ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Eleştiri kabul etmeyen kişiler

Kişisel Gelişim İle İlgili Bölüm


Eleştiri kabul etmeyen kişiler

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Kişisel Gelişim Forumunda Bulunan Eleştiri kabul etmeyen kişiler Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Eleştiri kabul etmeyen kişiler En zor insan tipi onlardır. Hem neyi bilmediklerini bilmezler, hem de kendilerinden başka herkesi eleştirirler. “Neyi ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 23 Temmuz 2015, 16:44   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Eleştiri kabul etmeyen kişiler

Eleştiri kabul etmeyen kişiler

En zor insan tipi onlardır. Hem neyi bilmediklerini bilmezler, hem de kendilerinden başka herkesi eleştirirler. “Neyi bilmediğini bilmeyen” ve sorunu karşı tarafa yıkma eğiliminde olanlarla başa çıkma konusunda bilinmesi gerekenler bu yazıda&#



Yöneticileri yermek öyle populer ki her çalışan çok iyi iş yapıyor, ama işte ah bir de yöneticiler ve yönetimler de iyi olsa…
Başarılı iletişimde bir kural vardır. Uygulandığında ciddi başarılar elde edebileceğiniz ama genellikle iş ortamlarında kabullenilmesi epey zaman isteyen bir yaklaşım. Ortada bir sorun varsa, sorunun %50′si sizin diğer %50′si de karşınızda ki kişininindir. Yöneticisinden memnun olmayanlara bu kuralı hatırlamalarını, yönetimde olanlara da bu kuralı uygulamalarını öneririm.
Bu kuralı uygulamak bazen zordur çünkü bireyler kendi taraflarının daha haklı olduğunu düşündüklerinde karşı tarafın daha fazla emek vermesi gerektiğine inanır. %50-50 sorumluluk kimseye suç yüklemez, işin yapılmasına, ortalığın durulmasına odaklanır. Uygulamak için davranış değişim yöntemlerini de bilmek de fayda var. Yönetici koltuğunda oturanların bu yöntemlere göz atması, “neyi bilmediğini bilmeyen” ve sorunu karşı tarafa yıkma eğiliminde olan çalışanları yönetmelerinde yarar sağlar.
Neyi bilmediğini bilmeyen çalışanlar genelde şu 3 konuda hata yapıyor.
1-Kendini Doğru Değerlendirememek
Kendimizi olduğumuzdan daha iyi değerlendirmek aslında sağlıklı bir eğilim… Ancak gelişebilmek için gerçeklere odaklanmak, gerektiğinde kendimizi değiştirebilmek ve yeni yetenekleri yanımıza almak için önemlidir.
Kariyerin başlangıç ve gelişme döneminde teknik yeterlilikler üzerine çaba sarfedilir. Kişinin dünyası yaptığı iş ile öyle sınırlıdır ki bu yaptıklarının dışında bir şey göremez ve düşünemez. Bu yüzden de genelde şu söylemleri pek duyarız:
“Bütün projeyi ben yaptım. Ben olmasam yöneticim hayatta bu işi yapamazdı.”
“Oh, işi ben yapıyım krediyi müdürüm toplasın. Rahat valla.”
Belli bir stratejinin oluşturulması genelde üst düzey bir bakış açısı gerektirir. Bu açıya sahip olanlar, yukarıda ki gibi düşüncelerle zaman ve beyin harcamazlar! Bilirler ki yaptıkları projeyi stratejik bir konsepte koyan, o hedefi çalışana veren ve projenin mükemmel halini almasını sağlayan yöneticidir.
Büyük resmi görmekte zorlananlar, uzun yıllar zorlanmaya devam ederler. Bu yüzden, büyük resmi anlamaya bakın. Siz olmasanız, projeyi yöneticiniz muhtemelen sizden daha iyi yapabilir; zorlanırsa rahatlıkla destek alabilir.
Kendinizi değerlendirirken yöneticinizin neyi yapamadığına değil kendinizin neyi iyi yaptığına ve neyi daha iyi yapmanız gerektiğine bakmayı tercih edin. İş dünyasında sürekli etrafındakilerin hareketleri, halleri, geliş gidiş saatleri ile kafayı bozanlar küçük işlerle uğraşanlardır. Bu kişilerin organizasyonlarda yükselmesi zordur ama aynı şirkette 30 yıl aynı işi yaparak kalmaları muhtemeldir.
2- Kurumsal Hiyerarşiyi Anlayamamak
Kurumsal hiyerarşiye saygı başarının temelidir. Bağlı olduğunuz yöneticiyi sevmeseniz de yetersiz olduğunu düşünseniz de ona saygı göstermek ve işini kolaylaştırmakla sorumlusunuz. Ve emin olun, siz her ne kadar memnun olmasanız da yöneticinizin sizden çok daha iyi olduğu noktalar vardır. Bu noktaların neler olduğunu çözmek de yöneticinizi yönetmenin temel taşları arasındadır. Yöneticiniz tahammül edilir gibi değilse ve koltuğuna demirlenmişse, kendinizi gösterebileceğiniz, fark yaratabileceğiniz başka bir yere geçmelisiniz.
Yaptığınız işleri yöneticiniz üst yönetime sunuyor diye sinirlenmemeli ve “ben yapıyorum krediyi o alıyor” ithamlarından vazgeçmelisiniz. Yöneticiler konumları gereği bazı işleri ve sunumları kendileri yapmak zorundadır. Sizin işiniz yöneticinizin/departmanınızın ve şirketinizin hedefleri doğrultusunda hareket etmektir. Bu doğrultuda departmanınızı daha iyi işlere imza atmaya teşvik edecek çalışmalarda bulunmaktır. Iyi yöneticiler krediyi ne zaman kime ve nasıl vereceğini iyi bilirler. Size krediyi verdiği zamanlar, her zaman sizin yanınızda birilerine birşey söylediği zamanlar değildir. Zaman zaman sizin olmadığınız yerlerde de sizi yukarıya çıkartıyor olabilir. Yine de bulunduğunuz ortamdan hiç memnun değilseniz ya ortamı iyileştirmek için çaba verin, verdiğiniz çaba işe yaramıyorsa da, hayatınıza yeni bir yön verin.
3- Dikkatsiz İş Çıkarmak
Yöneticinizin sürekli düzeltmek zorunda olduğu, sürekli hatalar yakaladığı tarzda işler çıkartmak işinizi iyi yapamadığınızı gösterir. Hata yaparak öğrenmekle, dikkatsizlikler sonucu sürekli “denetlenmesi gereken” işler çıkarmak arasında fark vardır. Başarıya yürüyenler, kimin neyi ne kadar kötü yaptığıyla değil, işlerini yaparken kendilerine, departmanlarına ve kurumlarına ne kadar fayda sağladıklarıyla ilgilidirler.
Fatmanur Erdoğan
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
elestiri, etmeyen, kabul, kisiler

Seçenekler
Stil


Saat: 02:18

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,