ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Kalp Hastaliklari


Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek


Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Kalp Hastaliklari Forumunda Bulunan Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek Kalp krizi nedeniyle ölümlerin oranı giderek artıyor. Kalbinizi korumak için ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 06 Aralık 2014, 03:42   #1
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek

Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek

Kalbiniz İçin Favori 4 Yiyecek


Kalp krizi nedeniyle ölümlerin oranı giderek artıyor. Kalbinizi korumak için yapacağınız tek şey ise bu öneriler;

Canınızın istediğini istediğiniz zaman yiyebileceğiniz ve bu yiyeceklerin kesinlikle sağlığınız için zararlı olmadığı bir dünya hayal edin. Ancak bu gerçek dünyada maalesef olmuyor.

Kalp hastalığı tüm dünyada ölüme neden olan önemli bir sorun. Beslenme uzmanları hangi yiyeceğin bizim kalp sağlığımız için iyi olduğunu tespit etmenin yolunu buldular. Howstuffworks isimli internet sitesinde yer alan en favori 4 yiyecek listesini açıklıyor. Paketlenmiş ve işlenmiş gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulması istenen sitede işte kalp sağlığı için iyi olan 4 yiyecek:

1.Balık: Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin olan balık doğal bir uyarıcıdır. Bu kan basıncının düşmesine ve ilthabın önlenmesine yardım eder. Omega 3 yağ asitleri damarlara nüfuz eder ve damarları daha esnek hale getirir. Soğuk sularda yaşayan yağlı balıklar (somon balığı) Orkinos tipi ton balığı uskumru sardalya hamsi gibi deniz ürünlerinde bulunuyor. Yapılan araştırmalarda omega-3 yağ asitlerinin dengeli alımının özellikle kalp ve damar hastalıkları açısından yararlı olduğu vurgulanıyor. Omega-3 tüketenlerde koroner kalp hastalığına bağlı ölümlerin daha düşük olduğu bulunmuştur.

2. Sert kabuklu yemiş (ceviz fındık gibi): En kolay tüketilebilen yiyecek budur. Çünkü hazırlamak için zamana ve tüketmek için ise hayal gücüne ihtiyaç yoktur. Sert kabuklu yemişler sağlıklı yağlar ve proteinler bakımından oldukça zengindir. Sağlıklı yağlar doymamış yağlardır ve iki çesittir: tekli ve çoklu doymamış yağ.

Fındık ceviz gibi bu kabuluklu yiyecekler iyi kolesterol seviyesini artıran ve ayrıca antioksidan olan flavonid içeriyor. Bundan dolayı birçok doktor günde bir avuç fındık ya da ceviz yenilmesini öneriyor . Cevizde bulunan E vitamini lif ve doymamış yağların kalbi koruduğu haftada iki üç avuç ceviz yiyenlerin kalp krizi geçirme riskinin yüzde 50 azaldığı belirtiliyor

3. Kurubaklagiller: Ne kadar çok kuru fasulye yerseniz kalbiniz için o derece iyidir. Ancak konserve fasulyelerden uzak durun. Daha çok taze fasulye pişirin onların tadı daha iyidir sodyum ve koruyucuyla sıkıştırılmamıştır ve fiyatı da daha ucuzdur. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi de 2005 yılında şu mesajı onayladı: "Fasulye içeren beslenme kalp hastalığı ya da belirli kanser türlürinde riskinizi azaltır". Yiyecek olarak kullandıklarımızın başlıcaları; nohut mercimek kuru fasulye bakla bezelye börülce ve soya fasulyesidir. Kuru baklagiller kalp sağlığı için çok yararlıdır.

Kalp hastalıklarının en önemli risk faktörlerinden biri kanda kolesterol düzeyinin yüksek olmasıdır. Kurubaklagillerde bulunan çözünür posa kan kolesterolünün düşürülmesine yardımcı olur.

4. Tam tahıllar: Tam tahıllı gıdalar bütün çekirdek içeriyor; ancak rafine hububatlar kepek ve tohumun yok edildiği bir süreç olan öğütülme işleminden geçiyor. Kepek ve tohumu atmak raf ömrünü uzatabilirancak bu işlem B vitaminlerini lifi ve demiri de yok ediyor. Bazı rafine hububatlar zenginleştirilmiştir bu şu anlama geliyor; bu ürünlere yeniden B vitaminleri ve demir eklenmiştir. Ancak yine de bunlarda lif bulunmamaktadır. Tam tahıllardaki bütün çekirdekler kalp hastalığı riskinizi yaklaşık yüzde 15 oranında azaltır. Çünkü lifler kan damarlarının duvarındaki kötü kolesterolü temizler. Tam tahıllarda aynı zamanda E vitamini de vardır.

Peki tam tahıllı gıdalar hangileridir? Öncelikle yulaf unu. Bir kase kahvaltı gevreği kolesterol seviyenizi 16 ile 28 puan arasında düşürüyor. Ekmek alırken içindekiler bölümü dikkatlice okuyun ve beyaz pirinç yerine esmer pirinci deneyin. Tahıl taneleri (buğday pirinç ve mısır yulaf çavdar arpa sorgum ve darı vb) kabuk (kepek) endosperm germden oluşuyor.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
favori, için, kalbiniz, yiyecek

Seçenekler
Stil


Saat: 10:30

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,