ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Diyet Ve Sağlıklı Beslenme


Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları


Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Diyet Ve Sağlıklı Beslenme Forumunda Bulunan Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları Alacağınız gıdaları mümkün olduğu kadar çiğ ve taze tüketiniz. Pişirme veya haşlama gıdaların besin değerlerini ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 31 Mart 2016, 20:45   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Zeynep
Moderator
Zeynep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 18 Şubat 2016
Mesajlar: 708
Konular: 324
Beğenilen: 271
Beğendiği: 346
www.forumsevgisi.com
Standart Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları

Çiğ ve Taze Beslenmenin Faydaları

Alacağınız gıdaları mümkün olduğu kadar çiğ ve taze tüketiniz. Pişirme veya haşlama gıdaların besin değerlerini çok düşürür. Çiğ yiyemiyorsanız lütfen az ısıyla ve az sürede pişiriniz.

İnsanlar yeryüzünde yaklaşık 400.000 yıldır mevcuttur. Ateşi bulmadan önce, belki 10.000 yıldan bile az, insanlar doğa tarafından sağlanan en katışıksız ve saf hallerinde taze, canlı, pişmemiş çiğ besin yiyorlardı.

ÇİĞ VE TAZE BESLENİN, SAĞLIKLI YAŞAYIN

Doğada bütün hayvanlar, doğanın sunduğu şekliyle, pişmemiş çiğ yiyecekler yerler. Sadece insanlar yiyeceklerini pişirirler ve sadece insanlar yaygın hastalıklar ve rahatsızlıklar çekerler.

Bilim adamları ilk insanların meyve ve sebze ile beslendiğini ve tarih boyunca da anatomilerinin fazla değişmediğini kabul etmiştir. İsveçli bilim adamı Von Linne şöyle der: "İnsanların dış bedensel ve iç fizyolojik yapıları diğer hayvanlarla kıyaslandığında doğal besinlerinin meyveler ve sebzeler olduğu açıkça görülür." Fizyoloji, anatomi ve içgüdüleri bakımından insanların meyve, sebze, kuruyemiş ve tohumlarla beslenmeye uygun olduğu bilimsel çalışmalarla açıklanmış durumdadır.

Yani aslında insan vejetaryen dir. Her türlü Et balık ve tavuk ürünlerini mümkün olduğunca az tüketiniz. Mutlaka et yiyecekseniz iyi pişiriniz, ama çok pişirerek yanmasını sağlamayınız. İyi pişirmezseniz çiğ etin zararları vardır. Çiğ etin içindeki canlı parazit ve bakteriler vücudunuza girerek hastalık yapabilirler.

Asıl beslenmemizi oluşturan meyve, sebze, kuruyemiş ve tohumları pişirmeyiniz. Çiğ olarak (pişmemiş, canlı, ölmemiş) tüketiniz.



Bir şeyi pişirdiğinizde kaybettiği ilk şey su dur. Vücudumuz % 60-70 oranında sudan oluşur. Sebzeler ve meyveler su yüklüdür ve biyolojik süreçlerimizi harekete geçiren de bu yapısal sudur. Pişirmek besinlerimizdeki proteini doğallıktan uzaklaştırarak sindirilmelerini ve onlardan faydalanmamızı zorlaştırır. Pişirme besinlerimizdeki proteinin % 50 sini yok eder. Vitamin ve minerallerin de % 50-80'i kaybolur. Oksijen kaybolur ve serbest radikaller ortaya çıkar. Daha da önemlisi, besinler 118 derecenin üzerinde ısıtıldığında içindeki enzimler yok olur. (bazıları 48 derecede)

Enzimler vücudumuzdaki bütün kimyasal reaksiyonların katalizörleridir. Onlar olmadan hücre bölünmesi, bağışıklık sistemi işlevleri, enerji üretimi veya beyin aktivitesi olmaz. Hiçbir vitamin veya hormon enzimler olmadan görevini yerine getiremez.
Her besin tam olarak, onu tamamen parçalamaya yetecek miktarda sindirim enzimi içerir. Bunlara besin enzimleri adı verilir.Ama bu besinler yüksek ısıda pişirilirse bu enzimler yokolur. Yediğimiz her pişmiş yemek vücudumuzdaki enzim rezervlerimizi azaltan enzim üretimine neden olur. Canlı besinlerden yapılan (Çiğ ve taze) bir yemek bu tüketime eden olmaz. Çünkü içinde sindirimi için gerekli tüm enzimler vardır.

Bir sindirim enziminin yapılması için 10 metabolik enzim gereklidir. İnsanların ve evcil hayvanlarınpankreasıvücut ağırlığına yüzde olarak oranı doğadaki memelilerden 2 kat büyüktür. Bu, sindirim enzimlerinin üretilmesi için pankreasın yüklendiği fazla çalışmanın direkt bir sonucudur. Pişmiş bir yemek yedikten sonra çok yorgun hissetmemize şaşmamak gerekir.
Pişmiş bir yemekten aldığımız kalorini yarıya yakınını sadece o yemeği sindirmek için harcarız!

Amerikan Kanser Araştırmaları Derneği yıllık konferansında açıklanan araştırmada, bilim adamları 9 yıl boyunca sağlıklı 62 bin 581 kişinin beslenme alışkanlıklarını inceledi. Bu süreçte 208 pankreas kanserine raslandı. Eti çok pişmiş tercih edenlerin pankreas kanserine yakalanma riskinin, daha az pişmiş sevenlere ya da hiç et yemeyenlere göre yüzde 60 fazla olduğu belirlendi.

Pişirilmiş proteinler sinirim sisteminde bakteriler tarafından çürütülür ve ptomaine (çürümüş bakteri zehri), leukomaine, merkaptan, indol, skatol, amonyak, hidrojen sülfür, putreskin, kadaverin, ve daha bir çok kuvvetli zehirlerin açığa çıkmasına neden olurlar. Bunlar toplardamarda emilir ve çok büyük sayıda hastalık koşullarının oluşumuna sebep olurlar.
Pişirilmiş karbonhidrat, protein ve yağ yediğinizde, pişirmenin neden olduğu sayısız kanserojen madde yemektesinizdir. Isıtılmış yağlar özellikle zararlıdırlar, bu yağlar değişerek, akrolein, serbest radikal maddeler, mutasyona uğramış veya kanserojen maddelere dönüşürler.

Sindirim sisteminde, pişirilmiş besinler çabuk mayalanır ve bozulur; halbuki canlı besinler bakteri mayalanması oluşmadan veya çürüyecek kadar oksitlenmeden, neredeyse tamamen emilirler. Bu da, sıradan bir kişinin yaklaşık olarak 1kg. bağırsak bakterisi taşırken, canlı besin tüketicilerinin sadece birkaç yüz gram taşıdığı gerçeğiyle de ispatlanır.

Pişirmek, inorganik mineral elemanlarının kana ve dolaşım sistemine girmesine, burada arter ve venlerin içine yerleşmesine ve arterlerin esnekliğini yitirmesine yol açar.

Bilimsel Araştırma Sonuçları


Laboratuar deneylerinde, canlı besinlerden oluşan bir diyetle beslenen fareler, pişmiş besinlerle beslenen farelerden 50 kat daha uzun yaşamışlardır.

Finlandiya Kuopio Üniversitesi Fizyoloji Bölümünden araştırmacı Ling WH ve Hannien O’ya göre, alışılagelmiş bir diyetten çiğ sebze ağırlıklı bir diyete dönmek fekal hidrolitik faaliyetleri değiştirmekte. Sonuçlar, uygulanan pişirilmemiş çiğ sebze ağırlıklı bir diyetin, Kolon (Kalın Bağırsak) kanseri oluşturma riski taşıyan bakteriyel enzimlerde ve bazı toksik ürünlerde azalmaya sebep olduğunu gösteriyor.
Mayıs 1998’de Epidemiyoloji Dergisinde yayınlan araştırmalara göre, çiğ sebzelerden zengin bir diyetin göğüs kanseri riskini azalttığını ve bol meyve yemenin de kolon kanseri riskini azalttığını belirtiyor.

British Medical Journal’da Eylül 1996’da yayınlanan çalışmaya göre ise, taze sebze meyve yemeyi günlük diyetinizin bir parçası haline getirmek kalp krizi ve buna bağlı ölümleri %24’e kadar azalttığını göstermekte.

Kuru yemiş ve çerezleri bile yerken kavrulmamış, çiğ ve taze olanları tercih ediniz. Kavrulmuş fındık değil Taze fındık, Kavrulmuş Fıstık değil taze fıstık yiyiniz.

Vücudumuz yemesi gereken canlı besinleri yediğinde, bütün biyolojimiz en iyi seviyede sağlıklı çalışır. Bütün hücrelerimiz, organlarımız ve sistemlerimiz mükemmel bir denge içinde görevlerini yerine getirebilirler.

Vücudumuzun yapabileceklerini engelleyen ona verdiklerimizdir. Pişirilmiş besinler biyolojimize zarar verir. Çiğ ve taze (canlı) besinler sağlıklı olmamızı sağlar. Çiğ besinlerden oluşan bir beslenme daha uzun ve enerjik bir hayat yaşamamızı sağlar.













________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
beslenmenin, cig, faydalari, taze

Seçenekler
Stil


Saat: 05:50

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

izmir escort istanbul escort, ankara escort bayan, ankara escort bayan, kayseri escort ankara escort, istanbul escort, kayseri escort pendik escort, antalya escort,