ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Yemek Tarifleri - Sırlar > Pratik Bilgiler


Tabağınızdaki Güneş


Tabağınızdaki Güneş

Yemek Tarifleri - Sırlar Kategorisinde ve Pratik Bilgiler Forumunda Bulunan Tabağınızdaki Güneş Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Tabağınızdaki Güneş Sağlıklı ve hızlı bronzlaşmanın yedikleriniz ve içtikleriniz, kısaca öğünlerinizle de alakalı olduğunu biliyor muydunuz? Soluklaşmış tenlerimizin güneşle buluşup ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 06 Mayıs 2015, 08:09   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Mattet
Rakı & Bira
Mattet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cok Yorgun
Üyelik tarihi: 09 Kasım 2014
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 753
Konular: 702
Beğenilen: 49
Beğendiği: 28
www.forumsevgisi.com
Standart Tabağınızdaki Güneş

Tabağınızdaki Güneş

Sağlıklı ve hızlı bronzlaşmanın yedikleriniz ve içtikleriniz, kısaca öğünlerinizle de alakalı olduğunu biliyor muydunuz?
Soluklaşmış tenlerimizin güneşle buluşup canlanacağı ve o güzel bronz tonlarına bürüneceği mevsime nihayet geldik. Vücudunuza bu süreçte yardımcı olmak isterseniz başlıklarımızı tıklayın.
?Tabağınızdaki güneş?i bulmak için yararlı bilgiler
edineceğinize eminiz!
Anti oksidanlardan faydalanma
Güneşin kızıl ötesi ışınları melanin (cildin pigmenti) üretimini tetikleyerek cildin bronzlaşmasını sağlar. Ama aynı zamanda cildin üst tabakalarındaki serbest radikallerin artmasına da neden olurlar. Bu da cildin zamansız yaşlanması veya cilt kanseri riskine neden olabilir. Serbest radikallerin neden olduğu zararı en aza indirgemek ve onlara karşı bir kalkan oluşturmak için yeterli miktarda anti-oksidan vitamin tüketmek gerekir. Bu muhteşem vitamin üçlüsü A, C ve E vitaminleridir. Vücuda ve dolayısıyla cilde yeterli
anti-oksidan, selenyum, beta-karoten ve provitamin A sağlayarak organizmanızın daha kuvvetli olmasını, cildin güneş ışınlarına daha iyi direnmesini ve doğru olan şekilde hafifçe renklenmesini sağlar.
Taze yaz meyve ve sebzelerinde C vitamini ve beta-karoten bulunur. Bunlardan maksimum şekilde yararlanmak için tercihen çiğ veya meyve suyu olarak tüketin.
C vitamini kaynakları: çilek, biber, domates ve teredir.
Beta-karoten kaynakları: mango, kayısı, kavun, karpuz, havuç, şeftali ve teredir.
A vitamini kaynakları: ciğer, yumurta sarısı, yağlı balıklar, tereyağı ve peynirlerdir. Ancak bu besinlerin tüketiminin abartılmaması da gerekir.
E vitamini kaynakları: çerezler, taze sebzeler ve nebati (özellikle mısır ve ay çiçek) yağlardır. Bu yağları düzenli olarak yemek ve salatalarınızda tüketin.
Selenyum kaynakları: kabuklular, deniz mahsulleri, balıklar, mantarlar, tahıllar, sarımsak ve soğandır.
Vücudu içten nemlendirme
Güneşe düzenli olarak maruz kalındığında cilt hücrelerinin zarındaki yağlı asitler zarar görür; cilt esnekliğini kaybeder ve susuz kalır.
Buna mani olmak ve cilde ihtiyacını geri vermek için öncelikle bol su tüketmek gerekir. Günde ortalama bir buçuk litre su mutlaka içilmelidir. Suyun temiz, serin ve taze olarak içilmesi tavsiye edilir. Şekerli olmadığı sürece ne çeşit olursa olsun (maden veya kaynak suyu, çeşme veya şişe suyu) vücuda faydası vardır.
Ayrıca beslenirken vücuda yeterli miktarda yağ almak da gerekir. Bunun sağlıklı yolu nebati yağlar ve omega-3 ailesinden olduğu için alfa-linolinik yağ asidi olarak zengin olan yağlı balıklar tüketmektir. Günde 1-2 çorba kaşığı ceviz veya soya yağı ya da bir porsiyon yağlı balık (somon, sardalye, ton, uskumru) yeterlidir. Diğer besinlerden alacaklarınız da bunu tamamlayacaktır.
Nikotin ve alkol cilt sağlığının düşmanıdır: cildi hassaslaştırarak bozar ve yıpratırlar.
Bronzlaşmaya yardımcı besinler
Sürekli olarak güneş ışınlarının zararları konusunda uyarılsak da aynalar bambaşka hikayeler anlatır! Hiçbirimiz yazın dekolteler ve askılılarla özdeşleşen o sıcak, bronz güzelliği kaçırıp beyaz kalmak istemez. Ancak incelen ozon tabakası güneşin zararlı yönünü daha fazla hatırlamamızı gerektiriyor. Bu yüzden güneşe kısa sürelerle çıkmak ve fazla yanmamak en doğrusu.
Bazı besinlerin bronzlaşmayı artırıp bazılarının da yavaşlattığını biliyor muydunuz? Örneğin C vitamini bronzluğu geciktirir; yani narenciye, maydanoz, frenk maydanozu veya tere otunu büyük miktarda tüketenler daha zor bronzlaşır. İkilem ortada olsa da sağlıklı olanı tercih etmek elinizde: çabuk bronzlaşmak sağlıksız, yavaş bronzlaşmak sağlıklıdır! A vitamini içeren besinler tüketmeye de çalışın. Mango meyveler arasında A vitamini rekorunu elinde tutar.
Kızartmalar, soslu yemekler, konserveler, şarküteri ürünleri, sert kahveler ve aperitifler ise ?yanmanıza? neden olur; ama sağlığınız için bunlardan uzak durun.
Peki hem sağlık hem bronzluk bir arada olmaz mı derseniz?elbette olur:
Havuç: havucun yararlarını hepimiz biliyoruz. Güneşte veya güneş ortamı olmadan bronzlaştırıcı etkileri olan birçok ürün cildin renklenme aşamasını hızlandırmak için karoten içerir. En sağlıklı şekliyse tabii ki çiğ halidir.
Zeytin yağı: canlandırıcı ve yenileştirici etkileriyle beslenme rutininin vazgeçilmezi olmalıdır.
Peynirler: özellikle pişmiş ve beyaz peynirler tüketilmelidir.
Yumurta sarısı: yumurtanın sarısında bol A vitamini vardır. Yumurta da canlandırıcı ve yenileştiricidir. Tuz ve mineral olarak da zengindir.
Izgaralar: Etlerinizi biraz baharat, balsamik sirke ve zeytinyağında veya kırmızı şarapta veya soya sosunda bekleterek terbiye (marine) ettikten sonra pişirin. Buna vaktiniz yoksa ızgaraya atmadan hemen önce zeytinyağıyla sıvayın.
Mönü önerileri
Sağlıklı bronzlaşmak doğru, ancak en doğrusu sağlıklı yaşamak. Bunun için izlenecek kolay yöntemler var. Yemek yeme ve gündelik yaşam alışkanlıklarımızı bu yöntemlerle desteklersek sağlıklı yaşar, sağlıklı bronzlaşırız.
- Bol su içilmelidir.
- Dengeli ve düzenli yemek yenmelidir.
- Bronzlaşmanın etkilerinden cildi korumak için bol A, C ve E vitamini tüketilmelidir.
- Serbest radikallerin zararına karşı bol anti-oksidan tüketilmelidir.
- Güneşe aralıklarla ve kısa süreli çıkılmalıdır.
Nihayet ?tabağınızdaki güneş?i bulabileceğiniz mönü önerileri:
Karışık taze sıkılmış veya çırpılmış meyve suyu: mango, kivi, çilek; tek başlarına ya da kokteyl olarak
Salata: ıspanak, havuç veya karışık yeşil salata
Buğuda az pişirilmiş veya çiğ sebzeler: renk için havuç, içerdikleri su için kereviz ve salatalık; alternatif olarak sebzeli kiş
Ana yemek: sıcak ya da soğuk servis edilebilecek ızgara balık veya tavuk rosto; sıcak servis edilecek ızgara pirzola.
Sindirmek için: beyaz peynir tabağı
Tatlı olarak: meyve salatası veya erik, papaya, kayısı ve şeftaliden oluşan meyve tabağı
________________

Sizin İmza Resimleri Görmeniz İçin Yetkiniz Yok. Lütfen Üye Olun.

Neyleyim sarıma kırmızı olmayacak kadını.
imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
gunes, tabaginizdaki

Seçenekler
Stil


Saat: 06:23

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,