ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Medya - Teknoloji - Oyun Bölümü > Elektrik Ve Elektronik Herşey


AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları


AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları

ForumSevgisi Sosyal Medya - Teknoloji - Oyun Bölümü Kategorisinde ve Elektrik Ve Elektronik Herşey Forumunda Bulunan AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları ÇİZİM KOMUTLARI Line : Çizgi cizer. Circle : Çember cizer. Arc : Yay cizer. ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 15 Aralık 2014, 22:31   #1
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Yeni AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları

AutoCad Çizim Programındaki Komutların Türkçe Karşılıkları

ÇİZİM KOMUTLARI

Line : Çizgi cizer.
Circle : Çember cizer.
Arc : Yay cizer.
ellipse : Elips cizer.
Pline : Birleşik cizgi cizer.
Mline : Çoklu cizgi cizer.
Point : Nokta koyar.
PointStyle : Nokta sembolünü değiştirir.
Donut : İçi dolu cember yada halka cizer.
Polygon : Cokgen Cizer.
Rectang : Kare veya dikdörtgen benzeri şekiller çizer.
Solid : Yamuğa benzer objeler cizer.
Trance : Cizgi genisliği tanımlanabilen cizgiler cizer.
Sketch : Serbest el cizgi cizer.
Spline : Gercek eğriler cizer.
Ray : Başlangıç noktası belli,bir ucu sonsuzluğa uzanan cizgi cizer.
Xline : iki ucuda sonsuzluğa uzayan cizgi cizer.

ZOOM KOMUTLARI

PAN : cursor el seklınde görüntülenir.Görüntünün ekranda kaydırılmasını sağlar.
REAKTIME : cursor yukarıdan aşağıya doğru hareket ettirdiğinde görüntü küçülür, aşağıdan yukarı doğru hareket ettirildiğinde görüntü büyür.
WINDOW : Oluşturulan pencere içinde kalan görüntüyü tam ekran gösterir.
PREVIOUS : Bir önceki ekran görüntüsüne geri döndürür.
ALL : Limits sınırları icinde tüm cizimi ekrana getirir.
CENTER : İşaretlenen noktayı ekranın tam ortasına gelecek sekilde yerlestirerek verilen orana göre cizimi büyütür yada küçültür.Verilecek oran mevcut oranda küçük ise görüntü büyür.
DYNAMİC : Hareketli ZOOM komutudur.
EXTENTS : Tüm cizimi tam ekran görüntüler.
SCALE : Ekran görüntüsünü verilecek değere göre büyütür yada küçültür.Girilecek değer 1'dan büyükse görüntü büyür, 1'den küçükse görüntü küçülür.

ÖZEL NOKTA YAKALAYICILAR

Endpoint : Objelerin uc noktalarından yakalar.
Midpoint : Objelerin orta noktalarından yakalar.
Center : Cember, yay gibi objelerin merkez noktalarından yakalar.
Node : Nokta yakalar.
Quadrant : Cember, yay gibi objelerin eksen noktalarından yakalar.
Intersection : Objelerin Kesişme noktalarından yakalar.
Extension : Bir cizginin hayalı uzantısıyla hizalı bir nokta yakalar.
Insertion : Yazubub veya bloğun yerleştirme noktasından yakalar.
Perpendıcular : Bir objeyi dik cizmek icin kullanılır.
Tangent : Eğrisel objelere teğet cizmek icin kullanılır.
Nearest : Objenin üzerinde her hangi bir noktadan yakalamak için kullanılır.
Apparet intersection : Objelerin hayali kesişme noktalarında yakalar.
Parallel : bir cizgiye paralel yeni bir cizgi cizmeyi sağlar.

DÜZENLEME KOMUTLARI

Copy : Kopyalama yapar.
Move : Objeleri başka bir yere taşımak için kullanılır.
Erase : Objelerin silinmesini sağlar.
Chamfer : Birbirine paralel olmayan cizgilerin köşelerini verilen yarıcap oranında yuvarlatır.
Fillet : Birbirine paralel olmayan cizgilerin köşelerini verilen yarıcap oranında yuvarlar.
Break : Bir Objenin secilen iki noktasının arasını kopartır.
Array : Dizi halinde coğaltma komutudurç
Trim : Bir objenin boyunu belirtilen sınır objeye kadar kısaltır.
Extend : Bir objenin boyunu belirtilen sınır objeye kadar uzatır.
Offset : Bir objeyi verilen mesafede cağaltmaya yarar.
Mirror : Seçilen simetrilerini elde edilmesi için kullanılır.
Exolode : Pline, Block gibi objelerin patlatılması ıcın kullanılır.
Stretch : Objelerin köşe noktalarının tasınacak sundurulmesını sağlar.
Rotate : Objelerin girilecek acı kadar dondurulmesını sağlar.
Scale : Objelerin girilecek değere göre büyütülüpküçültülmesini sağlar.
Divede : Objelerin istenilen sayıda esit parcalara bölünmesini sağlar.Bölünme yerleri nokta ile isaretlenir.
Measure : Objenin bölünme uzunluğuna göre eşit uzunluklara bölünmesini sağlar.Bölünme yerleri nokta ile gösterilir.
Pedit : Pline komutunda cizilmis objelerin düzenlenmesini sağlar.

LAYER

New : Yeni Layer olusturmak icin kullanılır.
Color : Olusturulan Layere renk vermek icin kullanılır.
Linetype : Oluşturulan layera cizgi tipi vermek icin kullanılır.
Lineweight : Layera cizgi kalınlığı vermek icin kullanılır.
ON/OFF : Seçilen layerların ekranda gorunur olup olmamasını belırtır.
Freeze : Layerın dondurulmasını sağlar.Dondurulan layer hem ekranda görünmez hemde regen işlemine tabi tutulmaz.
Lock : Seçilen layerlar kilitlenerek üzerinde hiç bir düzemleme yapılamaz.

TEXT (YAZILAR)

Text style : Yeni yazı sitili olusturmak ve mevcutları düzenlemek icin kullanılır.
New : Yeni yazı sitili ismi yazılır.
Font : Yazı fontu belirlenir.
Font style : Secilen yazı fontunun özelliğine göre kalın, kalın italik, itallik gibi biçimlendirme secenekleri bulunur.
Text : satır satır yazı yazma komutudur.
Mtext : Paragraf yazı yazma komutudur.
Qtext : Yazıların ekranda gorunurluğunu belirler.
Qtext Modu ON/OFF durumuna getirilir.REGEN komutu kullanıldığında aktif durum geçer.
DDedit : Yazıların düzenlenmesi icin kullanılır.

BLOCKLAR

Block : Seçilen objelerin grup sekil halıne getırılmesını sağlar.Block komutu ıle olusturulan komutlar sadece o cızım dosyası ıcınde kullanılır.Baska bir cizim dosyası ıcıne yerlestırılemez.
Wblock : Olusturulan grup sekıller sadece yaratıldıkları cızım dosyası ıcınde degıl, baska cızım dosyalarında da kullanılabılecek sekılde olusturur.
Insert : Bır bloğu cızım dosyası ıcerısınde ıstenılen yere yerlestırmek ıcın kullanılır.
Group : Secılen objelerden olusan ve bır ısım verılerek saklanan secım setlerını olusturulmasını sağlar. Bu sacım setlerı yenı gruplanmıs objeler CTRL + SHIFT + A ' ya basılarak aktıf-Pasıf duruma gecırılır.

HATCH

Tarama yapmak ıcın kullanılır.
Type : Bu bölümden tarama desenını ayarları yapabılır.
Pattern : Tarama desenını secılmesını sağlar.
Angel : Tarama desenıne acı verebılır.
Scale : Tarama desenın buyukluğunu kucukluğunu ayarların yapılır.
Pick poits : Taranacak yerı secmek ıcın kullanılır.
Sekect objects : Taranacak Objeler obje secme yontemleri kullanılarak secılır.
Inherıt properties : Cizgi var olan bir tarama desenini secmemizi sağlar.
Preview : Tarama desenini nasıl olacağı gösterilir.

XREF (HARICI REFERANSLAR)

Xref cizim dosyasına yerlestırıldıgınde kaynak dosya ıle arasında bır bağlantı kurulur.Kaynak dosyada bır değişiklik yapıldıgında yerlestırılmıs olduğu cızgım dosyasındaki görüntüde otomatık olarak yenılerir.

Xclip : Cizim dosyasına bağlanmıs " xref " dosyasının ıstenmeyen bolumlerını cıkartılmasını sağlar.
Image : Aktif cizim dosyasına cesıtlı formatlarda grafık goruntulerın bağlanmasını sağlar.
Image Clip : Cizim dosyasına bağlanan grafik görüntünün belirlenen kapalı alan dısında kalan kısımlarının koparılmasını sağlar.

SORGULAMA KOMUTLARI

Dist : İsaretlenen iki nokta arasında mesafeyi ölcer.
List : Obje seçimi yapıldıgında AutoCAD yazı ekranına gecerek seçilen objelerin bilgilerini listeler.
Area : Kapalı bir alanın alan ölcüsünü bulmakta kullanılır.

YARDIMCI KOMUTLAR

Recover : Hasarlı cızım dosyalarının kurtarılması ıcın kullanılır.
Purge : Cizim dosyasında kullanılmayan yazı sıtılı, ölçülendiirme sitili, layer ve cizgi tiplerini silmek icin kullanılır.
Purge sayesinde dosyanın boyutunda da cıddı anlamda kuculme gorulur.
Filters : Filtreleme yöntemiyle obje seçmek icin kullanılan bir komuttur.
Regen : Objelerin özelliklerini okur ve onları yenıden yaratır ve görüntü veritabanını da günceller.
Blip : Küçük + seklindeki isaretlerin nokta secılen yerlerde görünmesine neden olur.Blipmode ON/OFF Durumuza göre ayarlanır.
Redrale : Blipmode acık oldugunda olusan + isaretlerini ekrandan temızlemek ıcın kullanılır.



3D (ÜÇ BOYUT)

KOORDİNAT SİSTEMLERİ
WCS (World coordinat system) Dünya kordinat sistemi
UCS (User coordinat system) Kullanıcı kordinat sistemi

UCS

New : Yeni koordinat sistemi olusturmak ıcın kullanılır.
Save : New'i kullanılarak olusturulmus yeni koordinat sistemini bir isim vererek kaydetmeye yarar.
Move : Koordinat sisteminin orjin noktasının tasınmasını sağlar.
Prev : Bir önceki UCS 'yi aktif eder.
Ortho Graphic : AutoCAD tarafından tanımlanmıs UCS'lerden birini aktif etmeye yarar.
Restore : Kullanıcı tarafından olusturulmus UCS'lerden birinin aktif etmeye yarar.
Del : Olusturulmus UCS'yi silmek icin kullanılır.
World : Hangi UCS aktif olursa olsun Dünya Koordinat sistemine (WCS) geri döner.

SURFACE (YÜZEY MODELLEME)

Yüzey modelleme ile yaratılmıs bir model sadece yüzeylerden olusur.Bu yüzeyler modelin bicimine göre bir tür ağ örülerek yaratılır.
Box : 3 boyutlu tel kafes olarak yanatılmıs, yüzeyi kaplanmıs bir kutu yaratır.
Wedge : Kama yada takoz adı verilen objeler yaratır.
Pyramid : Piramit seklinde objelerin yaratılmasını sağlar.
Cone : Koni seklinde objelerin yaratılmasını sağlar.
Sphere : Küre seklinde objelerin yaratılmasını sağlar.
Dome : Bir kürenin üst yarısı seklındekı objelerın yaratılmasını sağlar.
Dish : Bir Kürenin alt yarısı seklindeki objelerin yaratılmasını sağlar.
Torus : Simit seklinde objelerin yaratılmasını sağlar.
3D Mesh : Serbest sekilli alanlara ağ yüzey örülmesi için kullanılır.Alan M ve N değerlerine bağlı olarak girilecek vertex noktaları ıle serbest sekıllidir.
Revolved Surface : Bir objenin belirtilecek bir eksen etrafında döndürülerek yüzey yaratılması ıcın kullanılır.
Tabulated surface : Secilecek bir cizginin, yine secilecek baska bir cizginin boyunca ağ cizgi olusturulur.
Ruled surface : İki doğrunun arasına yüzey örmek icin kullanılır.
Edge surface : Kare, dikdörtgen, yamuk seklindeki kapalı alanların ağ yüzey ile kaplanması icin kullanılır.

HIDE

Gizli cizgilerin görünürlüğünü ayarlar.

SOLIDS (KATI MODELLEME)

Solids : katı model olusturmak ıcın kullanılır.Solids arac cubuğu kullanılır.
Box : Küp veya dikdörtgen seklinde katı model olusturur.
Sphere : Küre seklınde katılar yaratır.
Cylinder : Silindir seklinde katılar yaratır.
Cone : Koni seklinde katılar yaratır.
Wedge : Kama yada takoz seklınde katılar yaratır.
Torus : Simit seklınde katıalr yaratır.
Extrude : İki boyutlu kapalı alanlara (Pline, Rectong, Circle) veya olusturulmus bolgelere (Region) yükseklik değeri girilmesini sağlayarak katı modele dönüstürür.
Revolve : Secılen kapalı bır objenın bır eksen etrafında dondurulmesıyle katı model yaratır.
Slice : Secilen katının bir kesme düzlemi ile kesilmesini sağlar.
Section Secilen katının tanımlanan kesme düzleminin geçtiği yerdeki kesitirin bir bölge (region) olarak elde edilmesini salar.
İnterfere : İki yada daha fazla sayıda kesılen katının kesisen hacımlerınden yenı katılar yaratır.
Union : Secılen katıların bırlestırerek bırlesık katıya donusturur.
Subrract : Secılecek bir katıdan daha sonra secılecek alanların cıkartılmasını sağlar.
Intersect : Ikı yada daha fazla sayıda kesısen katının kesısen hacımlerınden yerı katılar yaratır.Dığer kısımlar sılınır.
Region : Secılen ıkı boyutlu kapalı alanların bolge halıne donusturulmesını sağlar.

RENDER

Materials : Objelere malzeme atanmasını sağlar.
Materials library : Bu bölümden istenen malzeme secilip import butonuna basılarak current drawing bölümüne gönderilir.
Modify : Metarials listesinden secilen malzemenin düzenlenmesi için kullanılır.
Attach : Metarials listesinden seçilen malzeme attach butonu kullanarak istenen objeye atanabilir.

Lights : Cizim dosyasına ısık kaynağı yerlestirmeyi sağlar.
Point light : Ampul benzetmesi yapılabilir.Point light seçip new butonuna basılır.Light name bölümüne isim yazılıp instensity bölümünde ısık siddeti belirlenir ve modif butonuna basılarak olsturulan ısık kaynağı cızım dosyasınada belirtilen yere yerlestirilir.
Distant light : Gün ışığı yaratmak için kullanılır.Distant light seçilip new butonuna basılır.Light name bölümüne isim yazılır.Shadow options butonu gölgelendirme vermek istendiğinde kullanılır.Map size değeri 512 Seçilir ve ardından gölgelendirme yapılacak objeler secılır.
Sun Angle calcutatör bölümünde günes ısıgının hangı saatte ve dunyanın neresınde ıse ona gore yansıması istenndiğinde kullanılır.Geognaphic location bölümünden europa ve city kısmından istanbul turkey seçilir.
Spotlight : Bu ısık kaynaıgında ısık sankı bır koninin icerisinden belli bir acıyla yayılıyormus gibi gelir.Genelde alttan aydınlatmalarda kullanılır.Instenty 400 verilir.Modify butonu ile ısık kaynagı yerlestırılır.
Scenes : Sahne olusturulmasını sağlar.Tablodan new butonuna basıldıgında lıstelenen ısık kaynaklarından gruplar seçilerek ve scene name bölümüne isim verilerek
sahneler olusturulur.Daha cok gece ve gündüz görüntüleri icin kullanılır.Render islemine gecildiğinde scene to render bölümünden olusturulmus sahne isimleri secilerek renderlanır.
Landscape : Cesıtlı ınsan ve agac fıgurlerı yerlestırmek ıcın kullanılır.
Render : Renkli üç boyutlu görüntü elde etmek icin kullanılır.Renger type bölümünden ;
Render - temel render işlemi yaptırılır.
Photo Raytnace - Yüksek kaliteli icin bir grafık goruntu veya bir fotoğrafın kullanılmasını sağlar.

SHADE

Yaratılmıs olan üç boyutlu modellerin kenar cizgilerinin sahip oldukları renklerle yüzeylerinin boyanmasını sağlar.




BAZI ÖZEL AYARLAR

Tools menüsünden yapılması gereken bazı kişisel ayarlar.
Tools > Options > Display[Crosshair Size] : Crosshair'i %100 kullanki AutoCAD'de calısırken kolaylık olsun.
Tools > Options > Open and Save : AutoCAD 2000 / LT2000Drawing yap. AutoCAD kendi sürümünden küçük sürümlerle kaydetilmis dosyaları acmaz.Bu yüzden
" 2000 / LT2000 Drawing " yapmalısın !
Tools > Options > System[General Options] : " Single - Drawing Compatibility mode " Seçili olacak sayfa düzenini rahat sağlaya bilmek icin.
Tools > Options > User Preferences[Windows Standard Behavior] : Sec ordan " Shortcut meenus in drawing area " Seçeneğini kaldır kaldırmazsan Mousu her sağ tıkladıgında karsına bır tablo gelecek ve komutlardan otomatık cıkmayacak taki senın karsına gelen tablodan " enter " demedikce.


KOMUTLARIN KISA YOLLARINI AYARLAMA

Dosya girdikten sonra dikkatli işlem yapılmak zorundadır.Enter Kullanma.AutoCAD ilk kuruldugunda düzenlenmesi gereken yerlerden biridir.Komut kısa yollarını bu dosya içerisinden ayarlaya biliyoruz.

Tools > Customize > Edit Custom Files > Program parameters (acad.pgp)

Block = BL
-B = -Block
C = Copy
CI = Circle
DIM = Dimstyle
TM = Mtext
T = Trim
__________________________________________________ _________

Örnek Olarak :

3A, *3DARRAY
3DO, *3DORBIT
3F, *3DFACE
3P, *3DPOLY
A, *ARC
AC, *BACTION
ADC, *ADCENTER
AA, *AREA
AL, *ALIGN
AP, *APPLOAD
AR, *ARRAY
-AR, *-ARRAY
ATT, *ATTDEF
-ATT, *-ATTDEF
ATE, *ATTEDIT
-ATE, *-ATTEDIT
ATTE, *-ATTEDIT
BL, *BLOCK
-B, *-BLOCK
BC, *BCLOSE
BE, *BEDIT
BH, *HATCH
BO, *BOUNDARY
-BO, *-BOUNDARY
BR, *BREAK
BS, *BSAVE
CI, *CIRCLE
CH, *PROPERTIES
-CH, *CHANGE
CHA, *CHAMFER
CHK, *CHECKSTANDARDS
CLI, *COMMANDLINE
COL, *COLOR
COLOUR, *COLOR
C, *COPY
CP, *COPY
CT, *CTABLESTYLE
DIM, *DIMSTYLE
DAL, *DIMALIGNED
DAN, *DIMANGULAR
DAR, *DIMARC
JOG, *DIMJOGGED
DBA, *DIMBASELINE
DBC, *DBCONNECT
DC, *ADCENTER
DCE, *DIMCENTER
DCENTER, *ADCENTER
DCO, *DIMCONTINUE
DDA, *DIMDISASSOCIATE
DDI, *DIMDIAMETER
DED, *DIMEDIT
D, *DIST
DIV, *DIVIDE
DJO, *DIMJOGGED
DLI, *DIMLINEAR
DO, *DONUT
DOR, *DIMORDINATE
DOV, *DIMOVERRIDE
DR, *DRAWORDER
DRA, *DIMRADIUS
DRE, *DIMREASSOCIATE
DRM, *DRAWINGRECOVERY
DS, *DSETTINGS
DST, *DIMSTYLE
DT, *TEXT
DV, *DVIEW
E, *ERASE
ED, *DDEDIT
EL, *ELLIPSE
EX, *EXTEND
EXIT, *QUIT
EXP, *EXPORT
EXT, *EXTRUDE
F, *FILLET
FI, *FILTER
G, *GROUP
-G, *-GROUP
GD, *GRADIENT
GR, *DDGRIPS
H, *HATCH
-H, *-HATCH
HE, *HATCHEDIT
HI, *HIDE
I, *INSERT
-I, *-INSERT
IAD, *IMAGEADJUST
IAT, *IMAGEATTACH
ICL, *IMAGECLIP
IM, *IMAGE
-IM, *-IMAGE
IMP, *IMPORT
IN, *INTERSECT
INF, *INTERFERE
IO, *INSERTOBJ
J, *JOIN
L, *LINE
LA, *LAYER
-LA, *-LAYER
LE, *QLEADER
LEN, *LENGTHEN
LI, *LIST
LINEWEIGHT, *LWEIGHT
LO, *-LAYOUT
LS, *LIST
LT, *LINETYPE
-LT, *-LINETYPE
LTYPE, *LINETYPE
-LTYPE, *-LINETYPE
LTS, *LTSCALE
LW, *LWEIGHT
M, *MOVE
MA, *MATCHPROP
ME, *MEASURE
MI, *MIRROR
ML, *MLINE
MO, *PROPERTIES
MS, *MSPACE
MSM, *MARKUP
TM, *MTEXT
MV, *MVIEW
O, *OFFSET
OP, *OPTIONS
ORBIT, *3DORBIT
OS, *OSNAP
-OS, *-OSNAP
P, *PAN
-P, *-PAN
PA, *PASTESPEC
PARAM, *BPARAMETER
PARTIALOPEN, *-PARTIALOPEN
PE, *PEDIT
PL, *PLINE
PO, *POINT
POL, *POLYGON
PR, *PROPERTIES
PRCLOSE, *PROPERTIESCLOSE
PROPS, *PROPERTIES
PRE, *PREVIEW
PRINT, *PLOT
PS, *PSPACE
PTW, *PUBLISHTOWEB
PU, *PURGE
-PU, *-PURGE
QC, *QUICKCALC
R, *REDRAW
RA, *REDRAWALL
RE, *REGEN
REA, *REGENALL
REC, *RECTANG
REG, *REGION
REN, *RENAME
-REN, *-RENAME
REV, *REVOLVE
RO, *ROTATE
RPR, *RPREF
RR, *RENDER
S, *STRETCH
SC, *SCALE
SCR, *SCRIPT
SE, *DSETTINGS
SEC, *SECTION
SET, *SETVAR
SHA, *SHADEMODE
SL, *SLICE
SN, *SNAP
SO, *SOLID
SP, *SPELL
SPL, *SPLINE
SPE, *SPLINEDIT
SSM, *SHEETSET
ST, *STYLE
STA, *STANDARDS
SU, *SUBTRACT
TM, *MTEXT
-T, *-MTEXT
TA, *TABLET
TB, *TABLE
TH, *THICKNESS
TI, *TILEMODE
TO, *TOOLBAR
TOL, *TOLERANCE
TOR, *TORUS
TP, *TOOLPALETTES
T, *TRIM
TS, *TABLESTYLE
UC, *UCSMAN
UN, *UNITS
-UN, *-UNITS
UNI, *UNION
V, *VIEW
-V, *-VIEW
VP, *DDVPOINT
-VP, *VPOINT
VS, *BVSTATE
W, *WBLOCK
-W, *-WBLOCK
WE, *WEDGE
X, *EXPLODE
XA, *XATTACH
XB, *XBIND
-XB, *-XBIND
XC, *XCLIP
XL, *XLINE
XR, *XREF
-XR, *-XREF
Z, *ZOOM
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 15 Aralık 2014, 22:31   #2
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart

· Programın ara yüzünün tanıtılması
· Drawing limits (Çizim sınırlarının değiştirilmesi)


Draw(Çizim) Menüsü
· Line (Başlangıç ve bitiş noktası belli olan doğru çizer.)
· Rectangle (Çapraz iki köşesi bilinen dikdörtgen çizer.)
· Arc (Üç parametresi bilinen yay çizer.)
· Circle (En az iki parametresi bilinen daire çizer.)
· Ellipse (Merkezi ve uç noktaları bilinen elips çizer.)
· Polygon (Kenar sayısı 3-1024 değişen düzgün çokgenler çizer.)
· Donut (Halka ya da içi dolu çember çizer.)
· Ray (Bir yönde sonsuza giden ışınlar çizer.)
· Construction line (Her iki yönde sonsuza giden inşa çizgileri çizer.)
· Multiline (Çoklu paralel çizgiler çizer.)
· Polyline (Birbiri ardına birçok doğru ve yay çizer.)
· Point (Değişik stillerde ve büyüklerde noktalar yerleştirir.)
· Spline (Belirlenen noktalardan eğri geçirmemizi sağlar.)


Çizim Modları
· Grid (Çizim sınırları içinde belirleyeceğimiz aralıklarla ekrana ızgara adını verdiğimiz noktalar yerleştirir.)
· Snap (Mouse’un belli aralıklarla kilitler. F9)
· Ortho (Doğruları dik olmaya zorlar. F8)
· Polar (Belli açılardaki doğrululara gelindiğinde eksen çizgileri çıkmasını sağlar. F10)
· Otrack (Birden fazla arasında hizalama yapmak için kullanılır. F11)
· Lwt (Çizgilerin ağırlıkları ile görüntülenmesini sağlar.)
· Osnap (İşaretlenmiş olan nokta türlerini ekranda otomatik olarak gösterir, istenirse yakalar.F3)


Özel Noktaların Yakalanması
· Endpoint (Bir doğru ya da yayın uç noktasından yakalar.)
· Midpoint (Bir doğru ya da yayın orta noktasından yakalar.)
· Intersection (Doğru, yay ve dairelerin kesişme noktasından yakalar.)
· Apperent intersection (Birbirine paralel olmayan iki doğrunun izafi kesişme noktasından yakalar.)
· Center (Daire ya da yayların merkez noktasından yakalar.)
· Quadrant (Daire ya da yayların çeyrek noktasından yakalar.)
· Tangent (Bir daire ya da yay üzerinde teğet oluşturucak noktayı bulur ve yakalar.
· Perpendicular (Bulunulan noktadan gösterilen nesneye dikme çizer.)
· Extension (Bir noktadan belli bir uzaklıktaki dik mesafeden yakalar.)
· Parellel (Varolan bir doğruya paralel yeni bir doğru çizer.)
· Node (Point komutu ile çizilen noktaların merkezinden yakalar.)
· Nearesent (Bir çizginin, dairenin, yayın işaretleyiciye en yakın noktasından yakalar.)
· None (Bir nokta yakalama yöntemini iptal eder.)
· from (Bir noktadan izafi bir koordinat kadar uzaktaki noktadan yakalar.)


modify (Düzenleme) Menüsü
· Erase (Seçilen nesneleri siler.), Nesne seçme yöntemleri
· Undo (Yapılan işlemleri geri alır.)
· Redo (Geri alınarak iptal edilen işlemleri ileri alarak yeniler.)
· Trim (Seçilmiş nesneleri, kesişme noktalarından itibaren budar.)
· Extend (Bir ya da daha fazla nesneyi bir diğer nesneye kadar uzatır.)
· Break (Bir nesne üzerindeki iki noktanın arasını koparmak veya nesneyi bir noktadan itibaren bölmek için kullanılır.)
· Rotate (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında döndürür.)
· Scale (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında büyütüp-küçültür.)
· Move (Seçilen nesneleri, bulundukları yerden, başka bir yere taşır.)
· Copy (Seçilen nesnelerin, belli bir mesafe öteye kopyalarını alır.)
· Offset (Bir nesneyi, kendisinden belli bir mesafe öteye paralelini alarak kopyalar.)
· Chamfer (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğruların kesişen uçlarından istenilen miktarda pahkırar.)
· Fillet (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğrular arasında yuvarlatma yapar.)
· Array (Seçilen nesneleri istenilen sayıda, istenilen aralıkla dikdörtgen veya daieresel bir yörünge etrafında çoğaltır.)
· Mirror (Seçilen nesneleri, bir eksene göre simetriğini alır.)
· Stretch (Seçilen nesneleri, bir noktadan tutup sündürerek uzatıp-kısaltır.)
· Explode (Bir polyline ya da bloğu patlatarak doğrular, yaylar ve çemberlere ayırır.)
· Divide (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit parçalara böler.)
· Measure (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit sayıda parçalara böler.)
· Lengthen (Doğru ya da yayların uzunluklarını değiştirir.)
· Properties (Çizilmiş olan nesnelerin özelliklerini bir diyalog kutusu yardımıyla değiştirir.)


View (Görünüm) Menüsü
· Zoom (Ekrandaki çizimleri gerçek boyutlarını değiştirmeden istenilen oranda görünüş olarak büyütüp-küçültür.)
· Pan (Ekranımızı ve çizimlerimizi istenilen yönde istenilen miktarda kaldırır.)
· Aerial View (Ekranın sağ alt köşesinde bir kuşbakışı penceresi çıkartarak, Zoom ve pan komutlarının daha kontrollü kullanılmasını sağlar.)
· Viewres (Çember, elips gibi eğrisel şekiller büyütüldükleri zaman yuvarlak değil de çok kenarlı poligonlar gibi gözükür. Bu şekillerin gerçeğe yakın gözükmesi için çözünürlüğünü değiştirmemizi sağlar.)


Layers (Katmanlar)
· Yeni bir layer oluşturmak, renk ve çizgi atamak
· Layer’i güncelleştirmek, yeniden isimlendirmek ve silmek
· Layer’i açma/kapama (On/Off)
· Layer’i dondurmak/çözmek (Freeze/Thaw)
· Layer’i kilitlemek/açmak (Lock/Unlock)
· Layer çizdirilebilir/çizdirilemez (Plottable/Non-Plottable)
· Linetype ölçeğinin değiştirilmesi


Tarama işlemleri (Drawà Hatch...)

Yazı işlemleri (Draw àText)

Dimension (Ölçülendirme)
· Linear (Doğrusal ölçülendirme)
· Align (Hizalı ölçülendirme)
· Ordinate (Koordinant ölçülendirme)
· Radius (Yarıçap ölçülendirme)
· Daimeter (Çap ölçülendirme)
· Angular (Açısal ölçülendirme)
· Baseline (Referansa göre ölçülendirme)
· Continue (Sürekli ölçülendirme)
· Leader (Çizimimizin bazı noktalarına küçük hatırlatıcı bilgiler ekler.)
· Center Mark (Çember ve yayların merkez noktalarını bir simge ile gösterir.)
· Style... (Yeni bir ölçülendirme stili oluşturur ve varolan ölçülendirme stillerinin ayarlarını değiştirir.)

CAL (Hesap işlmeleri yapar: Dört işlem, üst alma, log, sin, cos ... vb..)

INQUARY ( Sorgulama komutudur. Tools menüsünden)
· ID point (Gösterilen noktanın koordinantlarını verir.)
· Distance (Gösterilen iki nokta arasındaki mesafeyi verir.)
· Area (Gösterilen noktalar arasındaki ya da gösterilen şekillerin alanını ve çevresini verir.)
· List (Gösterilen şeklin tüm geometrik özelliklerini listeler.)


BLOKLAR (Draw)
· Make block (Blok oluşturur.)
· insert block (Oluşturulan bloğu çizime ekler.)
· Define attributes (Bloklara nitelik ekler.)

VİEWPOİNT(View) (3 boyutlu şekillere değişik noktalardan bakmamızı sağlar.)

YÜZEY MODELLEME (DrawàSurfaces)
· Hazır yüzeyleri kullanarak (3D Surfaces...)
1. Box (Prizma)
2. Pyramid (Piramit)
3. Wedge (Takoz)
4. Dome (Kubbe)
5. Sphere (Küre)
6. Cone (Koni)
7. Torus (Simit)
8. Dish (Tabak)
· İki boyutlu nesneleri kullanarak yüzey oluşturma
1. Bir kesiti bir eksen etrafında döndürerek yüzey oluşturmak (Revolved Surface)
2. Bir kesiti bir eksen boyunca sürükleyerek yüzey oluşturma(Tabulated Surfaces)
3. Farklı yükseklikteki iki kesit arasında sürükleyerek yüzey oluşturur.(Ruled surfaces)


KATI MODELLEME (Drawà Solids)
Katı model oluşturma yöntemleri
· Hazır Katılar
1. Box: Prizma
2. Sphere: Küre
3. Cylinder: Silindir
4. Cone:Koni
5. Wedge:Takoz
6. Torus: Simit
· Extrude : (İki boyutlu bir nesneye, yükseklik vererek katı model oluşturur.)
· Revolved: (Bir kesiti, bir eksen etrafında döndürerek katı oluşturur.)
Katı modeller üzerinde uygulanan düzenleme işlemleri (modifyàSolids Editing)
· union (İki ya da daha fazla katı modeli birleştirir.)
· Subtract (Bir katı modelden başka katı modelleri çıkarır.)
· Intersect (İki katı modelin kesişim bölgesinden ayrı bir katı model oluşturur.)
· Slice (Bir katı bir eksen boyunca keserek ikiye ayırır.)


3 BOYUTLU DÜZENLEME İŞLEMLERİ (modify à 3D Operation)
· Rotate 3D : 3 boyutlu nesneleri döndürür.
· Mirror 3D : 3 boyutlu nesnelerin simetriğini alır.
· 3D Array: 3 boyutlu nesneleri dikdörtgensel veya dairesel bir yörünge çoğaltır.


GÖLGELENDİRME VE KAPLAMA İŞLEMLERİ (View menüsü)
· Shade: 3 boyutlu modellerin gölgelendirilmesini sağlar.
· Render : Modelleri farklı renk ve desenlerle kaplar.
· Materials : Bir modelin farklı malzemelerle kaplanmasını sağlar.


ÇİZDİRME İŞLEMLERİ (File)
Plot: Oluşturduğumuz çizimleri plotter ya da printer’den çıkartır.
Plot Device:
Name: Çıktı alınacak printer ya da plotter bu listeden seçilir.
Number of copies :Çizimimizin kaç adet kopya çıktısı alınacaksa buraya girilir.


Plot Settings:
Paper size: Çıktı alınacak kağıdın boyutu bu listeden seçilir.
Plot Area: Çizimimizin çıktısı alınacak kısmı bu seçeneklerden birisi ile belirlenir.
1. Limits: Sadece çizim limitleri içinde kalan kısımlar yazıcıya gönderilir.
2. Extents: Dosyamızdaki tüm çizimleri optimum bir şekilde yazıcıya gönderir.
3. Display: Dosyamızdaki çizimlerden sadece ekranda görünen kısımlar yazıcıya gönderilir.
4. Window: Yazıcıya gönderilecek bölüm, bir pencere açılarak belirlenir.

Drawing orietation: Kağıdımızın yönünü değiştirir.

Plot Scale: Çizimimizin ölçeğini ayarlamak için kullanılır.

ü Scaled to fit: Bu seçenek seçilirse program, çizimimizin ölçeğini kağıda sığacak şekilde kendi belirler.

ü Custom: Çizimimizin ölçeğini kendimizin belirlemsini sağlar.

Ölçek için Plotted MM=Drawing units altındaki kutucuklar kullanılır. Burada Plotted MM;
mm cinsinden kağıttan çıkacak uzunluğu, Drawing ınits ise bu uzunluğun gerçekte ne kadarlık bir uzunluğa karşılık geleceğini gösteriyor.

Plot offset: (Center the offset) Çizimimizi kağıdın merkezine yerleştirir, çizimimizi kağıtta ortalar.

Full Preview: Çizimimizin kağıt üzerinde nasıl çıkacağını gösterir.

Partial Preview: Çizimimizin kağıda göre konumunu gösterir.

Bütün ayarlamalardan sonra, çizimimizi pirinter ya da plotter’a göndermek için OK butonuna basılır.
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 15 Aralık 2014, 22:32   #3
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart

kisa yazilişi komutun adi komutun tanimi
3a : 3darray : 3 boyutlu dizi halinde kopyalama
3do : 3dorbit : 3boyut yörünge
3f : 3dface : 3 boyutli yüzey olusturma
3p : 3dpoly : 3boyutlu birlesik çizgi
a : Arc : Yay
aa : Area : Alan hesaplama
al : Aling : Hizalama
ap : Appload : Uygulama yükleme
ar : Array : Dizi halinde kopyalama
ar : Array : Dizi halinde kopyalama
att : Attdef : Nitelik tanimlama
_att : Attdef : Nitelik tanimlama
ate : Attedit : Nitelik tanimlama
_ate : Attedit : Nitelik tanimlama
b : Block : Blok olusturma
_b : Block : Blok olusturma
bh : Bhatch : Bölge tarama
bo : Boundary : Sinir olusturma
_bo : Boundary : Sinir olusturma
br : Break : Kirma
c : Circle : Daire
ch : Properties : özellikleri degistirme
ch : Change : özellikleri degistirme
cha : Chamfer : Pah kirma
chk : Checkstandars : Standartlari kontrol
col : Color : Renk
co : Copy : Kopyalama
d : Dimstyle : ölçülendirme stili
dal : Dimaligned : Hizali ölçülendirme
dan : Dimangular : Açi ölçülendirme
dba : Dimbaseline : Parelel ölçülendirme
dbc : Dbconnect : Bilgi baglama
dce : Dimcenter : Merkez ölçülendirme
dcenter : Adcenter : Dizayn merkezi
dco : Dimcontinue : Zincirleme ölçülendirme
ddi : Dimdiameter : çap ölçülendirme
ded : Dimedit : ölçülendirme düzenleme
di : Dist : Uzunluk ölçme
div : Divide : Objeleri esit olarak bölme
dli : Dimelinear : Düz ölçülendirme
do : Donut : Halka
dor : Dimordinate : Kondinatlari ölçülendirme
dra : Dimradius : Yariçap ölçülendirme
ds : Dsettings : çizim yardimcilarini ayarlama
dst : Dimstyle : ölçülendirme stili
dt : Text : Yazi
dv : Dview : Dinamik görünüm
e : Erase : Silme
ed : Ddedit : Yazi düzenleme
el : Ellipse : Elips
ex : Extend : Uzatma
exit : Quit : çik
exp : Export : Baska programa gönder
ext : Extrude : Kalinlastirma
f : Fillet : Köseleri yuvarlatma
h : Bhatch : Bölge tarama
h : Hatch : Tarama
he : Hatchedit : Tarama düzenleme
hi : Hide : Gizle
i : Insert : Yerlestirme
i : Insert : Yerlestirme
imp : Import : Baska programlardan al
in : Intersect : Kesisim
inf : Interfere : Kesit profili
l : Line : Dogru
la : Layer : Katman
le : Qleader : Kilavuz çizgili ölçülendirme
len : Lengthen : Uzunluk degistirme
li : List : Listeleme
lineweight : Lweight : çizgi genisligi
ls : List : Listeleme
lt : Linetype : çizgi tipi
lt : Linetype : çizgi tipi
lts : Ltscale : çizgi tipi ölçegi
lw : Lweight : çizgi kalinligi
m : Move : Tasima
ma : Matchprop : Objeleri esleme
me : Measure, : Verilen ölçülere göre opjeleri bölme
mi : Mirror : Aynalama_simetri alma
ml : Mline : çoklu çizgi
mo : Properties : Kütle hesaplama
ms : Mspace : Model alanina geçis
mt : Mtext : çok satirli yazi
mv : Mview : çoklu görünüm
o : Offset : Kosutlama
op : Options : Seçenekler
orbit : 3dorbit : 3boyut yörünge
os : Osnap : Nokta yakalama
p : Pan : Ekran kaydirma
_p : Pan : Ekran kaydirma
pe : Pedit : Birlesik çizgi düzenleme
pl : Pline : Birlesik çizgi düzenleme
po : Point : Nokta yakalama
pol : Polygon : çokgen
pr : Properties : özellikler
pre : Preview : ön görünüm
print : Plot : Yazdirma
ps : Pspace : Kagit alanina geçme
pu : Purge : Temizleme
r : Redraw : Yeniden çiz
ra : Redrawall : Hepsini yeniden çiz
re : Regen : Yeniden olusturma
rea : Regenall : Hepsini yeniden olustur
rec : Rectang : Dikdörtgen
reg : Region : Bölge olusturma
ren : Rename : Yeniden isimlendir
rev : Revolve : Döndürerek kati modelleme olustusturma
ro : Rotate : Döndürme
rpr : Rprpef : Kaplama seçenekleri
rr : Render : Kaplama
s : Stretch : Sündürme
sc : Scale : ölçek
scr : Script : Senaryo
se : Dsettings : çizim yardimcilarini ayarlama
sec : Section : Profil kesiti alma
set : Setvar : Sistem degiskenleri
sha : Shademode : Gölgeleme modu
sl : Slice : Kesit alma
sn : Snap : Kenetleme
so : Solid : Kati model
spl : Spline : S birlesik çizgi
spe : Splinedit : S birlesik çizgi düzenleme
st : Style : Yazi stili
su : Suptarct : çikarma
t : Mtext : çok satirli yazi
ti : Tilamode : Döseme modu
to : Toolbar : Araç çubugu
tol : Tolarance : Tolerans
tor : Torus : Halka
tp : Toolpalettes : Palet arça çubugu
tr : Trim : Budama
uc : Ucsman : Ucs yöneticisi
un : Units : Birimler
_un : Units : Birimler
uni : Union : Birlestirme
v : View : Görünüm
vp : Ddvpoint : Dinamik bakis dogrultusu
_vp : Vpoint : Bakis dorultusu
w : Wblock : Blok yaz
we : Wedge : Takoz
x : Explode : Dagitma
xl : Xline : Konstrüksiyon çizgisi
z : Zoom : Ekran büyütme küçültme
dda : Dimdisassociate : ölçü degistirme
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 15 Aralık 2014, 22:34   #4
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart

AutoCAD Fonksiyonel Tuşları ve Görevleri:
F1: AutoCad Programı hakkında yardım seçeneklerini açar.
F2: Çizim ortamından yazı ortamına geçme yada tersi işlemi yapmayı sağlar.
F3: OSNAP penceresini açar / kapatır.
F5: İzometrik izdüşüm arası geçişi sağlar.
F6: Kordinat görüntüsünün açar / kapatır.
F7: Izgara fonksiyonunu açar / kapatır.
F8: Yatay – dikey moda geçer.
F9: Atlama modunu açar / kapatır.
F10: Polor durum düğmesini açar / kapatır.
F11: Obje yakalama izlemeyi açar / kapatır.



AutoCAD Klavye Kısayol Tuşları:


KISA YAZILIŞI KOMUTUN ADI KOMUTUN TANIMI
3A : 3DARRAY : 3 BOYUTLU DIZI HALINDE KOPYALAMA
3DO : 3DORBIT : 3BOYUT YÖRÜNGE
3F : 3DFACE : 3 BOYUTLI YÜZEY OLUSTURMA
3P : 3DPOLY : 3BOYUTLU BIRLESIK ÇIZGI
A : ARC : YAY
AA : AREA : ALAN HESAPLAMA
AL : ALING : HIZALAMA
AP : APPLOAD : UYGULAMA YÜKLEME
AR : ARRAY : DIZI HALINDE KOPYALAMA
AR : ARRAY : DIZI HALINDE KOPYALAMA
ATT : ATTDEF : NITELIK TANIMLAMA
_ATT : ATTDEF : NITELIK TANIMLAMA
ATE : ATTEDIT : NITELIK TANIMLAMA
_ATE : ATTEDIT : NITELIK TANIMLAMA
B : BLOCK : BLOK OLUSTURMA
_B : BLOCK : BLOK OLUSTURMA
BH : BHATCH : BÖLGE TARAMA
BO : BOUNDARY : SINIR OLUSTURMA
_BO : BOUNDARY : SINIR OLUSTURMA
BR : BREAK : KIRMA
C : CIRCLE : DAIRE
CH : PROPERTIES : ÖZELLIKLERI DEGISTIRME
CH : CHANGE : ÖZELLIKLERI DEGISTIRME
CHA : CHANFER : PAH KIRMA
CHK : CHECKSTANDARS : STANDARTLARI KONTROL
COL : COLOR : RENK
CO : COPY : KOPYALAMA
D : DIMSTYLE : ÖLÇÜLENDIRME STILI
DAL : DIMALIGNED : HIZALI ÖLÇÜLENDIRME
DAN : DIMANGULAR : AÇI ÖLÇÜLENDIRME
DBA : DIMBASELINE : PARELEL ÖLÇÜLENDIRME
DBC : DBCONNECT : BILGI BAGLAMA
DCE : DIMCENTER : MERKEZ ÖLÇÜLENDIRME
DCENTER : ADCENTER : DIZAYN MERKEZI
DCO : DIMCONTINUE : ZINCIRLEME ÖLÇÜLENDIRME
DDI : DIMDIAMETER : ÇAP ÖLÇÜLENDIRME
DED : DIMEDIT : ÖLÇÜLENDIRME DÜZENLEME
DI : DIST : UZUNLUK ÖLÇME
DIV : DIVIDE : OBJELERI ESIT OLARAK BÖLME
DLI : DIMELINEAR : DÜZ ÖLÇÜLENDIRME
DO : DONUT : HALKA
DOR : DIMORDINATE : KONDINATLARI ÖLÇÜLENDIRME
DRA : DIMRADIUS : YARIÇAP ÖLÇÜLENDIRME
DS : DSETTINGS : ÇIZIM YARDIMCILARINI AYARLAMA
DST : DIMSTYLE : ÖLÇÜLENDIRME STILI
DT : TEXT : YAZI
DV : DVIEW : DINAMIK GÖRÜNÜM
E : ERASE : SILME
ED : DDEDIT : YAZI DÜZENLEME
EL : ELLIPSE : ELIPS
EX : EXTEND : UZATMA
EXIT : QUIT : ÇIK
EXP : EXPORT : BASKA PROGRAMA GÖNDER
EXT : EXTRUDE : KALINLASTIRMA
F : FILLET : KÖSELERI YUVARLATMA
H : BHATCH : BÖLGE TARAMA
H : HATCH : TARAMA
HE : HATCHEDIT : TARAMA DÜZENLEME
HI : HIDE : GIZLE
I : INSERT : YERLESTIRME
I : INSERT : YERLESTIRME
IMP : IMPORT : BASKA PROGRAMLARDAN AL
IN : INTERSECT : KESISIM
INF : INTERFERE : KESIT PROFILI
L : LINE : DOGRU
LA : LAYER : KATMAN
LE : QLEADER : KILAVUZ ÇIZGILI ÖLÇÜLENDIRME
LEN : LENGTHEN : UZUNLUK DEGISTIRME
LI : LIST : LISTELEME
LINEWEIGHT : LWEIGHT : ÇIZGI GENISLIGI
LS : LIST : LISTELEME
LT : LINETYPE : ÇIZGI TIPI
LT : LINETYPE : ÇIZGI TIPI
LTS : LTSCALE : ÇIZGI TIPI ÖLÇEGI
LW : LWEIGHT : ÇIZGI KALINLIGI
M : MOVE : TASIMA
MA : MATCHPROP : OBJELERI ESLEME
ME : MEASURE, : VERILEN ÖLÇÜLERE GÖRE OPJELERI BÖLME
MI : MIRROR : AYNALAMA_SIMETRI ALMA
ML : MLINE : ÇOKLU ÇIZGI
MO : PROPERTIES : KÜTLE HESAPLAMA
MS : MSPACE : MODEL ALANINA GEÇIS
MT : MTEXT : ÇOK SATIRLI YAZI
MV : MVIEW : ÇOKLU GÖRÜNÜM
O : OFFSET : KOSUTLAMA
OP : OPTIONS : SEÇENEKLER
ORBIT : 3DORBIT : 3BOYUT YÖRÜNGE
OS : OSNAP : NOKTA YAKALAMA
P : PAN : EKRAN KAYDIRMA
_P : PAN : EKRAN KAYDIRMA
PE : PEDIT : BIRLESIK ÇIZGI DÜZENLEME
PL : PLINE : BIRLESIK ÇIZGI DÜZENLEME
PO : POINT : NOKTA YAKALAMA
POL : POLYGON : ÇOKGEN
PR : PROPERTIES : ÖZELLIKLER
PRE : PREVIEW : ÖN GÖRÜNÜM
PRINT : PLOT : YAZDIRMA
PS : PSPACE : KAGIT ALANINA GEÇME
PU : PURGE : TEMIZLEME
R : REDRAW : YENIDEN ÇIZ
RA : REDRAWALL : HEPSINI YENIDEN ÇIZ
RE : REGEN : YENIDEN OLUSTURMA
REA : REGENALL : HEPSINI YENIDEN OLUSTUR
REC : RECTANG : DIKDÖRTGEN
REG : REGION : BÖLGE OLUSTURMA
REN : RENAME : YENIDEN ISIMLENDIR
REV : REVOLVE : DÖNDÜREREK KATI MODELLEME OLUSTUSTURMA
RO : ROTATE : DÖNDÜRME
RPR : RPRPEF : KAPLAMA SEÇENEKLERI
RR : RENDER : KAPLAMA
S : STRETCH : SÜNDÜRME
SC : SCALE : ÖLÇEK
SCR : SCRIPT : SENARYO
SE : DSETTINGS : ÇIZIM YARDIMCILARINI AYARLAMA
SEC : SECTION : PROFIL KESITI ALMA
SET : SETVAR : SISTEM DEGISKENLERI
SHA : SHADEMODE : GÖLGELEME MODU
SL : SLICE : KESIT ALMA
SN : SNAP : KENETLEME
SO : SOLID : KATI MODEL
SPL : SPLINE : S BIRLESIK ÇIZGI
SPE : SPLINEDIT : S BIRLESIK ÇIZGI DÜZENLEME
ST : STYLE : YAZI STILI
SU : SUPTARCT : ÇIKARMA
T : MTEXT : ÇOK SATIRLI YAZI
TI : TILAMODE : DÖSEME MODU
TO : TOOLBAR : ARAÇ ÇUBUGU
TOL : TOLARANCE : TOLERANS
TOR : TORUS : HALKA
TP : TOOLPALETTES : PALET ARÇA ÇUBUGU
TR : TRIM : BUDAMA
UC : UCSMAN : UCS YÖNETICISI
UN : UNITS : BIRIMLER
_UN : UNITS : BIRIMLER
UNI : UNION : BIRLESTIRME
V : VIEW : GÖRÜNÜM
VP : DDVPOINT : DINAMIK BAKIS DOGRULTUSU
_VP : VPOINT : BAKIS DORULTUSU
W : WBLOCK : BLOK YAZ
WE : WEDGE : TAKOZ
X : EXPLODE : DAGITMA
XL : XLINE : KONSTRÜKSIYON ÇIZGISI
Z : ZOOM : EKRAN BÜYÜTME KÜÇÜLTME
DDA : DIMDISASSOCIATE : ÖLÇÜ DEGISTIRME
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
autocad, cizim, karsiliklari, komutlarin, programindaki, turkce

Seçenekler
Stil


Saat: 10:24

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,