ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Meslek Tanıtımları

Meslek Tanıtımları Mesleklerimiz


Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri

Mesleklerimiz


Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Meslek Tanıtımları Forumunda Bulunan Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri hakkinda, mesleginin, ozellikleri, reklamci, reklamcilik, reklamcı, reklamcı hakkinda, reklamcı hakkında bilgi, ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 05 Aralık 2014, 22:04   #1
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Yeni Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri

Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri

hakkinda, mesleginin, ozellikleri, reklamci, reklamcilik, reklamcı, reklamcı hakkinda, reklamcı hakkında bilgi, reklamcı mesleğinin özellikleri, reklamcı mesleğinin tanımı, reklamcı nasıl olunur, reklamcı nedir

Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri



TANIM

Herhangi bir mal veya hizmeti çeşitli özellikleri ile tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışan kişidir.

GÖREVLER

- Satılması istenen mal veya hizmetin niteliklerini belirler, - Bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceği konusunda ön araştırma yapar, - Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarımları, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları), - Reklama yönelik olarak hazırlanan kompozisyonların basımı, çekimi, yayını ve benzeri çalışmaları kontrol eder ve çalışmaların hedef kitleye ulaşmasını sağlar, - Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya yapılmasını sağlar, - Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetleri ile destekler, - Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunur, - Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirir.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

Grafik tasarım ve uygulamaya özgü özel amaçlı bilgisayar, tepegöz, dia projeksiyon makinesi, fotoğraf makinesi, karanlık oda malzemeleri, fotokopi makinesi, telefon, teyp, kaset, video, TV, kırtasiye malzemeleri, suluboya, guaş boya, fırça vb. boya malzemeleri, kitap, broşür, dergi, afiş gibi basılı yayınlar, araştırma anketleri, çizim masası vb.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Reklamcı olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Genel kültür seviyesi yüksek, - Sosyoloji, psikoloji ve sanata ilgili, bu alanlarda başarılı, - Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, - Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen, - Dışa dönük, girişimci, - Yeniliklere açık ve başkaları ile işbirliği yapabilen kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Reklamcılar kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına ait reklam, tanıtım, halkla ilişkiler bölümlerinde, medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında çalışırlar. Çalışma ortamı çok hareketlidir. İşyeri genellikle ileri teknoloji iletişim araçları, reklam ve grafik tasarımına özgü bilgisayarlar ile donatılmış, iyi aydınlatılmış, rahat ve temizdir. Reklamcı çalışırken reklamı yapılacak mal ve hizmeti üreten firma sahipleri ve ilgili ünite yöneticileriyle, reklam ajansı sahip ve yöneticileriyle, araştırmacılar, senaristler, matbaacılarla, basın yayın kuruluşları, grafikerler, fotoğrafçılar, çekimlerde stüdyo şefleri ve meslektaşlarıyla iletişimde bulunur.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Reklamcılar, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının ‘’Halkla İlişkiler'’ bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler. - Mal ve hizmetlerin çeşitlenmesi sonucu rekabetin artması, reklamcılık sektörüne büyük ölçüde gereksinim duyulmasına neden olmuştur. Bu nedenle, reklamcıların iş bulma olanakları ve bayanların bu meslekte çalışma oranları yüksektir.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Bu mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerin “Reklamcılık” bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Reklamcılık” lisans programlarından biri için yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puan almak.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

- İletişim fakültelerinde eğitim, liseden sonra 4 yıl, - Eğitim süresince: Türk Dili ve Edebiyatı, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Kişiler Arası İletişim, Reklam Teorisi, Temel Fotoğrafcılık, Grafik Resim, Sosyal Yapı Analizleri, İletişim ve Toplum, Sayfa Düzenlemesi, Tanıtım, Metin Yazarlığı, Fotoğraf, Radyo- Televizyon, Medya Planlaması, Grafik Tasarımı, Piyasa Araştırması, Reklam Kampanyaları, Reklam Filmi Yapım ve Yönetimi, Kamuoyu Araştırmaları, Grafik Resim ve Uygulama gibi meslek derslerine yer verilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.

Reklamcılar; radyo, televizyon gibi yayın araçlarıyla veya basılı kaynakları tanıtım çalışmalarında uzmanlaşabilir, sadece konferans ve seminer düzenleme çalışmalarına ağırlık verebilir veya giyim, gıda gibi tek bir sektöre ait reklam kampanyaları hazırlama çalışmalarına yönelebilirler.

Anadolu İletişim Meslek Lisesi mezunları, reklamcılık alanında üniversite eğitimine yönelmek isterlerse ek puandan yararlanabilirler.

Reklamcılık alanında düzenlenen seminerlere katılarak mesleki gelişim sağlanabilmektedir.

BENZER MESLEKLER: Halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

- Öğrenciler eğitimleri süresince çeşitli kurum ve kuruluşlardan sağlanan kredi ve burslardan faydalanabilirler. - Reklamcı olarak işe ilk başlamada aylık asgari ücretin 2-3 katı civarında bir ücret alınabilmektedir. Deneyim arttıkça, uzmanlık alanları ve kampanya başarıları doğrultusunda ücrette 3-4 kat artış olabilmektedir.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
bilgi, hakkinda, mesleginin, ozellikleri, reklamci, reklamcilik

Seçenekler
Stil


Saat: 20:51

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,