ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Kalp Hastaliklari


Kalp Dostu Beslenme


Kalp Dostu Beslenme

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Kalp Hastaliklari Forumunda Bulunan Kalp Dostu Beslenme Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Kalp Dostu Beslenme Kalp Dostu Beslenme Kalbinizi iyi beslemek bazı risk faktörlerini azaltmanın hatta yok etmenin etkili bir yoludur. Kalp ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 06 Aralık 2014, 03:28   #1
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart Kalp Dostu Beslenme

Kalp Dostu Beslenme

Kalp Dostu Beslenme


Kalbinizi iyi beslemek bazı risk faktörlerini azaltmanın hatta yok etmenin etkili bir yoludur. Kalp için sağlıklı beslenmeyi benimsemek toplam ve LDL kolesterolü (kötü kolesterol) tansiyonu kan şekerini düşürmeye ve kilo vermeye yardımcı olabilir. Çoğu beslenme programı size neler yiyemeyeceğinizi anlatırken en güçlü beslenme stratejisi neler yiyebileceğinize odaklanmanıza yardımcı olur. Aslında kalp hastalığı araştırmaları kalbi kurtaran besinleri öğünlere eklemenin diğerlerini öğünden çıkarmak kadar önemli olduğunu gösteriyor. İşte size kalp hastalığı riskinizi azaltacak 8 beslenme stratejisi: 1. Daha fazla balık tüketin. Balık protein ve diğer besinler açısından iyi bir kaynaktır. Aynı zamanda kalp hastalığı ve felç riskini azaltmaya yardımcı omega-3 yağ asitlerini de içerir. Uzmanlar haftada iki porsiyon somon gibi omega-3 yağ asitlerince zengin balıklardan yenmesini tavsiye ediyorlar. 2. Daha fazla sebze meyve tam tahıllı besinler ve bakliyat tüketin. Doğanın bu müthiş ve lezzetli harikaları kalp hastalığıyla mücadelede en güçlü stratejilerden biri olabilir. 3. Yağlı besinleri akıllıca seçin. 4. Toplam yağ miktarını sınırlayın. 5. Doymuş yağ ve trans yağ tüketiminizi en alt sınırlara çekin. Bunlar tereyağındamargarinde salata soslarında kızartılmış yiyeceklerde atıştırmalıklarda tatlılarda ve şekerlerde bulunan yağlardır. 6. İşlenmiş yağ kullanmanız gerektiğinde tekli doymamış veya çoklu doymamış yağlarca zengin yağları kullanın. Bunlar kanola zeytin ve fıstık yağında bulunan yağlardır. 7. Çeşitli protein kaynaklarından yeterli miktarda tüketin. En sık yenen çok yağlı proteinler (et ve süt ürünleri) kalp hastalığı riskini artıran başlıca suçlular arasındadır. Bu beslenme risk faktörünü hayvan balık ve sebzelerden alacağınız proteinlerle dengeleyerek ve yağsız protein kaynaklarını seçerek azaltın. 8. Kolesterol tüketiminizi sınırlayın. Genellikle doymuş yağlar kolesterolle aynı tür besinlerde bulunur. Doymuş yağ alımını düşürürseniz kolesterolü de düşürmüş olursunuz. Enerjiyi karmaşık karbonhidratlar (tam tahıllı buğday makarnası tatlı patates tam tahıllı ekmekler) tüketerek alın ve basit karbonhidratları (bildiğiniz meyve suları şeker ve şekerlemeler) sınırlayın. Uzmanlar eğer kolesterolünüz normalse günde bir yumurta yemenizin sorun olmadığını söylüyorlar. İş kandaki kolesterol seviyesini düşürmeye gelince besinsel kolesterol alımında doymuş yağları sınırlamak daha önemli hale geliyor. Günlük 300 miligram besinsel kolesterolün aşılmaması tavsiye ediliyor. Diğer Kalp Sağlığı Stratejileri Tuz alımını azaltın. Tuz alımını azaltınca tansiyonunuzu kontrol edebilirsiniz. Egzersiz. İnsan vücudu hareketli olmak için vardır. Egzersiz kalp kaslarını güçlendirir kan akışını düzeltir yüksek tansiyonu düşürür HDL kolesterolü (iyi kolesterol) yükseltir kan şekerini ve kilonuzu kontrol etmeye yardımcı olur. Susuz kalmayın. Su hayati öneme sahiptir. Yeteri kadar su içtiğinizden emin olun. Her lokmanın keyfini çıkarın. Sloganınız dengeli beslenme olmalıdır besin yoksunluğu değil. Yediklerinizden keyif aldığınızda hayata dair daha olumlu düşünürsünüz bu da kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Üstelik bu tarz bir beslenme sevdiğiniz yiyecekleri daha az miktarda yemenize kilonuzu kontrol altında tutmanıza ve kolesterol seviyenizi düşürmenize olanak verir.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
beslenme, dostu, kalp

Seçenekler
Stil


Saat: 17:12

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,