ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Kontrolü Kaybetme Korkusu

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Kişisel Gelişim Forumunda Bulunan Kontrolü Kaybetme Korkusu Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Kontrolü Kaybetme Korkusu Kontrolü Kaybetme Korkusu Kontrolü kaybetme korkusu , hızlanan kalp atışları ve aşırı kaygıyla yaşanan panik atak belirtileri ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 02 Aralık 2014, 22:39   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Dua '
Üye
Dua ' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Asik
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: N'apcan, Gelcen
Yaş: 28
Mesajlar: 8.046
Konular: 3154
Beğenilen: 2610
Beğendiği: 3268
www.forumsevgisi.com
Standart Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kontrolü Kaybetme Korkusu

Kontrolü kaybetme korkusu, hızlanan kalp atışları ve aşırı kaygıyla yaşanan panik atak belirtileri arasında yer alır. Bu belirtiler terleme, nefes darlığı çekme, karıncalanma, göğüste sıkışma gibi etkilerle birlikte yaşanabilir. Bunlar kişiyi acil servise kadar götürecek şekilde yoğun yaşanır. Bunlar genellikle kalp krizi belirtileriyle karıştırılabilir. Kişi kendini ölüyormuş gibi hisseder ve korku içinde olur. İnsanlar bunu yaşamları boyunca bir kaç defa yaşayabilir. Kişiyi strese sokan etken ortadan kalktığında, hissedilen ataklar ortadan kalkar. Panik atakların sıklaşması halinde bu durum panik bozukluk olarak tanımlanır. Bu profesyonel olarak tedavi edilmesi gereken bir sorundur.

Panik atak nedir?

Bu sorun kişilerde ruhsal olarak başlamakta, fiziksel etkilerle devam etmektedir. Başlangıçta ani ve sebepsiz yoğun kaygıyla başlayan sorun, yaşamdaki stresli olayların etkisiyle tetiklenir. Bu kaygının ortaya çıkacağı zaman belli değildir. Uykuda, araç kullanırken, televizyon seyrederken gibi farklı zamanlarda yaşanabilir. Ataklarda yoğun kaygıya fiziksel etkiler eşlik eder. Nefes alışverişi hızlanır, kalp atışları hızlanır, baş dönmesi ve göz kararması yaşanır. Kişiyi ölüm korkusu sarar. Bu ataklar 10 dakikadan daha az devam eder. Fakat belirtiler daha uzun sürede geçer. Bu süre daha fazla sürmeye devam ederse, yaşama engel olacak şekilde artarsa panik bozukluk şeklinde yaşanır.



Panik atak belirtileri nelerdir?

Kalp çarpıntısı, kontrolü kaybetme korkusu, nefes alışverişinde zorlanma, titreme, göğüste ağrı, boğuluyormuş hissi, parmaklarda uyuşma ve karıncalanma, ortamdan kopukluk gibi belirtiler yaşanır.

Panik atağın nedenleri nelerdir?

İnsanların kaygı ve panik duygusunu belli oranlarda yaşaması doğal olarak kabul edilmektedir. Bu insanın yaşama tutunması için içgüdüsel bir davranıştır. Bunların oranı yükseldikçe zincir bozulmakta ve yaşanan korku sürekli hale gelerek, kişinin yaşamını kontrol altına almaya başlıyor. Panik atakların neden yaşandığı, niçin ortaya çıktığı konusunda herhangi somut bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak bazı kişilerin biyolojik olarak buna yatkın olduğu bilinmektedir. Yaşamda çocuk sahibi olma, evlenme, yani bir iş gibi etkenler panik atakların yaşanmasını tetiklemektedir. Bunların dışında bazı hastalıklar ve durumlar bu atakların yaşanmasına neden olabiliyor. Bunlar içinde sayılabilecekler;

Beyin: Beyin korku gibi pek çok duygunun denetimi yapmaktadır. Bazı insanlarda beyin daha aktif çalışmaktadır. Bu kişiler sebepsiz olarak, sürekli korku içinde yaşarlar. Korku durumunun yaşanması halinde, vücutta adrenalin salgılanması olur. Bu arttıkça panik atak belirtileri yaşanamaya başlar.

Kalp kapakçığı sorunları: Mitral kapak kayması adı verilen, kalp kapakçığının doğru kapanmama durumu panik atakların nedeni olarak kabul edilir.

Hipertiroidizm: Tiroit bezinin fazla çalışmasından dolayı artan tiroit hormonu atak belirtilerinin yaşanmasına neden olabilir.

Hipoglisemi: Kan şekerinin düşük seyretmesi panik atağa neden olabilir.
Uyarıcı maddelerin kullanımı: Aşırı derecede kafein alımı ve narkotik uyarıcı kullanımı panik atak nedeni kabul edilir.

Panik ataklar sırasında neler yapılabilir?

Atakların etkisini hafifletmek için bazı teknikler kullanılabilir. Bunların içinde en etkili olanın nefes alışverişine yoğunlaşmak olduğu belirtilmektedir. Vücuda daha fazla oksijen alma ve derin nefesler almaya çalışılmalıdır. Kaygının arttığını hisseden kişiler düşüncelerini dağıtacak başka şeylerle uğraşmaya çalışmalıdır. Düşünceleri değiştirme ya da durdurma yolları denenmelidir
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
kaybetme, kontrolu, korkusu

Seçenekler
Stil


Saat: 07:15

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,