ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Psikoloji

Psikoloji Psikolojik Konular


Gelişim Psikolojisi

Psikolojik Konular


Gelişim Psikolojisi

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Psikoloji Forumunda Bulunan Gelişim Psikolojisi Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Gelişim Psikolojisi Gelişim psikolojisi, bireyin kronolojik yaşıyla onun davranışının türü arasındaki ilişkiyi inceler. Duyu organlarının yaşın ilerlemesine paralel olarak nasıl ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 09 Aralık 2014, 10:22   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Gelişim Psikolojisi

Gelişim Psikolojisi

Gelişim psikolojisi, bireyin kronolojik yaşıyla onun davranışının türü arasındaki ilişkiyi inceler. Duyu organlarının yaşın ilerlemesine paralel olarak nasıl geliştiği, konuşma gibi oldukça karmaşık önemli bir davranışın, hangi yaş aşamalarında ne gibi gelişim basamakları gösterdiği gelişim psikologlarının üzerinde çalıştığı sorunlara birkaç örnek oluşturur. Gelişimsel psikolojinin diğer bir konusu da çocukların içinde büyüdüğü çevre özellikleriyle onun geliştirdiği davranış türleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Günümüzde gelişim psikolojisi çocuğun gelişimi ile ilgilendiği kadar, yaşlılık konusuyla da ilgilenir.

Piaget Teorisi
Gelişim düzeyi kavramını Jean Piaget e borçluyuz. Piaget Teorisi olarak bilinen teori, herkesin değişmez bazı düzeylerden geçtiğini ve bunların birbirinden ölçülebilir olarak ayrıldığını ortaya koymuştur.

Teoriye göre, öğrenme nicel değil, niteldir. Yani, küçük bir çocukla büyük bir insana aynı soru sorulduğunda çocuğun farklı cevap vermesinin nedeni bilgi miktarının az olması değil, dünyaya farklı şemalarla baktığından kaynaklanmaktadır. Burada "şema" kelimesi ile organizmaların içinde yaşadıkları dünyayı kurgulamak ve davranış belirlemek için kullandıkları zihinsel organizasyonlar kastedilmektedir.

Piaget, her organizmanın doğduğunda "refleks" olarak adlandırılan temel şemalarla dünyaya geldiğini, diğer yaratıkların aksine insanoğlunun bu şemaları bırakıp yeni şemalar oluşturabildiğini söyler. Piaget teorisinin temeli de "denge prensibi" olarak adlandırılan bu temele dayanır. Yerleşik bir şema üzerine yeni bilgiler edinildiğinde (asimilizasyon) uyumsuzluk ve bir çatışma, dengesizlik oluşuyorsa, mevcut şema değiştirilir (accomodation) ve yeniden düzenlenir. Örneğin Latin harfleriyle okuyup yazmaya alışık birinin aynı karakterlerle okunup yazılan bir dili öğrenmesi Kiril alfabesiyle okuyup yazan birinden daha kolay olacaktır. Ancak yeni dili öğrenebilmek için mevcut şemalarını değiştirmesi gerekecektir.

Piaget, çocukların gelişimlerinde 4 ana aşama olduğunu ortaya koyar:

Duyu-hareket
Genelde gelişimin ilk iki yılında gerçekleşir. İçgüdüsel hareketlerin ağırlıkta olduğu bu dönemde önce kendini çevresindeki objelerden ayırır. Daha sonra hareket edebildiğini ve objeleri hareketlendirebildiğini anlar. İpleri, giysileri çekiştirme gibi. En son olarak obje sürekliliğini (object permanence) sağlar ve nesneleri algılamadığı zaman onların var olmaya devam ettiklerini kavrar. Bu dönemde bebeklerde görülen en yaygın özellik nesnenin sürekliliğini kavrayamaması nesnelerin büyüklük ve hacimlarinin farkında olmamasıdır. refleksleren şemelera geçilir,doğadan ayrışım gerçekleşir,ertelenmiş taklit,monolog,hedefe yönelik davranışlar gerçekleştirilir,nesne sürekliliği,bu dönem gelişim özellikleridir

İşlem öncesi
Genelde 2-7 yaşları arasında yaşanır. Objeleri kelime ve resimlerle simgeleyebilmeyi öğrenir ve "dil" kullanmaya başlar.Benmerkezcidir, kendinden başkalarının bakış açılarını algılamakta zorlanır. Objeleri sadece tek bir özelliklerine göre sınıflandırabilir. 2 dönemden oluşur. 2-4 yaş sembolik ve 4-7 yaş sezgisel dönem. paralel oyun,oyunun simgeleşmesi,toplu monolog,kişilerin sürekliliği,animizm,tek yönlü düşünce bu dönemde görülen gelişimsel özelliklerdir.

Somut İşlemler
Genelde 7-11 yaş arası yaşanır. Olaylar ve nesneler hakkında mantık yürütebilir. Sayıların korunmasını genelde 6 yaşında, kütlenin korunmasını genelde 7 ve ağırlığın korunmasını genelde 9 yaşında kavrar. Nesneleri birkaç özelliklerine göre gruplayabilir ve organize edebilir (büyükten küçüğe, hafiften ağıra doğru gibi) somut işlemler yapılır,çok yönlü sınıflama yapılır,korunum kavramı kazanılır,ben merkezci düşünce tarzından kurtulur göreli düşünmeye başlar.

Soyut İşlemler
Soyut hipotezler üzerine mantık yürütebilir, varsayıma dayanan, geleceğe yönelik, ideolojik problemlerle ilgilenmeye başlar. Bu da demektir ki çocuklar geç algıdan erken algıya ilerlerler. Böylece ergen egosantrizmi başlamış olur.
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 29 Haziran 2015, 05:34   #2
Durumu:
Çevrimdışı
Asrevya
Son/suz Söz,Öz/söz Olmalı!
Asrevya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Keyifli
Üyelik tarihi: 25 Haziran 2015
Mesajlar: 1.060
Konular: 861
Beğenilen: 29
Beğendiği: 58
www.forumsevgisi.com
Standart Gelişim Psikolojisi

GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL İLKELER:
· Kalıtım ve çevrenin etkileşimi sonucunda ortaya çıkar.
· Sürekli ve aşamalar halindedir
· Nöbetleşe seyreder.
· Baştan aşağı ve içten dışa doğrudur.
· Genelden özele doğru gerçekleşir.
· Bir bütün içinde seyreder.
· Gelişmede kişiler arası farklılıklar söz konusudur.

BİLİŞSEL GELİŞİM

Algılama Bellek Yargılama Düşünme Kavrama



BRUNER’in Gelişim Dönemleri
Eylemsel Dönem:
Doğumdan üç yaşına kadar olan süreyi kapsar.

İmgesel Dönem:
Bu dönemde bireyin görsel zekası gelişir hayallerindeki şeyleri resmeder.

Sembolik (sezgisel):
Dil, mantık, matematik alanlarında ilgili sembolleri kullanma.


PIAGET’te Bilişsel Gelişim:
I. Duyusal (motor gelişim):
0-2 yaş, bebek dünyaya bazı duygusal davranış biçimleriyle birlikte gelmez. Tutumlar ve duygular zamanla oluşur ve kazanılır.

II. İşlem Öncesi Dönem:
2-7 yaş, çocuk algılarına göre hareket eder. Örnek Uzun ve dar bir bardakla geniş bir kaseye aynı miktarda su konulduğunda çocuk bunlardan uzun ve dar bardağın içindeki suyun fazla olduğunu söyler.

III. Somut İşlem Dönemi
7-11 yaş, bu dönemde çocuklar mantıksal düşünebilmenin temellerini atar.

IV. Soyut işlem Dönemi:
11-15 yaş genç birey karşılaştığı ham bilgileri düzenlenmiş ifadelerde veya önermelerde kullanır ve sonra onlar arasında bağlar geliştirir.


PIAGET’te Dil Gelişimi:
I- Agulama Evresi:
a- Ağlama evresi: 0-2 ay
b- Badılama evresi: 2-5 ay ba-da-ma gibi ünlü ve ünsüz sesleri çıkarır.
c-Çağıldama evresi: 6-12 ay ilk heceleri çıkardığı dönem

II- Tek Sözcük Evresi: 12-18 aylık “anne” der.

III- Telegrafik konuşma Evresi: 18-24 aylık, kelimeleri birleştirmeye başlar.

IV- İlk Gramer Evresi: 24-60 aya kadar artık sorular sorar “kim” , “bu ne” gibi



PIAGET’te Ahlak Gelişimi
Piaget’te ahlak gelişimini üç dönemde inceler.

1- Ahlak öncesi dönem; 0-5 yaş
2- Dışa bağımlı dönem; 6- 10 yaş
3- Özerk dönem; 11 yaş ve üzeri

Kohlberg’de ahlak gelişimi:

1- Gelenek öncesi dönem; 0-10 yaş
2- Geleneksel dönem; 10-20 yaş
3- Gelenek ötesi dönem; 20 yaş ve üzeri



KİŞİLİK GELİŞİMİ
SİGMUND FREUD
Freud’un kişilik yapısı ve gelişimi ile ilgili kuramları:

I- Topografik Kişilik Kuramı: Freud yaşantıların üç bölgede saklandığını savunur.

a- Bilinç: Bireyin hiç zorlanmadan hatırlayabileceği yaşantıları sakladığı bölge.
b-Bilinç öncesi: Zorlanarak hatırlanabileceği yaşantıların saklandığı bölge.
c-Bilinç dışı: Ne kadar zorlanırsa zorlansın hiç hatırlanmayacağı yaşantıların saklandığı bilgi yeridir.

II-Yapısalcı Kişilik Kuramı: Freud her olayın topografik kişilik kuramıyla açıklanama-yacağını belirtmiş ve bireyin kişiliğini id, ege ve süperego kavramlarını ortaya atmıştır.

a- İd:Haz ilkesi ile çalışır ve kişiliğin ilkel yönünü oluşturur.
b- Ego:Gerçeklik ilkesine dayanır. Kişiliğin mantıksal bölümünü ifade eder. Bireyin ihtiyaçlarını gerçekleri göz ardı etmeden karşılamaya çalışır.
c-Süperego: Kişiliğin ahlaki değer yargıları niteliğindedir.
Not: Egonun id ve süperego arasında denge kuramaması durumunda psikolojik rahatsızlıklar ortaya çıkar. Bireyin kişiliğinde ister id ön plana çıksın isterse süperego ön plana çıksın her iki durumda da kişilik bozuklukları meydana gelir.



FREUD’da Psikoseksüel Gelişim Kuralları
1- Oral Dönem: Bebeğin gereksinimlerinin dil, ağız bölgesinde geliştiği dönem.
2- Anal Dönem: Büzücü kasların özellikle anal büzücü kasların güç kazanmasıyla belirli olan psikoseksüel gelişim dönemidir. 1-3 yaşına kadar ki dönem kaka yapma alışkanlığı kazanıldığı dönem.
3- Fallik Dönem: Cinsel enerjinin cinsel organlarda toplandığı dönem. 3-5 yaş
4- Gizil (latent) dönem: eşcinsellik dönem, 5-6 yaşından 11-13 yaşına kadar olan dönem. Kendi cinsinden olanlarla sıkı bağlar kurulduğu dönem.
5- Genital dönem: 13-21 yaşları arası ergenlik dönemidir.


PSİKOSOSYAL GELİŞİM
Freud’un öğrencisi ERİKSON tarafından geliştirilen kuramdır. Bu kuramın ilkeleri:

1- Güvene karşı güvensizlik 0-1 yaş
2- Özerklik karşı utanç ve kararsızlık 1-3 yaş
3- Girişimciliğe karşı suçluluk 3-6 yaş
4- Başarıya karşı yetersizlik ve aşağılık duygusu 6-12 yaş
5- Ego kişiliğine karşı rol karmaşası 12-18 yaş
6- Yakın ilişkilere karşı soyutlama (genç yetişkinlik)
7- Üretkenliğe karşı durgunluk (yetişkinlik)
8- Ego bütüncesine karşı umutsuzluk (yaşlılık)


Alıntı
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
gelisim, psikolojisi

Seçenekler
Stil


Saat: 22:17

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,