ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor?

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor?

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor? Japon medyasında çıkan haberlere göre Suzuki, ilk kez 2013 yılında Tokyo Motor Show'da gözler önüne ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 13 Ocak 2015, 14:54   #1
Durumu:
Çevrimdışı
SickoPilot
Du Bekâr!
SickoPilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bitkin
Üyelik tarihi: 11 Ocak 2015
Şehir: siz, ruhu Tanrı
Mesajlar: 215
Konular: 80
Beğenilen: 75
Beğendiği: 143
www.forumsevgisi.com
Icon10.gif Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor?

Turbocharge'lı Suzuki Üretime mi Geçiyor?

Japon medyasında çıkan haberlere göre Suzuki, ilk kez 2013 yılında Tokyo Motor Show'da gözler önüne serdiği 588cc'lik turbocharge'lı konsept modeli Recursion'u üretime geçiriyor. Adeta devrim yaratan supercharge'lı litrelik Kawasaki H2'den sonra, bir alt segmentte Suzuki pazar payını artırmak adına turbocharge ile şansını deneyebilir mi dersiniz?



Bir Japon motosiklet dergisinde yayınlanan aşağıdaki fotoğrafta turbocharge'lı modelin yarım karenajlara, tanıtıldığı zamanki gibi iki silindirli bir motor bloğuna ve son yıllarda oldukça revaçta olan "belly pan" egzoz sistemine sahip olduğu görülüyor.



Ancak ilginç şekilde fotoğraftaki model, Suzuki'nin 2005'deki konsept modeli 1100cc'lik 6 silindirli modeli Stratosphere'e de oldukça benziyor, özellikle ön takımı. Bu da fotoğrafın üzerinde oynanmış olup olmadğına dair bizlerde soru işaretleri bırakıyor...

Suzuki Stratosphere:



Suzuki'nin Recursion modeli hatırlanacağı üzere 8000 devirde 100 beygirlik bir güç ve 4500 gibi düşük bir devirde ise 100.3 Nm'lık bir maksimum tork üretiyordu. Önceki turbo sistemlerinin en büyük eksisi olan orta devirlerdeki cansız hissiyatın aksine, Suzuki'nin Recursion'da düşük devirlerdeki bu güçlü değerler ile oldukça canlı bir tork eğrisi yakaladığını da işaret ediyor. 174kg'lık motosikletin 600cc'lik spor model akranlarından ise %50 daha düşük bir yakıt sarfiyatı sunduğu Japon şirket tarafından açıklanıyordu.

Suzuki Recursion:



Motosiklet üretim bandına alınır mı alınmaz mı bilinmez, ancak şu bir gerçek; turbocharge ile litrelik bir makinenin performansını daha düşük hacimde ve hareket kabiliyeti daha yüksek bir motosiklette sunmayı hedefleyen Suzuki'nin; çıtayı oldukça yukarılara taşıyan 300 beygirlik H2R'dan sonra Recursion üzerinde dersini oldukça iyiçalışması gerek gibi görünüyor...

Turbocharge ve Supercharge arasındaki farkı öğrenmek isteyen okuyucularımız için, ek bilgi:
Aslında iki sistem de, basitçe özetlemek gerekirse yakıtın efektif yakılabilmesi adına motora alınan havanın bir kompresör ile sıkıştırılması prensibine dayanıyor. Supercharge'da kompresör direkt olarak motorun krank milinden beslenirken; turbocharge'da kompresör, motorun egzoz çıkışına yerleştirilen ortak milli bir türbin(turbo) ile sürülür. Supercharge motorun gücünden biraz yiyerek sistemi "boost" ederken, turbocharge'da ise böyle bir durum söz konusu değildir. Ancak turbo'nun çalışması için belli bir devire ulaşması, düşük devir kullanımlarında bu sistemden verim alınamaması anlamına gelir...

Kawasaki H2'de kullanılan Supercharger:





Kaynak
________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
geçiyor, suzuki, turbochargeli, uretime

Seçenekler
Stil


Saat: 07:10

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,