ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Kütüphane > Kültür - Sanat > Osmanlı Tarihi


Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır


Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır

Kültür - Sanat Kategorisinde ve Osmanlı Tarihi Forumunda Bulunan Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır Eğitimci-yazar Ali Karaçam siyasi ekonomik toplumsal kültürel ve dini alanlarda yaptığı araştırmalar sonucu ortaya ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 23 Şubat 2015, 00:06   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Mattet
Rakı & Bira
Mattet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Yorgun
Üyelik tarihi: 09 Kasım 2014
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 753
Konular: 702
Beğenilen: 49
Beğendiği: 28
www.forumsevgisi.com
Standart Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır

Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır

Eğitimci-yazar Ali Karaçam siyasi ekonomik toplumsal kültürel ve dini alanlarda yaptığı araştırmalar sonucu ortaya çıkardığı Osmanlı Devleti'nin üç kıtaya yayılarak güçlü bir devlet olmasındaki sırlarını ''Osmanlı'yı Cihan Devleti Yapan 150 Sır'' kitabında topladı.

Tarih eğitimi de alan Karaçam AA muhabirine yaptığı açıklamada toplum olarak Osmanlı tarihinin genel olarak siyasi kültür toplumsal yapısının ve medeniyet yönlerinin bilinmediğini belirtti.

Okullarda daha çok savaşların veya antlaşmaların öğretildiğini dile getiren Karaçam Osmanlı'nın 60 farklı etnik grubu hoşgörü çerçevesinde yüzyıllarca bünyesinde barındırdığını bunun doğru bir şekilde anlaşılması gerektiğini anlattı.

Karaçam bu amaçla tarih alanında önemli çalışmalar yapan Halil İnalcık Yusuf Halaçoğlu İlber Ortaylı ve birçok tarihçinin kitabını okuduğunu ve harmanladığı bilgiyle böyle bir kitap yazmaya karar verdiğini ifade ederek kitaptaki daha çok Osmanlı'nın büyük bir devlet olmasındaki sosyal siyasal dini ve kültürel sırları açıklamalar ve anekdotlarla vermeye çalıştığını bildirdi.

Ali Karaçam ''Osmanlının üç kıtaya yayılarak güçlü bir devlet olmasındaki en önemli sır himayesi altındaki etnik unsurlara hoşgörü çerçevesinde davranması ve onların dini özgürlüklerini kısıtlamamasıdır'' dedi.

Karaçam kitapta ''Osmanlı devlet yönetimi'' ''Osmanlı toplumu'' ''Osmanlı ekonomisi'' ''Osmanlı'da kültür ve sanat'' ile ''Osmanlı'da eğitim ve öğretim'' bölümlerinin yer aldığını kaydetti.

-PADİŞAH İSTEDİĞİNİ YAPAMAZDI-

Osmanlı'nın klasik döneminde çeşitli soylardan gelen ve farklı inanç sistemlerine mensup insanların barış içinde bir arada yaşamasının başarıldığı ve bu toplum düzenine ve barışına ''Nizam-ı Alem'' adının verildiği anımsatılan kitapta bütün Osmanlı yöneticilerinin bu ideal uğrunda fetihler yaptığı zaferler kazandığı Müslim ve gayrimüslim ayrımı yapmadan insanların uzun süre huzur içinde yaşadığı anlatılıyor.

Osmanlı yöneticilerinde ''Ölürsem şehit kalırsam gaziyim'' düşüncesinin hakim olduğu ''İlayı Kelimetullah'' yani ''Allah'ın adını yeryüzüne yayma davası'' uğruna üç kıtaya yayılma mücadelesi verildiği aktarılan kitapta ''ufuk gibi yaklaştıkça uzaklaşan mekanın söz konusu olmadığı'' bir ideal olan ''Kızıl Elma''nın Osmanlı'nın ''motor gücünü'' oluşturduğu kaydediliyor.

Kitapta padişahların günlük faaliyetlerinin programlı olduğu genellikle üç saatin ibadet ve Kur'an-ı Kerim iki saatin tarih ve benzeri kitaplar okumaya altı saatin ülke sorunlarını yardımcı ve danışmanlarla görüşmeye dört saatin gezmeye ve avlanmaya dokuz saatin ise ailesiyle beraber olmaya ve dinlenmeye ayrıldığı ifade ediliyor.

Vatandaşın padişahın yersiz bulduğu iradesine karşı çıkabildiği padişahın hukuku çiğneyemediği hiç kimsenin görevine müdahale edemediği belirtilen kitapta şöyle bir anektoda yer veriliyor:

''1812'de 2. Mahmud bir ramazan gecesi sesini çok beğendiği bir imamın Beylerbeyi Camisi'nde teravih namazını kıldırmasını ister. Bu durum sarayın yüksek dereceli memuru olan silahtar ağa tarafından caminin imamına iletilir. Cami imamı 'Buranın imamlığı görevinde bulunduğum sürece benden başka kimse namaz kıldıramaz' diyerek padişahın isteğini reddeder.''

Padişahların sanatta halka örnek olmasının tarihe önem vermesinin kibirli olmamasının devletin işleyişinin bir disiplin çerçevesinde yürümesinin bürokratların seçiminde hassas davranılmasının devlet kadrolarının uzmanlardan oluşmasının padişahların ordunun başında bulunmasının emeklilikte de hizmete devam edilmesinin padişahların tebdil-i kıyafetle denetim yapmasının Osmanlı'nın yönetim sırları arasında olduğu anlatılan kitapta Osmanlı'nın çok geniş bir alana yayılması nedeniyle idari yönden bazı ayrıcalıklara sahip bulunan sancak ve eyaletler bulunduğuna yer veriliyor.

Kitapta sadrazamlarla vezirlerin devlet işleriyle ilgili padişahlarla görüştükleri hususların gizli kalması için saraya zeki ancak ''Bizeban'' adı verilen işitme engellilerin alındığı belirtiliyor.

-BEKARLAR İÇİN VAKIFLAR KURULURDU

Osmanlı'nın toplumsal yaşamında düzeni ve yönetim felsefesini ''Daire-i adliye''yi (adalet dairesi) hakkaniyet çemberinin oluşturduğu ifade edilen kitapta sivil toplum kuruluşlarının toplumsal yaşama katkısının büyük olduğu sorunlu ailelerin pozitif düşüncelere yönlendirildiği günlük yaşamda kibarlığın önemli bir değer olduğu komşuların aileden biri olarak görüldüğü toplumda inanç özgürlüğünün bulunduğu hayvanları korumak için vakıfların kurulduğuna dikkat çekiliyor.

''Bekarları Evlendirme Vakıfları'' aracılığıyla maddi durumu iyi olmayan bekar gençlere destek verildiği bu şekilde toplumsal bir ihtiyacın giderilmeye çalışıldığı anlatılan kitapta Osmanlı'nın toplumsal düzeni hakkında şu bilgilere yer veriliyor:

''Osmanlı'da yalancı şahitliği önlemek için çeşitli tedbirler alınmıştı. Yalancı şahitliği belirlenen kişi kadının (hakim) emriyle muhzırlar (adli polis) tarafından uyuz bir eşeğe bindirilerek suçunu bağıran tellalın eşliğinde caddelerde dolaştırılıp teşhir edildikten sonra serbest bırakılmaktaydı. Yalancı şahitliği tespit edilen hayatının sonuna kadar şahitlik etme hakkını kaybederdi. Yalancı şahitlere yapılan iş devlet güvenliğini sıkıntıya sokacaksa hapis padişahın şahsına zarar verecekse idam cezası verilmekteydi. Osmanlı'da ekonomik yaşamın kalbi olan çarşılar esnafın çarşıda toplanmasının ardından dua okunarak açılırdı. Köylülerin 'avarız akçası vakfı' adı verilen ortak bir fonu vardı. Fonda biriken paradan borç verilmesi sebebiyle bir ölçüde sosyal yakınlaşma sağlanıyordu. Osmanlı'da toplum hayatında kitabın önemli bir yeri vardı. Öyle ki hediyeleşme geleneğe dönüşmüştü. Padişah 4. Mehmed Edirne'de oğlunun evlenmesi dolayısıyla yapılan düğünde hediye olarak oğluna yüklü miktarda kitap vermişti.''

Fatih Sultan Mehmed Eyüp ve Ayasofya medreselerinde öğretmenlik okuyanlar için genel medreselerden farklı program öngörüldüğü öğretmen adaylarına Arapça edebiyat dil bilgisi matematik derslerinin yanı sıra tartışma kurallarının öğretildiği adab-ı muhasebe ve usul-ü tedris dersleri de verildiğine dikkat çekilen kitapta kahvehanelerin ise birer eğitim yuvası olduğu vatandaşların kahvehanelerde kitap okuduğu satranç oynadığı gazeller okuduğu eğitim konularında sohbetler yapıldığı ifade ediliyor.
________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.

Neyleyim sarıma kırmızı olmayacak kadını.
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
150, cihan, devleti, osmanliyi, sir, yapan

Seçenekler
Stil


Saat: 21:57

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,