ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Psikoloji

Psikoloji Psikolojik Konular


Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

Psikolojik Konular


Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Psikoloji Forumunda Bulunan Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor? Terim olarak kısaca reklam: “Halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 09 Aralık 2014, 11:05   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

Reklam Sektörü İnsan Psikolojisini Nasıl Kullanıyor?

Terim olarak kısaca reklam:
“Halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir işletmeyi tanıtmak, bir ürünün satışını arttırmak için başvurulan bütün olanaklardır. (Lewis Sözlüğü)”
Reklamın kültürel, sosyal, ekonomik ve psikolojik etkileri bugün için kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki reklamlara rastlamadığımız hayatımızın hiçbir alanı yok gibi. Dev fotoğraflar duvarları, otobüs duraklarını, ulaşım araçlarını, reklam panolarını kaplamış durumda. Bir insan doğumundan 18 yaşına kadar yaklaşık olarak 350 bin reklama maruz kalmaktadır.

Tüketim toplumu olarak insanlar günümüzde ihtiyaçları doğrultusunda ürün almak yerine farklı nedenlerle ya da reklamı yapılan ürün ve hizmetleri aldığını görüyoruz. İhtiyaç olmadığı halde alınan bu ürün ve hizmetlerin arkasında reklamların toplum psikolojisine ve bireylerin psikolojik yapısına gönderilen mesajlar yer almaktadır.

Yani reklam sektörü, psikolojiyi önemli bir derecede kullanmaktadır. Peki reklam sektörü psikolojiyi nasıl kullanıyor da tüketiciler ihtiyaç duymadıkları halde, reklamını gördükleri ürün veya hizmeti alıyorlar?

Reklamların; insanlar üzerindeki etkileri; insanlarda bulunan temel iç dürtüleri uyandırmak, harekete geçirmek ve etkilenmeler sonucu davranışlar meydana getirmek şeklindedir. Reklamların temel düşüncesi; insanlardaki ihtiyaç ilgi, özlem, arzu, heves duygularını harekete geçirmektir. Bunun için de üretilen mal ve ürünleri insanların temel ihtiyaçları olacak, bunlara sahip olunca arzuları, hevesleri gerçekleşip mutluluğa kavuşacaklar düşüncesiyle insanların ilgilerini çekmeye, duygularını okşamaya çalışırlar.


Reklamlardaki diğer önemli unsurlardan biri de; bir reklamın, insanlarda bulunan estetik, şıklık, güzellik duygularını harekete geçirebilmesidir. İnsanlar güzel, şık, zarif buldukları, kendilerini etkileyen, sahip olduklarında mutlu olacaklarına inandıkları mal ve ürünleri, ihtiyaçları olmasa da almaya çalışırlar.

Ayrıca reklam sektörü, doyurulmamış arzu ve istekleri pazara yönlendirerek, üretilen ürün ve hizmetlerle özdeşimler kurdurarak, satın alınmalarını sağlamaktadır.

Örneğin; reklamlarda kadının kullanılması bununla ilgilidir. Kadının beğenileri, hayranlıkları, belirlenmiş bir ürünün özellikleriymiş gibi yansıtılarak, erkek toplumunun dikkatini çekerler. Burada kadın ve erotizm, erkeklerin kendilerinde olmadığını düşündükleri bazı özellikleri, ürünü aldıklarında sahip olabilecekleri hissi verilir. Bu tip reklam, psikolojik altyapı özellikleri kullanılarak yapılmıştır. Kadının, kendi hemcinslerine yönelik kullanıldığı reklamlarda ise; kadınların güzellik özlemine hitap etmiştir. Gene belirlenmiş bir ürün veya hizmeti satın aldıklarında, güzel olabilecekleri hissi verilir.

Sonuç olarak reklamlarda kullanılan ve algılara hitap eden bütün reklam iletimleri, psikoloji ile ilgilidir. Reklam sektörü bu noktada insanların gelecekle ilgili beklentileri, özlemleri, olmasını istediği pek çok yön kullanılarak, ilgili ürün veya hizmete pazarda alan açar, ihtiyaç yaratır. Biz de için de olduğumuz tüketim toplumu olarak, dünya da mevcut sistem devam ettiği, psikoloji bilimi ve teknoloji hızla gelişmeye devam ettiği sürece reklam bizim ayrılması çok güç bir parçamız olarak bizimle olmaya devam edecektir.
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
insan, kullaniyor, nasil, psikolojisini, reklam, sektoru

Seçenekler
Stil


Saat: 14:42

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,