ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Beyefendiler > Motorlu Taşıtlar

Motorlu Taşıtlar Erkeklerin Özel İlgi alanı


Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri

Erkeklerin Özel İlgi alanı


Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri

ForumSevgimiz Beyefendiler Kategorisinde ve Motorlu Taşıtlar Forumunda Bulunan Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri Her araç, patlar motorlu ve sistem olarak az farkli da ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 17 Temmuz 2015, 20:50   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri

Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri

Motorsikletiniz icin kucuk bakim teknikleri

Her araç, patlar motorlu ve sistem olarak az farkli da olsa pratikte ayni çalişma prensibine bağlidir. Bir hava ile yakiti silindirin içine püskürten bir sistem (enjektör veya karbüratör), bu karişimi silindir veya silindirler içinde sikiştiran bir veya birkaç piston veya pistonlar, aaaaaaaa olan bu karişimi ateşleme görevi gören buji veya bujiler, bu buji veya bujilere ateşleme için akim veren distribütör veya elektronik ateşleme mekanizmalari, bu ateşleme mekanizmalarina, aydinlatma sistemlerine elektrik gücünü sağlayan akü ve alternatör, hareketi sağlayan şaft veya zincir, durmayi sağlayan disk frenler veya kampana, arkanizi görmeyi sağlayan aynalar, görmeyi ve görünmeyi sağlayan aydinlatma sistemleri, yola tutunmanizi sağlayan lastikler, yoldan gelen darbeleri emen, konforunuzu sağlayan ve lastiklerinizin yola daha iyi tutunmasini sağlayan süspansiyon sistemi vs. vs...

Gelin bu sistem topluluğundan yapabildiğimiz kadariyla ufak tefek bakimlari yapalim.

1. MOTOR;

Kaç silindir olursa olsun, 2 veya dört zamanli farketmeksizin sonuçta silindir veya silindirler içindeki pistonlarin hava-yakit karişimini sikiştirip, ateşleme sisteminin yardimiyla patlatmasi ve bu patlamadan açiğa çikan enerjinin pistonu şiddetle geri itmesi sonucu pistonun kranka güç vermesiyle hareket sağlayan bir mekanizmadir. Çok fazla bir dokunma yapamayacağimiz bir sistemdir. Yani bilgi, tecrübe vs. vs. gibi etkenler yüzünden sadece küçük bakimlarini yapabiliriz.

Bir motorun yakiti yakabilmesi için öncelikle oksijene ihtiyaci vardir. Hava bir karişim gazdir ve içinde oksijen barindirir. O halde motorumuzun düzgün ve verimli çalişmasi için temiz havaya ihtiyaci vardir. Bunun için öncelikle;

Temiz bir hava filitresi ile daha fazla hava sağlayabiliriz. Hava filitreleri birkaç çeşittir. Bunlar, kağit, bez ve sünger filitrelerdir. Bunlarin haricinde performans filitreler de mevcuttur. Bunlarin geçirgenliği çok daha fazladir. Ancak çok da tavsiye edilmez. Uzun vadede bu geçirgenlik sayesinde daha az süzülmüş hava içindeki partiküller, silindir ve pistonlarda çizilmelere sebep olabilir. Günümüzde bez filitreler çok çok nadir kullanilir. Bunlarin yerini sünger ve hatta hatta kağit filitreler almiştir. Ancak motosikletlerde halen sünger filitreler çok sikça kullanilmaktadir. Sünger filitrelerin avantaji, defalarca temizlenip kullanilmalaridir. Ancak kağit filitrelerin avantaji da daha fazla oranda hava geçirgenliğidir.

O halde hava filitrelerimizi nasil kontrol edelim?

Filitreniz sünger ise, asfalt ve tozsuz ortam sürüşlerinde 2000 – 3000 km’de, toslu ortam sürüşlerinde 1000 – 2000 km’de hava filitre kazanimizi açip, süngeri yerinden çikararak normal sabunlu su ile güzelce yikamaliyiz. Filitreyi iyice siktiktan sonra güzelce kurumasini bekleyip, daha sonra temiz bir motor yağina batirip elimizle iyice siktiktan sonra yerine takmaliyiz. Niçin yağin içine batiriyoruz derseniz, sünger filitre, yağ sayesinde havayi daha iyi süzer. ilk çaliştirmada da her zaman için silindire emdiği hava ile yağ partikülleri yollar. Bu sayede motorumuzun ilk çaliştirma aşinmalari minimum düzeye inmiş olur. Biliyorsunuz ki motor aşinmalarinin en çok yaşandiği zaman dilimi, sabahlari kontağa ilk bastiğiniz andir. Çünkü yağ, akşamdan sabaha iyice kartere süzülür. Motor ilk hamlesini yağsiz yapar. işte burada sünger filitredeki yağ partikülleri bir nebze olsun buna engel olmaya çalişir. Yani birkaç amaca yöneliktir bu hareket.

Kağit filitrelerde durum farklidir. Yukaridaki gibi ortamlarda bunlarin değiştirilmesinde fayda vardir. Sakin ama sakin filitrenize tazyikli hava tutmayin tutturmayin. Bu, kağit filitredeki gözenekleri daha çok açacağindan havayi süzme işini tam olarak yapamaz ve toz zerrecikleri silindirinizin içine girer. Zaman içinde de silindiriniz çizilir. Bu da yine zaman içinde yağ yakmasina sebep olur motorunuzun.

Performans filitreleri de temizlenebilir ve defalarca kullanilabilir. Bunlarin da temizliği, ambalaji üstünde yazdiği şekilde yapilmalidir. Bu temizlik işlemi, markadan markaya değişebilir.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
bakim, için, kucuk, motorsikletiniz, teknikleri

Seçenekler
Stil


Saat: 09:19

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,