ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Araçlarda Triger Kayışına Dikkat !

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Araçlarda Triger Kayışına Dikkat !

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Araçlarda Triger Kayışına Dikkat ! Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Araçlarda Triger Kayışına Dikkat ! Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor Daha küçük hacimli ünitelerden ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 14:00   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Araçlarda Triger Kayışına Dikkat !

Araçlarda Triger Kayışına Dikkat !

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor

Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart

İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor

Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi

Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli

Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor

Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
araclarda, dikkat, kayisina, triger

Seçenekler
Stil


Saat: 06:43

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,