ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Araç alırken dikkat edilecek hususlar

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Araç alırken dikkat edilecek hususlar

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Araç alırken dikkat edilecek hususlar Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Araç alırken dikkat edilecek hususlar Bir araba alırken ne beklediğinize doğru karar verin. (Örneğin tercihiniz iki kişilik üstü açık bir ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 13:25   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Araç alırken dikkat edilecek hususlar

Araç alırken dikkat edilecek hususlar

Bir araba alırken ne beklediğinize doğru karar verin. (Örneğin tercihiniz iki kişilik üstü açık bir araba ise, aslında ihtiyacınız olan şeyin 7 kişilik bir van olduğunu, iş işten geçtikten sonra fark etmeyin!)




Ne kadar büyük bir kabine ihtiyacınız var; arka koltukları kullanır mısınız, yoksa beş kişilik bir araba bile size dar mı geliyor?




Büyük bir bagaja ihtiyacınız var mı? Yoksa haftada sadece bir kere mi gerekiyor?




Nasıl bir trafikte kullanıyorsunuz? Şehir içinde kısa mesafeler mi, yoksa otoyolda uzun seyahatler mi yapıyorsunuz? Seçeneğiniz ikinci ise, daha güçlü ve konforlu bir seçim doğru olur.




Sizin için performans ne kadar önemli? 1.4 litre ile üç sene yaşayabilir misiniz, yoksa en az 2.0 litre mi yeterli?




Güvenlik sizin için ne kadar önemli? Mümkün olan en çok sayıda airbag (hava yastığı) ve Euro Ncap yıldızına mı bakıyorsunuz?






Otomobilinizi alırken nelere dikkat etmelisiniz ?



1) Mutlaka test sürüşü yapın. Hafta içi, yolların daha boş olduğu saatleri tercih edin ve mümkün olduğunca farklı yollarda kullanın. Sadece galeri etrafında tur atıp gelmeyin. Birkaç alternatif varsa, araçlar arasına çok zaman koymayın, mümkünse aynı gün deneme sürüşü yapın. Sağlık sorununuz var ise; örneğin sırtınızda, koltuğa, sürüş pozisyonuna ve rahat inip binebildiğinize dikkat edin. Omuzlarınızda sorun var ise, direksiyonun sertliğine dikkat edin. Galeri vermek istemeyebilir, ama arabaya kesin karar verdiğinizde bir test sürüşü daha talep edin.



2) Alacağınız araç amaçlarınıza uygun olsun. Örneğin, Aile arabası olarak alıyorsanız, bütün aile rahat yolculuk edebilecek misiniz?



3) Hobileriniz var ise, araba bu konuda uyumsuzluk yaratıyor mu?



4) Otomobili değerlendirirken dikkat etmeniz gerekenler;

Direksiyon



Vites geçişleri



Hızlanma ve frenleme



Genel büyüklüğü



Sürüş konforu ve gürültü seviyesi



Koltuk ayarları



Ön arka diz ve baş mesafeleri



Bagaj ve eşya saklama bölmeleri



5) Görünürlük; sürücü koltuğundan çevrenizi ne kadar görebiliyorsunuz?



6) Eğlence sistemi; Radyo, Cd, Dvd, Mp3 sistemleri



7) Satın alma ile ilgili bilgi alırken dikkatli olun. Bazı galeriler, otomobili şahıstan satıyormuş gibi konuşabilirler. Bu yüzden telefonla aradığınızda, sözlerinize "ilan verdiğiniz araç için arıyorum" diye başlayabilirsiniz. Karşınızdaki ''Hangi araç?''derse, büyük olasılıkla galeridir.

Şahıstan alıyorsanız, aracın sahibinin evinde buluşmak, otomobilin çalıntı olma riskini azaltır.



8) Vergi borcu olmadığına dair kağıt isteyin.



9)Satıcıya araba hakkında soru sorun; neden sattığını, memnun kalıp kalmadıklarını, satışa yetkileri var mı, yoksa vekaleten mi satacaklar öğrenin?

Hangi serviste bakımı yapılmış kontrol edin, servisten araç için kesilen faturalarla ilgili bilgi almaya çalışın. (Böylece size söylenmeyen bir tamiratı öğrenebilirsiniz.)



Otomobilinizin dilinden anlamak ?

Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur.



Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.



Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.



Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.



Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.



Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.



Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.


Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.



Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.



Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.



Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun







Kışın dikkat etmeniz gerekenler.



Aracınızın soğutma suyuna antifriz ekleyin. Motorunuzun soğutma suyunun donması, radyatörünüzü hatta motor bloğunuzu çatlatarak size çok pahalıyla mal olabilir. Üretici firmanın uygun gördüğü ölçüde kullanın.



Silecek suyunuzun dolu ve antifrizli olduğuna dikkat edin. Silecekleriniz eski ise yenileyin.



Soğuk havalarda aracınızı çalıştırmanız, buğu ve buz önlemek için kullandığınız rezistans, arabanızın aküsünden daha fazla akım çeker. Aracınızı sabahları çalıştırırken, ağır ve uyuşukça çalışıyorsa, akünüzü değiştirmeyi düşünün.



Akü başlarının kirli olması akım kaybına neden olacaktır. Temizleyip yağlayın.



Lastiklerinizi kontrol edin. Asimetrik aşınmış lastikler kış aylarında tehlikelidir. Kışın, diş profilinin 3mm nin altına düşmüş olan lastikleri kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Yedek lastiğinizi de kontrol etmeyi unutmayın.



Kışın klimanızı haftada en az bir saat çalıştırın. Sistemdeki hareket eden parçaların çalışarak yağlanmasını ve pislik oluşumunun engellenmesini sağlar.



Otomobilinizdeki sıvı seviyelerini, lastik basınçlarını kışın düzenli kontrol edin. Sorun gördüğünüzde tamir edin ki, yolda kalmayın.







Otomobil temizliği

Otomobilinizi yıkatırken veya yıkarken nelere dikkat etmelisiniz? Bazı otomobillerin eski gözükmelerinin nedeni, boyasının yıpranmasıi bunu da nedeni otomobilin yanlış yıkanmasıdır.



Otomobilinizi hiçbir zaman fırça ile yıkamayın. Sünger, mümkünse alışveriş merkezlerinde satılan bu iş için yapılmış olan doğal süngerleri tercih edin.



Hortum, kova ve otomobil yıkamak için yapılmış bir şampuan kullanın. Böylece hem kirler çabuk çözülecek hem de kova kullandığınız için daha az su kirleteceksiniz. Hortumun ucunda suyu kesen bir tabanca olmasına özen gösterin.



Aracınızı her zaman tavanından yıkamaya başlayın, kaput ve bagajdan sonra kapılara, ordan tampon, kapı altı ve jantlara geçin. Siz temizden kirliye giderken süngerinize daha az kir birikir ve dolayısıyla arabanızın çizilme ihtimali de azalır.



Arabanızı duruladıktan sonra kullanacğınız bezin yine otomobil kurulamak için yapılmış sentetik güderi denilen sarı bezler olmasına işinizi kolaylaştırır.



Yanlış kurulama aracınızda hem çizilmelere hemde lekeler kalmasına neden olur. Doğal bezler sizi uğraştırırken sentetik güderiyi sıktığınızda hem eliniz acımaz hemde serbest bıraktığınızda anında gevşer.


Otomobilinizi takas edebilir, ya da şahıs olarak satabilirsiniz.



Takas etmek hızlı ve basit bir çözümdür. Eğer satıcı takas etmek istediğiniz aracı size satmaya istekli ise, kaybınız biraz daha az olabilir.



Şahıs olarak satmaya karar verirseniz, daha uzun sürebilir, ama cebinize daha çok para girer. Aracınız için arayanlar ile, test etmek ve kontrol ettirmek isteyenlerle, siz ilgilenmelisiniz. İlan vermek için ayrıca biraz para harcamanız gerekecek.



Otomobilinizin ederini anlamak.



Piyasada bulunan otomobil satış dergilerinin ve otomobil satış sitelerinin ortalamasını alabilirsiniz.



Arabanız iyi durumda ve kilometresi ortalamanın altındaysa, fiyatı biraz daha yüksek tutabilirsiniz. Kilometreniz ortalamanın üstündeyse, ilgi çekici olması için fiyatı düşük tutabilirsiniz.



Arabanızın durumu hakkında dürüst olun. Arabanın kötü durumda olduğunu gören kimse, pazarlık dahi yapmaz.



Ekstra donanımlı veya özel versiyon otomobilleriniz için daha fazla fiyat isteyebilirsiniz.



Sahip olduğunuz otomobil, nadir bulunan ve değerli bir model ise, fiyatını ortalamanın üstünde tutma şansınız, daha yüksek olabilir.



Otomobilinizi hazırlamak.



Otomobilinizi en iyi görünecek şekilde temizlemek, aracın potansiyelini ortaya çıkarır ve satışı daha kolaylaştırabilir.



Profesyonel temizlik ürünlerini kullanın, kaportasını cilalı şampuanla temizleyin ve matlaşmış lastik parçalarını özel spreylerle parlatın.



Aracın içi derli toplu gözüksün, mümkünse iç temizlik için üretilmiş temizlik malzemeleri kullanın.



Her türlü kokudan arındırın, sigara kokmasın, evcil havyan besliyorsanız araçta tüyü kalmasın.



Eğer sizin yapmanız mümkün değilse aracı, bu işleri yapan bir firmaya götürün.



Buharla temizlenmiş bir motor bölmesi, kolaylık yerine şüphe uyandırabilir. Motor yağının temiz olması, kontrol edildiğinde size avantaj sağlayabilir.



Yeni veya Prestij arabalarındaki çizik veya göçükleri tamir ettirmeniz avantajınıza olabilir. Aracınız eskiyse, bu işler için harcama yapmanız getirisine değmeyebilir; eski araçlarda ezikler ve çizikler olması doğaldır.



Aracınızla ilgili bütün belgeleri bulundurun. (Vergi borcu olmadığına dair kağıt ve servis bakım faturaları gibi.)



Otomobil satışları mevsimle çok bağlantılı olmayabilir. Ama üstü açık bir araç ilkbaharda, arazi aracı sonbaharda daha kolay satılabilir.







Ödemeyi Almak

Alıcı ile anlaşıldıktan sonra ve hırsızlık veya zaman harcayanlardan korunmak için bazı önlemler almalısınız.



Bir fiyatta anlaştığınız zaman, ilanı kaldırmadan önce bir kaparo alın ve vazgeçildiği takdirde bu miktarın sizde kalacağını açıkça söyleyin. Alıcı vazgeçerse, kaparo ile tekrar reklam ilanı verebilirsiniz.



Ödemenin hepsini almadan asla aracı teslim etmeyin.







İKİNCİ EL ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
1 ) Lastiklerin durumuna bakın. Dişleri ve yanaklarına bakın, asimetrik bir aşınma, takımlarda bir ayarsızlık olduğunu gösterir.



2 ) Direksiyon bir taraftan diğerine toplandığına akıcı olmalı. Herhangibir takılma, titreşim ve/veya ses, problemi işaret eder.



3 ) Vitesler sorunsuz geçmeli, debriyaja tam basılı vites atarken, zorlanma veya ses gelmesi sorun olduğunu gösterir. Çok sert veya çok hafif debriyaj pedalı da, aşınmış parçalardan dolayı olabilir.



4 ) Motor rölantide sarsıntısız çalışmalı. Devirlenirken rahatça devirlenmeli, titreşim veya takılma olmamalı. Yağ çubuğu ve yağ haznesi kapağını kontrol edin, kahverengi tortu görürseniz, vakit kaybetmeyin, başka bir arabaya bakın.



5 ) Gaza bastığınızda egzozdan çıkacak mavi dumana bakın. Mavi egzoz gazı çokça çıkıyorsa, motorun iç parçaları aşınmış demektir.



6 ) Arabanın kaportasını kontrol edin. Pas, çürüme var mı? Aracın altına bakın, değiştirilmesi gereken bir egzoz sistemi belli olur.



7 ) Çok temiz bir motor bölmesi, sizden bir şey saklamak için yıkanmış olabilir.



8 ) Kaputu açtığınızda pul pul dökülen bir boya, yapılmış bir kazanın habercisi olabilir.



9 ) Arabanın içinin durumu ile kilometresi birbirine uyuyor mu, kontrol edin. Düşük kilometrede bir arabanın koltuk kumaşı/derisi ve/veya yayları aşınmış, pedalları erimiş olmamalı. Aracın kilometresi geri çekilmiş olabilir.



10 ) Kapıları açıp kapayın, sorunsuz açılıp kapanıyor mu? Kapı lastiği yırtılmış, erimiş veya tam oturmuyorsa, aracın aldığı bir darbeden kaynaklanıyor olabilir. Kapı lastiğinde boya olmaması gerekir. Plaka ışıkları arabayla aynı renk parlıyorsa, kötü boyamadan kaynaklanabilir.



11 ) Arabanın panellerinin hizasına dikkat edin. Bütün boşlukların eşit olması lazım.



12 )Test sürüşünde frenler, isteklerinize tepkili olmalı.



13 ) Elektrik sistemi doğru düzgün çalışıyor mu kontrol edin; camlar, havalandırma, klima, açılır tavan vs..





ikinci el araç alımında farklı bir kaynak'tan



1- Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.



2- Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını,ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi,çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.



3- Otomobili mutlaka deneyin.Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin.Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.



4- Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte.Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.



5- Otomobil sahibi ile anlaştığınızda,otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin.Trafik Şube Müdürlüğü'nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün



6- Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta.Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 13:26   #2
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Yanıt: Araç alırken dikkat edilecek hususlar

ACABA BANA HANGİ SINIF ARAÇ UYAR?

Otomobiller, istisnaları olmakla beraber, hatları çok net olarak belirlenmiş sınıflarda üretiliyor. Her marka, satış stratejisine göre, bu sınıfların birçoğunda bazen bir, bazen birkaç modelle yer alıyorr. Peki, nedir bu sınıflar?

A Sınıfı (şehir arabaları): Şehir içinde kullanıma uygun, iki yetişkin-iki çocuk ve bir büyük-bir küçük valizle seyahat edebileceğiniz araçlardır. Ortalama 3,5 metre uzunlukta olup 1.0 litre motorlarla üretilirler. Otoban seyir hızlarına ulaşabilirler ancak kullanım amaçları bu değildir. Yeterli konforu sağla****zlar. Genel olarak ABS, klima ve iki veya dört hava yastığı ve otomatik kilit bulundururlar. Bu sınıfa örnek olarak Ford Ka, Fiat Panda, Renault Twingo, Peugeot 107, Citroen C1, Kia Picanto, Hyundai İ10 verilebilir.

B Sınıfı (ekonomik araçlar): Bu sınıf, Avrupa’da ‘süpermini’, Amerika’da ise ‘minik otomobil’ olarak adlandırılır. Hatchback formları 3,9 metre, sedan ve station wagon formları 4,2 metre uzunluğundadır. 4 yetişkini seyahat ettirebilecek özelliklerde olup 1.0 litreden 1.6 litreye kadar dizel ve benzinli motorlarla donatılırlar. Şehir içinde kullanımı kolay, uzun yolculuklarda da A sınıfı araçlara göre daha performanslı ve konforlu oldukları için, Avrupa’nın ve ülkemizin en çok tercih edilen araçlarıdır. Ülkemizde en bilinen örnekleri Hyundai Getz ve Accent Era, Renault Clio ve Symbol, Fiat Palio, Punto ve Albea, Opel Corsa, Peogeot 206 ve 207, Citroen C2 ve C3, Kia Rio, VW Polo, Honda Jazz ve City, Toyota Yaris, Skoda Fabia, Ford Fiesta, Dacia Logan, Chevrolet Aveo, Mitsubishi Colt, Seat İbiza, Nissan Micra, Mazda 2 örnek olarak verilebilir.

C Sınıfı (küçük aile aracı): Beş yetişkine yolculuk alanı sunabilecek genişlikte araçlardır. Hatchback formları 4,25 metre, sedan ve station formları ise 4,5 metre uzunluktadır. Gelişmiş ülkelerin birçoğunda en çok tercih edilen araçlardır. 1.4 litreden 2.0 litreye kadar motorlar tercih edilebilir. Ülkemizde en çok tercih edilen iki sınıftan biridir. Şehir içi ve uzun yol kullanımı için uygun olup özellikle sedan formları dar sokaklı şehirlerde park ve manevra konusunda sizi biraz yorabilir. Ülkemizde en yaygın örnekleri Renault Megane ve Fluence, Toyota Corolla ve Auris, Ford Focus, Opel Astra, Peogeot 307 ve 308, Citroen C4, Fiat Linea ve Bravo, Hyundai i30, Kia Cee’d ve Cerato, Honda Civic, Chavrolet Cruze, VW Golf ve Jetta, Skoda Oktavia, Seat Leon, Mitsubishi Lancer, BMW 1 serisi, Audi A3, Volvo C40, Mazda 3 ve Dacia Sandero’dur.

D Sınıfı (aile araçları): Beş yetişkine konforlu bir yolculuk ve geniş bir bagaj hacmi sunabilen, diğer sınıflara göre uzun yolculukların çok daha ferah ve konforlu yapılabileceği araçlardır. Sedan ve station formunda olurlar. Altı silindirli motorların en çok kullanıldığı sınıftır; ancak ülkemizdeki vergi ve yakıt pahalılığı sebebiyle düşük hacimli motorları daha yaygındır. Ortalama 4,7-4,8 metre arası uzunluklarda üretilirler. Ülkemizde en çok bilinenleri Ford Mondeo, Renault Laguna, Toyota Avensis, Citroen C5, Peugeot 407, Opel Vectra ve İnsignia, VW Passat, Hyundai Sonata, Honda Accord, Mazda 6’dır. Bu sınıf ayrıca, lüks araçların başlangıç sınıfıdır. Bu sınıf boyutlarında olan ama lüks otomobil olarak adlandırılan BMW 3 serisi, Mercedes C serisi ve Audi A4, D sınıfının üst segmentini oluştururlar.

E Sınıfı (geniş aile aracı): Bu sınıf daha çok ABD, Avustralya ve Orta Doğu’da gelişmiştir. Avrupa’da bu sınıfı orta-lüks araçlar temsil eder. Makam arabası veya yönetici arabası olarak da bilinirler. Aile araçlarından daha geniş, uzun, güçlü motorlarla donatılmış sportif ve daha yüksek konfor standartlarına sahiptirler. Ülkemizde en yaygın örnekleri Mercedes E serisi, BMW 5 serisi, ve Audi A6’dır.

BÜTÇENİZİ NEYE GÖRE OLUŞTURMALISINIZ?

Araç alırken krediye ihtiyacınız varsa, şartları önce internetten araştırın ve size önerilenlerle karşılaştırın. Nakit ödeme miktarı, kâr payı oranı ve miktarı, aylık ödemeler ve kefil gibi diğer kredi geri ödeme koşulları ile ilgili ayrıntıları inceleyin. Nakit ödeyeceğiniz kapora veya depozito gibi tutarların, aracı almaktan vazgeçmeniz durumunda ne olacağını yazılı bir anlaşma hâline getirin. Sigorta, vergi, bakım, onarım ve kullanma masrafları da dâhil olmak üzere ayıracağınız parayı belirleyin. İnternet üzerinden gerçekleştireceğiniz ön araştırmada tercihlerinizi belirleyip fiyat karşılaştırması yapabilirsiniz.

ALACAĞINIZ ARAÇTA NELER KONTROL EDİLMELİ?

Aracın hasar görüp görmediğini anlamak için boyasını inceleyin, kaportanın içindeki ve dışındaki boyaların aynı olup olmadığını kontrol edin. Şasi ve motor numaralarını mutlaka kontrol edin. Araç çalıntı bir araç olup klonlanmış olabilir. Sahte ruhsat çıkarılan aracı kontrol etmeden satın alırsanız bu durumdan ancak orijinal araç bir satış işlemine giderse haberdar olursunuz ki aracınız elinizden alınır. Şasi ve motor numarasında oynama var ise o araçtan ve satıcıdan uzak durmanız menfaatinizedir.

Araçlarda periyodik olarak değişen en hayati ve en pahalı parça olan triger setinin ne zaman değiştiğini emin olana kadar sorgulayın. Satıcı malını güzel göstermek için değişti diyebilir ama siz nerede, ne zaman ve kaç para ücret karşılığında değiştiğini sorgulayıp emin olmaya çalışın. Triger kayışının kopması size çok pahalıya patlar.

Kaportanın üzerinde darbe izleri ya da pas olup olmadığına bakın. Lastiklerin üzerindeki aşınmayı inceleyin. Yedek lastiği de gözden geçirin.

Kapıların standart açılış ve kapanışlarını inceleyerek, sürtünme olup olmadığına bakın. Değişen bir çamurluk araç için sorun çıkarmasa da değişen kapı sacı yalıtım ve kapanma problemleri oluşturabileceği gibi kabinin dış gürültüyü almasına neden olabilir.

Camlar ve farlar üzerindeki çizgi ve çatlakları araştırın.

Aracın şasisini kontrol edin. Tamir gördü ise o araçtan uzak durun. Sorun çıkarma ihtimali yüksektir ve olası kaza durumlarında araç normal bir araç gibi direnç gösteremez.

Arabanın farlarını, sinyallerini, fren lambalarını, iç aydınlatmayı ve silecekleri deneyerek kontrol edin.

Radyatörün içindeki sıvıyı kontrol edin. Eksilme varsa radyatörde delik veya çatlak olabilir.

Vites geçişlerini kontrol edin. Geçişlerde zorlanma veya takılma var mı bakın.

Arabanın altına bakın, motorun bulunduğu yerde herhangi bir akıntı olup olmadığını kontrol edin.

Isıtma sistemi, havalandırma ve radyoyu deneyerek kontrol edin.

İç döşemeyi kontrol edin. Aşırı yıpranmış koltuklara rağmen, kilometre saati az bir kilometreyi gösteriyorsa, saatle oynanmış demektir. Vites topuzu ve direksiyon simidindeki aşınmalar km açısından koltuklardan daha iyi göstergelerdir. Aracın yaptığı km’nin en önemli göstergesi motor testidir. Pistonlardaki aşınmanın miktarını bilgisayarlı ölçümlerle belirleyen testler Bosch servislerinde 100 liraya yapılmaktadır ve motor hakkında en doğru verileri buradan elde edip aracın km’si hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Muayeneden geçemeyecek özelliklerde olan araçları almayın. Muayeneden geçirebilmek için çok para ve zaman harcamanız gerekebilir.

Aracın plakasını 5664’e mesaj atarak tramer kayıtlarını sorgulayabilir ve sigorta kapsamındaki kazalarını öğrenebilirsiniz.

TEST SÜRÜŞÜNÜ NASIL YAPMALISINIZ?

Test sürüşü, aracı tanımanızı sağlar ve bu sürüşte araca ısınmanız çok önemlidir. Her şeyiyle ısınamadığınız bir aracı almamanız genellikle hayrınızadır. Bu sürüşte aşağıdakileri yapmalısınız.

Aracın motorunun kolay ve gürültüsüz çalıştığına, motor ısındıktan sonra sesine dikkat edin.

Girintili çıkıntılı bir yolda sürüş yaparak farklı bir titreşim, ses veya koku olup olmadığını kontrol edin.

Değişik hız seviyelerinde fren yaparak tekrar hızlanın. Aracın kolay bir şekilde hızlanması ve titreşimsiz bir şekilde sürüklenmeden, sağa sola çekmeden ve savrulmadan durması gerekir.

Değişik hızlarla dönüş yapmayı deneyin. Aşırı yatma veya tutukluk, amortisörlerde veya ön takımlardaki bozukluktan kaynaklanabilir. Dönüşlerde gelen küçük vurma sesleri aracın aks, rot başı, rotil ve askı kolları gibi parçalarında yıpranma olduğunun göstergesidir. Aracı rot balans ustasına göstermeniz gerekir.

Ön ve arka lastik izlerinin aynı hizada olması gerekir. Eğer arka lastikler ön lastiklerin izinin dışına çıkıyorsa kasada, şaside, torsiyonlarda veya dingilde ciddi problemler olabilir.

TEMİZ GÖRÜNEN HER ARAÇ ALINIR MI?

Bir aracı beğendiniz. Peki, temiz görünen her araç alınır mı? Bununla ilgili de aşağıdakilere dikkat etmelisiniz.

Araçla ilgili onarımları, bunların tutarlarını ve ne kadar bir sürede yapılabileceğini hesap edin.

Boyalı oluşu, aracın büyük bir kaza yaptığını göstermez. Araç çizikler ya da küçük hasarlar nedeniyle boyanmış olabilir. Değişim yapılmış olması daha önemlidir. Yetkili olmayan servislerde yapılan değişimler genelde ilk günkü performansı vermez. Asıl, aracın tabanı ve şasisinde önemli hasar olmamasına dikkat etmeli.

Almayı düşündüğünüz aracın belgelerinde eksik olup olmadığını kontrol edin. Ruhsat, garanti belgesi ve vergi makbuzları çok dikkatli ve titizlikle incelenmeli.

SATICIYA HANGİ SORULAR SORULMALI?

Aracı neden satıyorsunuz? Bu soru karşısında satıcının tepkisi, sakladığı bir şeyler olup olmadığını anlamak için önemlidir. Satma nedeni ekonomik bir sorun mu, yenileme isteği mi, yoksa arabanın rahatsızlık veren bir yönü mü var? Bunları anlamanızı sağlar.

Bugüne kadar kaç km yaptınız? Yeni teknolojili otomobillerin bakımları düzenli yapıldığında yüz binlerce km sorunsuzca çalışabilirler. Aracın km’si ne kadar kullanıldığının ve ne gibi bakımlara ihtiyaç duyacağının en önemli göstergesi ve bir pazarlık unsurudur. Kilometrenin orijinal olmaması ihtimaline karşı servise girdiği zamanlar kontrol edilmelidir. Eğer aracın km’sinden şüphe duyuyorsanız o aracı kesinlikle almayın.

Aracın genel durumu nasıl? Bu soruyu sormak satıcının yaşadığı problemleri ve sizin yaşabileceklerinizi öğrenmek için gereklidir. Satıcının yaşadığını söylediği problemlerin çözümünü servis kayıtlarından kontrol etmeyi deneyin. Eğer araç servis bakımlı değilse güvendiğiniz bir serviste bunları doğrulamaya çalışın. Düzenli servis kayıtları olan araçlar özen gösterilmiş araçlardır.

Aracın ilanda belirtilenler dışındaki özellikleri neler? Genellikle ilanlarda araçların tüm özellikleri eksiksiz biçimde belirtilmez. İlanda belirtilenlerin dışında ilave edilmiş veya olmayan özellikleri bir de siz gözden geçirin.

Aracın kaçıncı sahibisiniz ve sizle birlikle kimler kullanıyor? Bir aracı özenli birçok kişi kullansa bile özensiz bir kişi aracı çok yıpratabilir. Az kullanıcısı olan araçları ve özenli kullanıcıların araçlarını tercih etmeniz çok yararlıdır.

Araç büyük veya küçük bir kazaya karıştı mı? Bu en önemli sorudur. Araçlar kaza yapar. Küçük kazalar özenle onarıldığında aracın eskisinden bir farkı olmaz. Boya ile halledilebilen kazalar aracın değerini düşürmez. Büyük kazalar genelde değişim ve boya, bazen de şasi düzeltmeleri gerektirebilir. Büyük kazalı araçlar sorun çıkarmaya daha eğilimdir. Satıcının büyük kazadan haberdar olmama ihtimali yoktur. Bunu size söylemeyip servis bunu tespit ettiyse dürüst olmadığı için ve aracın sorun çıkarma potansiyeli daha yüksek olduğu için o kişiyle alışveriş yapmamalısınız.

Aracın servis kayıtlarını düzenli tuttunuz mu? Günümüzde araçların bakım kayıtları servisler tarafından tutulduğu gibi kullanıcıları da faturalarını saklayarak veya not alarak kendi kayıtlarını tutuyorlar. Kendi kaydını tutan kullanıcı, özenli bir kullanıcı demektir ve tercih edilebilir. 100 bin kilometreyi geçmiş ve garantisi bitmiş araçların servis bakımlı olmasını beklemek ülkemiz için fazla iyimserlik olur. 200 bin kilometrede ve 8 yaşında bir araç için servis bakımlı mı diye sormak otomobilden hiç anlamadığınızın göstergesidir ve bunu satıcıya hissettirmeseniz iyi olur.

Pazarlık payınız var mı? Aracı görmeden pazarlık yapmanız hoş değildir ancak satıcının çok olduğu ve bütçenize yakın her aracı görmeye gidemeyeceğinize göre tatlı dille bir ağız yoklamanın zararı olmaz.

ÇALINTI OLMA İHTİMALİNE KARŞI NE YAPILMALI?

Güvenilir kurumsal firmalar yerine açık oto pazarlarından ve şahıslardan araç satın almanın risklerinden biri de aracın çalıntı olma ihtimalidir. Aracı alırken ruhsat üzerindeki motor-şasi numaralarını araç üzerinden kontrol etmek gerekir.

Herhangi bir sorun karşısında kurumsal muhatap bulabilmek ve ikinci el aracınız için garanti kapsamından yararlanabilmek açısından da güvenilir firmaları tercih edebilirsiniz.

Alacağınız aracın daha önceki sahip ve kullanıcısının kim olduğu da önem taşımaktadır. Aracı yıpratan yol değil, bakımsız, yanlış ve hor kullanmaktır.

“Araç kaçıncı sahibi tarafından, neden satılıyor? Daha önce hangi amaçla ve nasıl kullanılmış?” soruları önem arz etmektedir. Aracın servis kayıtlarını gözden geçirmeli, ruhsatında haciz ya da rehin şerhleri bulunup bulunmadığını da kontrol etmelisiniz.

NOTER SATIŞI İLE TÜM RİSKLER KALKAR MI?

Her şeyden önce, bürokratik işlemlerin aracı satan kişi tarafından yapıldığına dikkat edin. Yeni yapılan düzenlemeler sonrasında noter satışı yapıldığında tüm riskler ortadan kalkmaktadır. Haciz, rehin gibi problemler artık sizi ilgilendirmez.

Size söylenen, garantinin ve ilgili diğer özelliklerinin imzalayacağınız dokümanın içinde olup olmadığını araştırın.

Garanti süresini sadece yıllara göre değil, kilometre sınırlarına göre de sorgulayın.

İkinci el otomobil alma aşamaları

Otomobilinizi internetten beğenin. Sahibine mesajla veya telefonla ulaşıp aracın durumunu bir kez daha teyit edin.

İlanda plakası görünmüyorsa plakasını öğrenip sigorta acentelerinden kaza geçmişini kontrol ettirin. Araçla ilgili tutulmuş kaza tutanağı veya sigorta kapsamında tamirat varsa öğrenebilirsiniz. Varsa kazanın yeri, günü, saati, hasarlı parçalar ve onarımda yapılan işlemleri çıkartabilirsiniz.

Araç kabul edebileceğiniz kadar temiz ise satıcı ile oturup pazarlık yapmak gerekiyor. Pazarlık sonrası fiyatın aracın yetkili serviste bilinenin dışında bir arızası olmaması kaydı ile geçerli olduğunu belirtip servise gidebilirsiniz.

Servisler size aracın kaza ve boya durumunu, değişen parçalarını ve araçta oluşabilecek arızaları yazılı rapor ile sunarlar. Raporu da beğendiyseniz geriye noter satışı ve ruhsat işlemleri kaldı.

Alıcı ve satıcı, notere araç ruhsatı ve vergi ilişik kesme belgesi ile gider. Satış işlemi yapılır. Ruhsatta ilgili bölüme satışı yapılmıştır yazılır ve mühürlenir. İki nüsha halinde hazırlanan satış tutanağının biri alıcıya, diğeri satıcıya verilir.

Noter satışı sonrası araç alıcınındır ve ödemeyi burada yapmanız en uygun durumdur. Satıcı ile işiniz bitti. Bundan sonra, yeni hazırlanan evraklar, MERNİS sisteminde kayıtlı olan ve noter satışında kontrol edilen adresinize bir ay içinde gelecektir.
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 20:31   #3
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Yanıt: Araç alırken dikkat edilecek hususlar

1. Mutlaka test sürüşü yapın. Hafta içi, yolların daha boş olduğu saatleri tercih edin ve mümkün olduğunca farklı yollarda kullanın. Sadece galeri etrafında tur atıp gelmeyin. Birkaç alternatif varsa, araçlar arasına çok zaman koymayın, mümkünse aynı gün deneme sürüşü yapın. Sağlık sorununuz var ise; örneğin sırtınızda, koltuğa, sürüş pozisyonuna ve rahat inip binebildiğinize dikkat edin. Omuzlarınızda sorun var ise, direksiyonun sertliğine dikkat edin. Galeri vermek istemeyebilir, ama arabaya kesin karar verdiğinizde bir test sürüşü daha talep edin.
2. Alacağınız araç amaçlarınıza uygun olsun. Örneğin, Aile arabası olarak alıyorsanız, bütün aile rahat yolculuk edebilecek misiniz?
3. Hobileriniz var ise, araba bu konuda uyumsuzluk yaratıyor mu?
4. Otomobili değerlendirirken dikkat etmeniz gerekenler;
* Direksiyon
* Vites geçişleri
* Hızlanma ve frenleme
* Genel büyüklüğü
* Sürüş konforu ve gürültü seviyesi
* Koltuk ayarları
* Ön arka diz ve baş mesafeleri
* Bagaj ve eşya saklama bölmeleri
* Görünürlük; sürücü koltuğundan çevrenizi ne kadar görebiliyorsunuz?
* Eğlence sistemi; Radyo, Cd, Dvd, Mp3 sistemleri

5. Satın alma ile ilgili bilgi alırken dikkatli olun. Bazı galeriler, otomobili şahıstan satıyormuş gibi konuşabilirler. Bu yüzden telefonla aradığınızda, sözlerinize "ilan verdiğiniz araç için arıyorum" diye başlayabilirsiniz. Karşınızdaki ''Hangi araç?''derse, büyük olasılıkla galeridir.
6. Şahıstan alıyorsanız, aracın sahibinin evinde buluşmak, otomobilin çalıntı olma riskini azaltır.
7. Vergi borcu olmadığına dair kağıt isteyin.
8. Satıcıya araba hakkında soru sorun; neden sattığını, memnun kalıp kalmadıklarını, satışa yetkileri var mı, yoksa vekaleten mi satacaklar öğrenin?
9. Hangi serviste bakımı yapılmış kontrol edin, servisten araç için kesilen faturalarla ilgili bilgi almaya çalışın. (Böylece size söylenmeyen bir tamiratı öğrenebilirsiniz.)
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
alirken, arac, dikkat, edilecek, hususlar

Seçenekler
Stil


Saat: 11:21

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,