ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Kahvaltının başarıdaki rolü

Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Kahvaltının başarıdaki rolü

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Kişisel Gelişim Forumunda Bulunan Kahvaltının başarıdaki rolü Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Kahvaltının başarıdaki rolü Nasıl ki yeni dikilmiş bir ağaç sulandığı ve bakımı yapıldığı sürece büyüyor ve gelişiyor ise çocukluk dönemi ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 05 Şubat 2015, 01:50   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Alabora
Öylesine Biri i$te.
Alabora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Eglenceli
Üyelik tarihi: 30 Aralık 2014
Şehir: Heryer
Mesajlar: 1.321
Konular: 925
Beğenilen: 247
Beğendiği: 638
www.forumsevgisi.com
Standart Kahvaltının başarıdaki rolü

Kahvaltının başarıdaki rolü



Nasıl ki yeni dikilmiş bir ağaç sulandığı ve bakımı yapıldığı sürece büyüyor ve gelişiyor ise çocukluk dönemi de bizlerin büyüdüğü ve geliştiği dönemdir. Çocuğun kilo alma hızı ve boyunun uzama hızının bu dönemde kontrol edilmesi önemlidir. Tüm gece aç kaldığı ve çocuğun enerjisinin sağlaması için kahvaltının önemi çocuk için çok büyüktür. Beyin kendi enerjisini üretemez ve dışardan aldığı glikozu kullanır. Glikoz beynin en önemli enerji kaynağıdır ve kahvaltı önemli bir glikoz deposudur. Çocukların okul başarısı için kahvaltı oldukça önemlidir.

Yeni bir güne gözlerimizi açtığımız andan itibarenvücudumuzun enerjisi, ihtiyaçları, güne hazır olması fiziksel ve psikolojik olarak bizi etkiler. Düzenli olarak kahvaltı yapan çocukların yapmayanlara göre daha başarılı ve verimli oldukları görülmüştür. Kahvaltı alışkanlığına sahip olmayançocukların dikkat eksikliği, yorgunluk ve bitkinlik ile karşılaştıkları görülmüştür. Ayrıca düzenli kahvaltı yapançocuklarda vitamin ve mineral eksiklikleri görülmemekte, sabahları kahvaltıyapmayan çocukların ise daha hızlı kilo aldığı görülmüştür.

Çocuklarınızın sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirmesini istiyorsanız onlara öncelikle kahvaltı yapmayı aşılamalısınız.Ve çocuğunuzun kahvaltı yapmasını istiyorsanız okula gitmeden önce çocuğunuzla beraber sofra düzeninde kahvaltı yapmanız ve ona rol model olmanız oldukça önemlidir.Çocukların öğrenirken zorluk çekmemesi için okul hayatında kahvaltı oldukça önemli bir yere sahiptir. Gelişim sürecini henüz tamamlamamış olan çocukların hızlı değişimlerini yeterli ve dengeli beslenme etkilemektedir.Çocuğun ihtiyacı olan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve minerallerden oluşan besin öğelerinin doğru öğünlerde yeterli miktarlarda alınması bağışıklık sistemini güçlendirecek ve hastalıklardan koruyacaktır.Aynı zamanda kahvaltı yapıldığı takdirde çocukların karın ağrısı veya şiddetli açlık ağrılarının önlendiği görülmüştür.

Kahvaltı yapmamanın nedenlerinden bazılarını ise şöyle sıralayabiliriz:

· Çocuğun kendini aç hissetmemesi,

· Çocukların sabahları midelerinin bulandıklarını hissetmeleri,

Çocukların kahvaltı yapmadıkları zaman zayıf kalacaklarını düşünmeleri,

· Çocukların servislerini gelmesi ve kahvaltı yapacak zamanlarının kalmaması.

Kahvaltıda dikkat edilmesi gereken noktalar:

· Kahvaltıda karbonhidrat ve yağ içeriği yüksek olan poğaça, börek tercih edilmemeli ve besleyici kahvaltı seçenekleri tercih edilmelidir.

· Çocuğunuzun kahvaltısında mutlaka protein içeriği yüksek yumurta, peynir, süt bulunmalıdır.

· Çocuk süt içemiyorsa bile mutlaka peynir tüketmesi gerekmektedir. 2 dilim (60 gram) peynirin kalsiyum içeriği 1 su bardağı (200ml) sütün içerisindeki kalsiyum miktarına eşittir.

· Vitamin içeriği yüksek olduğu için meyve ve yanında bir bardak sütte tercih edilebilir.

· Kahvaltıda çay içerisinde bulunan fitat ve tanen maddeleri vitaminlerin emilimini azaltacağı için tercih edilmemelidir. İçilecekse bile açık çay limon ile birlikte tüketilmelidir.

· Kahvaltıda çay yerine süt ya da taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.

6-10 yaş (Okul çağı dönem) günlük ihtiyaçlar:

Süt-Yoğurt……….350-400 gram/gün (1.5-2 su bardağı)

Peynir……………..30 gram/gün (1dilim)

Et-Balık……………50 gram/gün (1.5-2 köfte kadar)

Yumurta…………..1 adet (50 gram)

Kurubaklagil……..30 gram/gün

Sebze-Meyve…….300-350 gram/gün

Tahıllar……………260-310 gram/gün (Ekmek:200-250 gram=8-10 dilim)

Şeker………………25-30 gram/gün

10-19 yaş (Adölesan çağı ) günlük ihtiyaçlar:

Süt-Yoğurt………450-500 gram/gün (2-2.5 su bardağı)

Peynir…………….30-60 gram/gün (1-2 dilim)

Et-balık……………90-120 gram/gün (3-4 köfte kadar et)

Yumurta…………..1 adet (50 gram)

Kurubaklagil…….30-60 gram

Sebze-Meyve……400-500 gram/gün

Tahıllar……………300-400 gram/gün

Yağ…………………40-60 gram/gün (4-6 yemek kaşığı)

Şeker………………40-50 gram/gün
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
basaridaki, kahvaltinin, rolu

Seçenekler
Stil


Saat: 09:38

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,