ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir?

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir?

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir? Performans filtrenin normal filtreden farkı nedir? Normal filtreler kağıt, performans filtreler ise pamuk veya ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 14:04   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir?

Performans Filtrenin Normal Filtreden Farkı Nedir?

Performans filtrenin normal filtreden farkı nedir?


Normal filtreler kağıt, performans filtreler ise pamuk veya sünger bazlıdır Pamuktan yapılan filtrelerin özel bir yağ sayesinde uzun ömürlü olmaları ve hava geçirgenliği, tozu filtre etme kapasiteleri arttırılmıştır Böylelikle yakıtın daha fazla temiz hava ile karışımının sağlanarak, (motorun daha rahat hava almasıyla) motor gücünü artırması ve benzin tasarrufunu ortaya çıkarmasını tek bir yerden değil her açıdan motora taze hava girmesini sağlayarak (açık filtre için) mümkün kılmıştır



Kağıt bazlı standart filtre ise daha az hava geçirir Gözenekleri çabuk dolar Kısa sürede tıkanınca performansın düşmesine, fazla benzin sarfiyatına neden olur Sıkça yenilenmesi gerekir



Bir performans filtrenin, standart filtreye oranla daha fazla hava akışı sağlayabildiği görülür



Günümüzde motorlar elektronik işletim sistemleriyle donatılmış durumda Yani en basit sekliyle motorun belirli devirlerde belirli zaman aralıklarında alacağı ve dışarı atacağı hava miktarı bu chip teknolojisiyle sağlanıyor Direkt filtre uygulamasında bu sistem motora fazla hava girişini desteklemezse, otomobilin yapılan uygulamaya duyarsız kalabileceği gibi arıza yapması riski akla geliyor Aslında bu tip filtreleri uygulayacağınız arabaya göre üretilmiş olanını alıyorsunuz ama yine de riski göze almamak ve arabanızın motor + performansına yapacağınız her türlü değişiklik için yetkili servise veya bu işleri gerçekten bilen ve uygulayan bir firmaya başvurmak yerinde olacaktır



Bazı Ayrıntılar

Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa benzin sarfiyatı azalıyor ve yine az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel Sanki bir GSi-GTi tipi otomobil kullanıyormuş hissi veriyor Zaten olay seste bitiyor Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayarak motoru rahatlatıyor ama gücü max%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp)



Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil Ancak benzin tasarrufu konusunda çok işe yarıyor Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza ve sürüş güvenliğinize müthiş katkıda bulunmanızı sağlıyorBu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor Yan koltuğunuzda oturan bir kişinin sizi uyarması gibi bir şey



Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşürür Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon baca havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz Böylece karşıdan gelen hava direkt filtre ile buluşur (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli)

Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi

Açık hava filtresine alternatif olarak arabanın orijinalinde kullanılan normal filtre ile aynı boyutlardaki kutu içi performans hava filtresi kullanılabilir Bu da benzin tasarrufu ve performans sağlar Daha uzun ömürlüdür Fakat sesi unutun Sıcak havayı emen bir açık filtre ile mukayese edersek tabii ki kutu içi performans filtre (hatta standart filtre bile) daha iyidir

Sözün özü: Şimdi mevsim yaz Ses isteyene açık filtre, performans isteyene kutu içi performans filtre Kutu içi filtre performansta her zaman bir adım önde

20 dakika otomobili kullanıp bir kenara çekin, kaputu açın Kaput altında ne kadar sıcak bir havanın bulunduğunu hissedeceksiniz Filtre, sıcak havayı emerse performansı düşürür demiştik Bizce en iyisi yine kutu içine dönmek Kutu içi performans hava filtresi sessiz olacak ancak, daha iyi performans verecek ve daha uzun ömürlü olacaktırİkide birde temizlik de gerektirmeyecektir

Sonuç olarak performans filtre, sıkça hava filtresi değiştirme maliyetinden kurtaran ve çok güzel ses veren max +%5 hp'lik basit bir modifikasyon için iyi bir çözüm Filtrenin suyla temasından kaçınmak (ancak marka ve modele göre sudan etkilenmeyen de var, etkilenen de var) ve temizlik için basınçlı hava uygulamamaya dikkat edilmesi gerekiyor

Filtrenin temizliğini satılan temizlik kitlerinden alıp yapabilirsiniz Bu arada açık filtre çabuk kirleniyor Kutu içi ya da açık filtrenin temizliği birbirinin aynı Temizlik kitinden 2 parça çıkıyor Birisi temizleyici; deterjan görevi gören sıvı sprey, öteki yağ (sprey veya damlatma tipinde)



Performans Hava Filtrelerinin Temizlik Safhaları



1- Filtrenizi Temizleyici Spreyle iyice ıslatın Pisliğin aktığını göreceksiniz (5 dakika içinde)

2- 15 dakika bekleyin, sonra soğuk su ile durulayın (Sakın sıcak su kullanmayın) Durulama işlemini yaparken, suyu temiz yüzeyden kirli yüzeye doğru kullanın Yani koni şeklindeki filtreye suyu içeriden dışarıya doğru verin Musluk altında yapın, daha kolay oluyor ama suyun kireçli (klorlu) olmamasına ve basınçlı akmamasına dikkat edin

3- Doğal kurumaya bırakın Bırakın oda sıcaklığında kendi başına kurusun Fön makinası kalorifer-soba gibi ısı kaynakları kullanmayın yoksa filtreye veda edersiniz

4- İyice kuruduktan sonra ki bu yaz mevsiminde 1 gece sürer, yağlama spreyi ile filtrenin her tarafı yağ rengini (K&N=mat-kırmızı, GREEN=yeşil) alana kadar yağlayın Hepsi bu kadar basit Veya ben uğraşamam diyorsanız satın aldığınız yerde muhtemelen ücret karşılığı bu hizmet veriliyordur
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
farki, filtreden, filtrenin, nedir, normal, performans

Seçenekler
Stil


Saat: 17:52

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,