar, ikincisi tanıdığını sananlar.
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
hakkinda, irkcilik

Seçenekler
Stil


Saat: 22:48

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,