ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Soft Modifiye

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Soft Modifiye

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Soft Modifiye Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Soft Modifiye Hava Filitresi Değişimi: Hava filitre sistemleri araçların akciğerleri gibidir. Yeni nesil araçlarda özellikle maximum soğuk hava emebilecek şekilde ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 17:49   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Soft Modifiye

Soft Modifiye

Hava Filitresi Değişimi:
Hava filitre sistemleri araçların akciğerleri gibidir. Yeni nesil araçlarda özellikle maximum soğuk hava emebilecek şekilde dizayn edilmişlerdir. Bunun sebebi ise soğuk havanın daha yogun olmasıdır. Daha çok hava demek daha fazla oksıjen demektir.

Araçların orjinal hava filitreleri soğuk hava yanında her tür kullanıcı düşünülerek sessizlik prensibine göre dizayn edilir. Bazı dizaynlarda havanın motora iletilmesi sırasında sürtünmeler ve filitrelerin yapısından dolayı kayıplar yaşanır. Bu kayıpları ortadan kaldırabilecek hava filitreleri dizayn edilmiştir. Performans tipi hava filitreleri (kutu içi kutu dişi) öncelikle standart filitrelerdeki hava sürtünmlerini minimuma indirır. Kaput yapısı müsait olan bazı araçlarda soğuk hava emebilecek şekilde yerleştirilen açık tip filitreler ile azda olsa performans alınır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu soğuk hava emişidir. Sıcak hava emen açık filitre net olarak güç kaybı demektir.

Chip Tuning:
Chip tuning işlemi temel olarak aracın orjinal ECU haritaları üzerindeki avans ve benzin değerlerinin değiştirilmesidir.

Otomobil üreticilerinin belli kısıtlamalar(modifiyenin esaslarında anlattığımız) sebebi ile ECU programlarını maximum performansa göre yapmazlar. Soft modifiyede chip tuning işleminde yapılan araç üreticilerinin vazgeçmek zorunda kaldıkları performansın ortaya çıkarılmasıdır. Eğer dereceli eksantrik, silindir kapağı işlenmesi ve headers gibi ilave parçalar ile ekstra hava girişi sağlanmış ise ekstra benzin takviyesi ve avans düznlemesi yapılır.

Eksoz Sistemi Modifiyesi:
Araçların orjinal eksoz sistemleri maximum konfor esasına göre tasarlnmıştır. Performans tipi eksoz sistemleri ise maximum performans esasına göre tasarlanırlar. Bu tasrının temelinde aracın eksoz gazlarını en rahat ve verimli şekilde defi esası vardır. Çok bağıran eksoz çok performans vermez. Eğer öyle olsa idi eksoz sistemi yerine motor çıkışından geriye düz borular kullanılırdı . Eksoz sisteminin en önemli parçalarından biri ise Headers olarak adlandırılan performans eksoz manifoltodur.

Motorlarda ateşleme sonrasında eksoz gazlarının tamamı hiç bir zaman silindirden dışarı atılamaz. Piston tekrar emişe geçtiğinde içeride bir miktar eksoz gazı kalır.

Headers geometrik yapısının yardımı ile içerisinde olusturduğu vakum yardımı ile silindirlerin içerisinden maximum eksoz gazı tahliyesi sağlar. Tahliye edilen her ekstra eksoz gazı içeri alınbilecek ekstra temiz hava demektir.

Dereceli Eksantrik:
Dereceli eksantrikler aracın motoruna dah fazla hava gitmesi ve maximum eksoz gazı defi sağlamak amacı ile üretilmişlerdir. Bunu subapları daha uzun süre açık tutarak ve (yarış tipleri daha çok) subabın açılma meafesini arttırarak yapar. Dereceli eksatrik uygulaması ile motora giren hava ciddi oranda artar. Bu sebepten yakıt ve avans değerleri chip tuning işlemi ile yeniden programlanmalıdır.


Silindir Kapağı İşlenmesi:
Silindir kapağı işlenmesi işçilik ve zaman gerektirdiği, maliyeti arttırdığı için fabrikasyon araçların hemen hemen hiç birinde yapılmaz.

Dereceli eksantrik ile birlikte yapılması tavsiye edilen işlemdir. Bu işlemde silindir kapağında orjinalde kumlu halde bulunan emme ve eksoz portları (subaplar ile manifoltlar arasında silindir kapağı içerisindeki yollar) parlatılarak hava sürtünmesinin minimuma indirilmesidir. Bu sayede emilen hava ve def edilen eksoz gaz miktarlarında artış sağlanır. Silindir kapağı ve subaplar sökülerek yapılan bu işlem sonrasında kompresyon oranını arttırmak için hesabı yapılarak silindir kapağı taşlamasıda yapılır. Bu işlemden sonra yakıt-hava karışımı ve avans değerleri chip tuning ile yeniden programlanmalıdır.

Nitrox Sistemi:
Bu sistem emme manifoltunun girişine verilen yüksek basınçlı Azotoksit (Narkoz) gazı ile emilen havanın soğutulmasına dayanır. Soğuyan hava küçülerek manifolttan geçmekte ve motor içerisinde tekrar ısınınca yüksek kompresyon sağlamaktadır. Bunun sonucu kısa süreli yüksek performans alma imkanı doğar.

Buraya kadar yapılan modifiyelerde genellikle motorun alt kısmı dediğimiz piston, yatak ve krank müdahale görmez. Hard tuning işlemlerinde ise genellikle alt kat modifiyesi de gerekir.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
modifiye, soft

Seçenekler
Stil


Saat: 14:19

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,