ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Diyet Ve Sağlıklı Beslenme


Şekerler Hakkında Bilgi


Şekerler Hakkında Bilgi

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Diyet Ve Sağlıklı Beslenme Forumunda Bulunan Şekerler Hakkında Bilgi Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Şekerler Hakkında Bilgi İnsanın sağlıksız bir şekilde fazla kilo alması birinci derecede yediği sağlıksız ve yapay besinler ile olur. Bu ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 31 Mart 2016, 21:03   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Zeynep
Moderator
Zeynep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 18 Şubat 2016
Mesajlar: 708
Konular: 324
Beğenilen: 271
Beğendiği: 346
www.forumsevgisi.com
Standart Şekerler Hakkında Bilgi

Şekerler Hakkında Bilgi

İnsanın sağlıksız bir şekilde fazla kilo alması birinci derecede yediği sağlıksız ve yapay besinler ile olur. Bu konuda en önemli düşmanınız şekerlerdir.

Patates Cipsi, Şeker, Kola, Çikolata ve benzeri tüm şekerli besinler yüksek glisemik (kan şekeri) değere sahiptir ve kan şekeri oranımızı aniden yükseltirler. Vücudumuz ise bu aşırı şeker yüklenmesine karşı şekeri olabildiğince çabuk bir şekilde hücrelere çekebilmek için Pankreas'tan yüksek miktarda İnsülin salgılayarak karşılık verir. Sonuç olarak da kandaki kan şekeri seviyesi hızlı bir şekilde azalma gösterir. Bu durumda ise kandaki şeker seviyesi azlığını algılayan beyin vücutta tehdit edici bir eksiklik olduğunu düşünüp ve tekrar acıktığımızı hissettirir. Bir şeyler yemek zorunda kalırız. Bu kısır döngü gereksiz yere kilo almamızı, yağlanmamızı ve vücüdumuzun dengesinin bozulmasını sağlar.

İnsan vücudunun şekere ihtiyacı var mı? Vücüdumüzun günlük şeker ihitiyacı ne kadar?


Vücudumuzun basit şekerlere aslında hiç ihtiyacı yoktur. Vücudumuz enerji elde edebilmek için karbonhidrata ihtiyaç duyar. Karbonhidrat vücutta Glikoza dönüştürülerek enerji elde etmekte kullanılır. Vücudumuzun Karbonhidrat ihtiyacını basit şekerlerden değil kompleks karbonhidrat kaynaklarından karşılamamız doğru ve sağlıklı olan yoldur. Doğal karbonhidart kaynakları: Doğal şekerli meyveler, sebzeler, ekmek, patates, makarna, süt ve yoğurttur. Aslında yediğimiz ve içtiğimiz çoğu ürünün içinde zaten şeker bulunmaktadır.

Mutlaka şeker kullanmak zorunda iseniz günde en fazla 8 kesme şeker hakkınız var. Tabi başka hiçbir meyve, bal, reçel, bisküvi, çikolata, cips, baklava vb. yememek şartı ile! 1 kaşık Bal 2 kesme şekere eşittir.

Meyve Şekerleri:


Meyveleri, az, orta ve çok şekerli olarak üç gruba ayırabiliriz. Çayınıza, kahvenize hiç şeker atmamış, bal, reçel, bisküvi, çikolata, cips, yememiş olmak koşuluyla günlük alabileceğiniz meyve miktarları:
Az Şekerli meyveler: Kiraz, vişne, erik ve kayısı. Günde 400 gram bu meyvelerden yiyebilirsiniz.
Orta Şekerli meyveler: Elma, armut, şeftali, portakal mandalina. Bunlardan günlük 300 gram yiyebilirsiniz. 1 adet elma, 1 adet portakal.
Çok Şekerli meyveler: İncir, muz ve üzüm gibi meyvelerden günde en fazla 200 gram yiyebilirsiniz. Yani yaklaşık olarak 3-4 incir, bir muz gibi..

Şekerin Zararları


Şekerin her türlüsünün zararlı oldugu kanıtlanmıştır. Basit şekerler Sofra şekeri (sakkaroz), meyve şekeri (fruktoz) ve Glikoz (üzüm şekeri) dur. Vücuda giren her türlü basit şekerin karaciğerde yağlanmaya, kanda trigliserid denen yağların artmasına ve insülin direncine sebep olduğu araştırmalar sonucu ortaya konulmuştur. Şekerleşme ile hücre duvarları, dokular ve damarlar sertleşir tıkanabilir ve yüksek tansiyon, kalp krizi, felç ve Alzheimer gibi rahatsızlıklar baş gösterir. Şeker sadece kalorisi ve şişmanlatıcı etkisiyle zarar vermiyor, doğrudan kimyasal yapısıyla da tehlikeli bir üründür.

Şeker ister doğal pancar şekeri, ister şeker kamışı ya da glikoz şurubu veya fruktoz şurubu içeriklerinden oluşsun her türlüsünün zararlı oldugu kanıtlanmıştır. Özellikle glikoz ve fruktoz şurubunun diğerlerinden iki-üç kat daha zararlı olduğu belirlenmiştir.
Fruktoz şurubu (özellikle Mısır'dan elde edilen NBŞ); bisküvi, çikolata, şekerleme gibi birçok hazır gıda ürününde, tatlı, baklava, helvalarda ayrıca gazlı ve meyveli içeceklerde sıklıkla yer alıyor.
Prof. Dr. Kubilay Karşıdağ, vücuda fazla giren fruktozun karaciğerde yağlanmaya, kanda trigliseriddenen yağların artmasına ve insülin direncine sebep olduğunu belirtiyor.
Şekerpancarından üretilen sakkaroz adı verilen bildiğimiz sofra şekeri (kesme şeker) ise yarı yarıya glikoz ve fruktoz içerir.

MONOSAKKARİTLER

  • Glikoz: En çok üzüm, üzümle yapılan yiyecek ve içecekler ile az oranda balda bulunur.
  • Fruktoz: Meyve şekeridir. Meyvelerde, pekmez, üzüm, incir ve yüzde 50 oranında balda bulunur. Fruktoz tüm şekerler arasında en hızlı yağa dönüşendir.
DݝSAKKARİTLER
  • Sakkaroz: Şeker pancarı ve şeker kamışında bulunur. (Bildiğimiz beyaz küp veya toz şeker)
  • Laktoz: İnsanların ve memeli hayvanların sütünde bulunur.
POLݝSAKKARİTLER
  • Doğal nişasta: Bitkiler, bazı meyveler ve tohumlardaki depo karbonhidrat (Goji Berry içindeki şeker türü, meyvenin yüzde 31'i.)
  • Glikojen: Kas ve karaciğerdeki depo karbonhidrat
________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
bilgi, hakkinda, sekerler

Seçenekler
Stil


Saat: 07:50

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

izmir escort istanbul escort, Ankara escort, Ankara escort, Ankara escort, Ankara escort, porno izle, sex izle, porno izle, escort bayan, ankara escort bayan, ankara escort, istanbul escort, antalya escort,