ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Endişe Etme ,Organize Ol

Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Endişe Etme ,Organize Ol

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Kişisel Gelişim Forumunda Bulunan Endişe Etme ,Organize Ol Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Endişe Etme ,Organize Ol İnsanlar ikiye ayrılır. Beyni düzensiz çalışan, dağınıklar ve beyni organize çalışan düzenliler. İlk olarak şunu kabul ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 29 Haziran 2015, 05:07   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Asrevya
Son/suz Söz,Öz/söz Olmalı!
Asrevya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Keyifli
Üyelik tarihi: 25 Haziran 2015
Mesajlar: 1.060
Konular: 861
Beğenilen: 29
Beğendiği: 58
www.forumsevgisi.com
Standart Endişe Etme ,Organize Ol

Endişe Etme ,Organize Ol

İnsanlar ikiye ayrılır. Beyni düzensiz çalışan, dağınıklar ve beyni organize çalışan düzenliler. İlk olarak şunu kabul edelim. En kötü düzenlilik, en iyi düzensizlikten iyidir. Yani düşüncelerimizi organize etmemiz gerekiyor. Peki bunu nasıl yapacağız? İşte organize bir beyin olmanın yolları...

Organize olmanın 20 kolay yolu
Depolama alanları açın: Evinizde rahatça hareket edebilmeniz için eşyaların uygun yerlerde durması gerekir. Yaşam alanınızdaki eşyaların ba-zılarını belki de her gün ve sıklıkla kullanıyor olabiliriz. Bazı eşyaları ise örneğin giysiler, battaniye, yorgan, pike gibi tekstil ürünlerini yılın belli dönemlerinde kullanırız. Bu eşyalar ortalıkta durduğunda gerektiğinden fazla yer kaplayabilir. Bu durumda yapmanız gereken onları belli alanlarda depolamak ve ihtiyacınız olduğunda çıkarmaktır. Böylelikle hem evinizi düzenli tutmuş, hem de eşyalarınıza kolayca ulaşmış olursunuz.

Hayır deyin: Hayır demeyi öğrenmek önemli bir adım. Size yardımcı olanlann her isteğine "evet" demek zorunda değilsiniz. Kendinize bir program yapın ve programa uymaya çalışın. Zorunlu olmadıkça programınızı bozacak kişilere de "hayır" demeyi öğrenin.

Toplayın ve kurtulun: Çalışma masanızın üzeri evraklar ve postalarla dolduysa onlardan kurtulmanın yollarını arayın. Masanızın yanına koyacağınız bir geri dönüşüm kutusu sorunlarınızı çözebilir. Açtığınız postaların zarflarını, işinize yaramayan kağıtları bu kutu içerisinde toplayabilirsiniz.

Bir gece önceden hazırlayın: Sabahları ortalıkta koşuşturup durmak istemiyorsanız, bazı şeyleri bir gece önceden hazırlayın. Örneğin ertesi gün ne giyeceğinizi seçin. Büyük kolaylık olacaktır. Aynı şeyi çocuklarınızın kıyafetleri için de yapabilirsiniz. Ayrıca kahvaltı masanızı da akşamdan hazırlayabilir, kahve makinesini otomatik çalıştırıcıya ayarlayarak sabahlara mis gibi kahve kokusuyla uyanabilirsiniz.

Eskileri atın: Eskimiş, solmuş, kırılmış, bir şekilde kullanılamaz hale gelmiş eşyalarınızdan bir an önce kurtulun. Başkalarına verebileceğiniz eşyaları verin, atılacaklan atın. Böylelikle hem eviniz, hem de zihniniz boşalacak.

Hatıra kutusu yapın: Hepimiz bir şekilde anılarımızla yaşıyoruz. Ama onları ne kadar biriktirebilirsiniz ki? Evinizi anılarla doldurursanız başka şeylere yer kalmayacaktır. Bu nedenle kendinize hatıra kutuları yapın. Bir iki tane büyük kutu alın. Bunlar sizin hatıra kutunuz olsun. Sonrasında evinizde ve hatıralarınızda gerçekten neleri tutmak istediğinize karar verin ve onları bu kutulara yerleştirin. Ancak kendinize şöyle bir söz de verin, bu kutular dolduğunda başka bir kutuya geçmeyin. Kutunuzdan bir eşya seçip onu çıkarın ve yerine yeni anınızı ekleyin.

Yüzde 50 kuralını uygulayın: Eğer yolculuğa çıkacaksanız mutlaka yüzde 50 kuralını uygulayın. Yanınızda götürmek istediğiniz eşyaların tümünü yatağınızın üzerine serin. Ve bunların arasından seçim yaparak yarısını dolabınıza geri kaldırın. Böylelikle yolculuk boyunca gereksiz eşyaları taşımaktan kurtulacaksınız. Bir kıyafeti iki kez giyebilmek için onlarla miks yapabileceğinz alt ve üstleri yanınıza almanız da çok eşya taşımanızı engelleyecektir.

Ruh halinize göre ayarlayın: Evinizi organize edeceğiniz saatleri kendi ruh halinize göre ayarlayın. Ama bunun için enerjinizin en yüksek olduğu saatleri seçin. Eğer sabahları daha enerjik oluyorsanız günün ilk saatleri organize edeceğiniz işler için daha uygun olacaktır. Ama ben bir gece kuşuyum diyorsanız işlerinizi buna göre ayarlayabilirsiniz.

Yazın, hatırlayın: Çoğumuz gün içinde bir şeyleri yapmayı unutuyoruz. Bu da l bazen bizi zor duruma düşürebiliyor. Küçük bir defter edinin ve aklınıza, unutmamanız gereken bir konu, fikir geldiğinde bu deftere not edin. Arada bir defterinizi kontrol ederek her şeyi zamanında yapmayı başarabilirsiniz. Ne kadar kolay değil mi?

Aman unutmamam gerekiyor!: Eğer ofisteyken evinizde yapmanız gereken bir şey aklınıza gerekirse onu unutmamak için yapmanız gereken şey çok basit. Çevirin evinizin telefon numarasını ve telesekreterinize not bırakın. Eve gidip telesekreterinizi dinlediğinizde yapmak istediğiniz şey aklınıza gelecektir.

Zamana yayın: Evinize yönelik büyük ve önemli işleri gözünüzde çok fazla büyütmeyin. Yapacağınız işi bölümlere ayırarak yapın. Örneğin hurçlarınızı mı düzenleyeceksiniz, hepsini aynı günde düzenlemek yerine her gün bir tanesi yapmayı hedefleyin. Böylece bir iki saat ayırarak işinizi yapmış olur ve kendinize l de gezmek, kitap okumak gibi etkinlikler için zaman ayırmış olursunuz.

Motive olun: Yakın arkadaşlarınıza, akraba ya da iş arkadaşlannıza yapacağınız işleri hangi gün ve nasıl organize edeceğinizden bahsedin. Onlardan bunu zamanı geldiğinde size hatırlatmalannı ve motive etmelerini isteyin. Bu işlerinizi toparlama konusunda size çok yardımcı olacaktır.

Kendinizi ödüllendirin: Günlük işlerinizi yaptıktan sonra hemen arkasından çok sevdiğiniz bir şeyi yaparak kendinizi ödüllendirin. Kendinize en sevdiğiniz diziyi seyretmek yerine dosya ve kağıtlarınızı toparlamak için 15 dakika ayıracağınıza dair söz verdiyseniz bu sözü yerine getirin. Asla hile yapmayın. İşinizi bitirdikten sonra istediğiniz her şeyi daha keyifle yaptığınızı göreceksiniz.

Fatura klasörü oluşturun: Ne yaparsanız yapın ama ödemeniz gereken faturaları tek dosyada toplamayın. Faturalarınızı, kredi ekstrelerinizi, sigortalarınızı ayrı ayrı şeffaf dosyalara yerleştirip bir klasörde toplayın. Böylece onları daha kolay bulabilirsiniz.

İş yaparken fit olun: En beğendiğiniz televizyon programını seyrederken pedal çevirin, yürüme bandında yürüyün ya da jimnastik yapın. Telefondayken basit jimnastik hareketleri yapın. Çamaşır ya da bulaşık makineniz çalışırken bir kenarda oturup onların bitmesine beklemek yerine spor yapın. Çünkü bu zamanlar kendinize ayırabileceğiniz en güzel anlar.

Oyun haline getirin: Aile ve çocuklarınızla güzel bir oyun oynayabilirsiniz. Oda toplama, kirli çamaşırları düzenlemek gibi işleri çocuklarınızla oyun haline getirerek yaparsanız onlar da bundan keyif alacaktır. Onlara 10 dakika zaman tanıyın ve bu sırada odalannı düzenlemelerini isteyin. Eğer işlerini zamanında tamamlarlarsa, mesela onların sizinle birlikte kurabiye yapmalarına izin verin.

Hedef kartlarını unutmayın: Bir yabancı dil öğrenmek ya da bahçenizde bir şeyler yetiştirmek gibi hobileriniz varsa hedefinize kitlenmek için küçük kartlar alın. Bu kartlara yapmak istediğiniz şeyleri yazın ve bunları önem sırasına göre dizin. Hedeflerinizin arasına bir tarih yazın. Ve yapmak istediklerinizi o tarihe kadar gerçekleştirin. Her gerçekleşen iş ardından hedef kartınızı yırtıp atmak oldukça keyifli olacaktır.

Her gün birazını yapın: Evinizi bir seferde temizlemek ya da düzenlemek yerine her gün biraz zaman ayırarak bunu başarabilirsiniz. Küçük kartlar alıp bunların üzerine temizleyeceğiniz yerleri ve tarihleri yazın. Örneğin kart 1: banyoyu temizle, kart 2: elbiseleri yıka, gibi... Sonra yapılacak iş kartlarını bir kutuda toplayın ve iş bittikçe kartları atın, ancak bunu yaparken kutuya birkaç tane de boş kart atmayı unutmayın. Bu, o günün size ait olacağını gösterecektir. Bütün kartlar bittiğinde işe yeniden başlayabilirsiniz. Bu sistemi çocuklarınıza da uygulatabilir, alışkanlık edinmelerini sağlayabilirsiniz.

Yaptığınız plan işlemezse... : Yaptığınız plan işlemezse hemen ikinci bir plan geliştirin. Mesela trafik çok mu sıkıştı, kaza mı oldu, hava şartları mı sizi engelliyor, önemli değil. Eğer siz bunlar için alternatif bir plan geliştirdiyseniz günlük işlerinizi de çok kolay halledebilirsiniz. Önemli olan ikinci planınızın olması. Ancak işlerinizi halletmeden önce mutlaka ikinci bir planı da düşünmenizde fayda var. Böylece olumsuz bir şeyle karşılaştığınızda ikinci bir plan hazırlamak için zaman kaybetmezsiniz.

Zamanı doğru kullanın: Programınızın içinde 5 dakika ya da daha az zamanda halledebileceğinizi düşündüğünüz işler olabilir. Örneğin maillerinizi kontrol etmek sizin için 5 dakika gibi gözükse de, aslında bu iş çok daha fazla zamanınızı alabilir. Çünkü maillerinizi bir kere okumaya başladığınızda cevap yazmanız ya da telefon etmeniz gerekebilir. Ve bu durumda gerçekten de 5 dakika sürebilecek bir iş uzayabilir.

MİLLİYET
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
endise, etme, organize

Seçenekler
Stil


Saat: 05:24

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,