ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Kütüphane > Kültür - Sanat > Mitoloji


Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti


Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti

Kültür - Sanat Kategorisinde ve Mitoloji Forumunda Bulunan Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti Karnak’taki Mut tapınağının kuzey doğu çevre duvarı üzerine işlenmiş bir ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 07 Aralık 2014, 17:51   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti

Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti

Eski Mısır'da Erkek Çocuk Sünneti

Karnak’taki Mut tapınağının kuzey doğu çevre duvarı üzerine işlenmiş bir sünnet ritüelinin gerçekleşme sahnesi ile ilgili bilgileri bize aktaran yazar bu tapınağın; Mısır’da XXI. veya XXII. hanedanlık dönemine denk düştüğü görüşünde... Tarihlemek gerekirse bu dönem; MÖ. 1075 / -715 gibi geniş bir aralığa oturtulabilir. Bununla birlikte yazarın bu makalesi sırasında ilgili tapınakların tarihlenmesi konusunda henüz detaylı bir çalışma yapılmamış olduğunu da öğreniyoruz.

Tapınakta Ramses II (-1279/ -1213) ve Nektanebo (380 / -362) gibi isimlerin de kazılı olması ve farklı dönemlere ait öteki bazı bulgular burada belki daha eski bir tarihteki yapıma ve değişik dönemlerde yenileme çalışmaları yapılmış olabileceğine de işaret ediyor.

Üzerinde sünnet ritüeli çiziminin yer aldığı bu duvar bölümünde sadece sünnet sahnesi bulunmuyor. Önemli ölçüde kırık eksik bölümlere karşın buranın daha geniş anlamıyla erkek çocuklarla ilgili bir ritüel alanı olduğuna işaret eden desen ve alt yazılar yer alıyor.

Bunlardan ilki doğumla ilgili…. Doğumu anlatan fakat anlaşılması ve dolayısıyla yorumu güç olan desenlerin altında

“Güneş’in (tanrı’nın) evinde doğum evinde

tanrılar ona hayat ve güç taşıyarak geliyorlar”

şeklinde bebeğin doğumuna ilişkin olması gereken bir ifade yer alıyor.

Sünnet sahnesinin daha ilerisinde ise ‘emzirme’ ‘süt verme’ ile ilgili bir sahne bulunuyor. Yazar buradaki sahneyle ilgili olarak XVIII. Hanedanlık dönemine ilişkin olarak kıraliçenin tanrı Amon’dan doğurduğu çocuğunun tanrıçalar tarafından emzirilmesine ilişkin sahneye atıfta bulunuyor. Akado-summer kayıtlarında ilgili tanrı veya kıralın bir

"tanrıça tarafından emzirilmiş"

"onun kutsal sütüyle beslenmiş"

olma motiflerinin kullanıldığından bahsetmiştik.

Doğuran kadın tarafından değil başka kadınlar tarafından emzirilme yani “süt analık” eski toplumda doğan çocuğu doğuran kadının bağlı olduğu aidiyetten çekip alma dönemindeki kurumlardan birisi olarak kullanılmış olmalıdır. Bu dönem "anne" akrabalık kavramı doğumla değil emzirmeyle ilişkilendirilmeye başlanıldığı zamanlar olmalıdır.

Bay A.R. Balaman gibi uzmanlarımız "sütanalığı" kurumunu doğuran kadının "süt eksikliği" gibi nedenlere bağlayarak açıklarken eski toplumsal tarih karşısında olağanüstü eksik durduklarını açıklamış olurlar. 'Sütanalığı' kurumu ve 'helal süt' üzerine deyimsel kalıntılar bize tarihin erken döneminden kalmadır ve bu çocuğun kurban edilmek yerine doğuran kadının elinden alınarak emzirme süt verme yoluyla çocuğa yeni bir aidiyet kazandırma anlayışının geliştiği erken dönemin bir uygarlık adımını yansıtır. "Süt kardeşler" arası evlilik ilişkilerinin yasaklanmasındaki neden "süt" bağının “kan” bağı oluşturma ile eşit değerde bir akrabalık ilişkisi yarattığı kavrayışı üzerine kurulmuş olmalıydı.

Sünnet sahnemize gelince...

Sünnet işlemini yapan şahıs diz üstü çökmüş vaziyettedir.

Sünnet edilen çocuğun sol eli bu çocuğun arkasında duran kadın tarafından sol el ile tutulmaktadır.

Ritüelde sünnet olan iki erkek çocuk ayaktadırlar.

Çocukların gerisinde duran iki kadın diz çökmüş vaziyettedirler.

Bu kadınlar çocukların “anne”leri olmalıdır.

Kadınların ardında (resimde sağda) iki adet tanrı ayakta duruyor ve sol ellerinde haç sağ ellerinde ise asa’larını tutuyorlar.

Sünnet işlemini yapan erkeğin ardında ise (resimde sol en başta) yazara göre tanrıça Sesşa durmaktadır. Onun sadece bir ayağını ; ve eliyle tutuyor olması gereken ‘yaşam palmiyesi’nin önemli bölümünü görüyoruz.

Archiv Orientalni'de yer alan bilgiler tam 55 yıllık…

Bu arada yukarıdaki bilgiler daha belirginleştirilmiş daha iyi fotoğraflar alınmış belki rekonstitüsyonlar hazırlanmış olabilir. Eğer böyle ise bile bunlara şu anda sahip değilim.

Fakat yukarıdaki açıklamalar bize yine de erkek çocuk sünneti ile ilgili olarak bazı bilgileri vermektedir.

Her şeyden önce bir erkek çocuk sünnet sahnesi bakımından buradaki bulguyu öne çıkarmak istedim. Çünkü Akado-sümer kayıtları içinde bildiğim kadarıyla günümüzdeki sünnet şekline uygunluk taşıyan bir bulgu yer almıyor.

Buradaki sünnet sahnesinin erkek çocuğun cinsel organının tamamen değil şimdiki gibi uç kısmının kesildiği bir sahne olduğundan yola çıkıyoruz.

Eğer bu varsayım doğru ise bunu açık şekliyle bir desen haliyle ilk kez Mısır’da görmüş oluyoruz.

ALINTIDIR
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
cocuk, erkek, eski, misirda, sunneti

Seçenekler
Stil


Saat: 19:16

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,