ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Psikoloji

Psikoloji Psikolojik Konular


Zihin

Psikolojik Konular


Zihin

ForumSevgimiz Eğitim Bölümü Kategorisinde ve Psikoloji Forumunda Bulunan Zihin Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Zihin Zihnin nasıl işlediği hakkında hiçbir bilgi yoktur. Zihnin nasıl işlediği konusunda bir açıklama yapmak oldukça güçtür onun nasıl olduğunu ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 12 Ocak 2015, 00:36   #1
Durumu:
Çevrimdışı
Alabora
Öylesine Biri i$te.
Alabora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Eglenceli
Üyelik tarihi: 30 Aralık 2014
Şehir: Heryer
Mesajlar: 1.321
Konular: 925
Beğenilen: 247
Beğendiği: 638
www.forumsevgisi.com
Standart Zihin

Zihin

Zihnin nasıl işlediği hakkında hiçbir bilgi yoktur. Zihnin nasıl işlediği konusunda bir açıklama yapmak oldukça güçtür onun nasıl olduğunu bilmediğimiz için.
Kurallar zaten kendiliğinden zihinde mevcuttur.
Kesin olan bilgi mutlaka zihne dayanmalıdır. Evrensel bilgi apriori kaynaklı bilgidir.
Galileo: “Gerçek fizik apriori’dir” deney olmaksızın yani mantığa uygun olarak da evrensel bilgiye ulaşmak mümkündür, demek ister.
Evren ile insan zihni aynı çalışır. Ama neden, nasıl olduğu problemdir.
Zihindeki kurallar ile evren aynı çalışır:



Makrokozmoz (kâinat/evren) Mikrokozmoz (insan/küçük evren)

Bu iki evren işlerlik açısından aynı kurallara bağlıdır, ama neden aynı kurallar olduğu problemdir.
Tarih insan olanaklarının sergilendiği yerdir. Bundan dolayı tarih ile insanın işlerliği öğrenilir.
Zihin konusu ruh ve beden ilişkisi konusuna dayanır.
Platon’un hakikati duyuların değil de, düşünülenlerin dünyasında görmesinin nedeni nedir?
İde = tümel = kanun
İnsanın doğanın zorunluluğu dışında bir yanının olduğunu fark ettiği için.
Zihnin kendisi değil işlevi önemlidir felsefe için.
İdeler tek tek şeylerin dışındadır. (düşünülenler ve görünenler ayrımı yapmaya yarar.) başka bir deyişle: düşünülenler ve görünenler diye bir ayrıma gidilmesinin nedeni idelerin şeylerin dışında olmasıdır.
Düşünülenler kısmındaki işlevselliği icra eden yere zihin denir. İdeler şeylerden bağımsızdır. (ideler şeylerden bağımsız ise ve o bağımsızlığın da bir yere ait olması gerekirse, bu yer de bedenden bağımsız ise eğer, öyleyse bu yer beden gibi ölümlü, sonlu olmamalıdır.)
Maddi olmayan ideler maddi olan bedenle nasıl ilişki kurar? Bu ancak ve ancak insanın maddi olmayan bir yönünün olması ile mümkündür. Yani ancak ruh ile mümkündür.
Zihin, ruhun bir yeteneğidir.
Platon’da düşünülenler ve görünenler ayrımının zorunluluğu, ruh ve beden gibi iki ayrı tözün kabulüne kadar gidiyor.
Zihnimiz ideleri idrak ediyorsa, onunda ideler gibi ölümsüz olması gerekir. (eğer bir yanımız idrak edebiliyorsa ideleri onunda ideler gibi ölümsüz olması gerekir.)
Descartes,
Düşünüyorum…
Var olmasam düşünebilir miyim? Düşünemezdim…
Düşünüyorum öyleyse varım demek ki…
Düşünmek varlığın nedeni değildir, varlığı tespit etmenin bir yoludur.
Zihnin yapısıyla ilgili keşifler, doğal yani bilimsel keşiflerden daha kesindirler. Çünkü doğada bulunan bilimselliğin keşfine karar veren de yine zihnin kendisidir. İnsan zihnine dayanan bilginin kendisi, zihnin bizatihi kendisi kadar kesin değildir.
Platon’dan önceki doğa filozoflarının tartışmaları neden üzerinedir.
Zihin konusu ile ilk izlenimlere biz Platon’da rastlamaktayız.
Zihin ile ilgili iki temel problem vardır:

Ruh-beden ilişkisi problemi? Ruhun mahiyeti (yapısı) nedir problemi?

Birçok kabiliyeti olmasına rağmen kendisi “TEK” olan varlık ya da yetenek nedir? Elbette ki bu ruh’tur.
Ruhta bulunan bütün kabiliyetler ve yetenekler tektir. Ruh tektir. Ruhtaki çokluklar yeteneklerle ilgili çokluklardır. Ruhun kendisi, yapısı itibariyle tek’tir.
Örneğin güneşten ışık, ısı ve rengin geldiğini düşünüyoruz, fakat her üç özellikte aslında ışıktır, yani tekliktir.
Ruhtaki teklikten kasıt, bölünemez olmasındandır. Peki, ama neden ölümsüz olmak için tek’lik şarttır. Bu nokta problemdir, bilinmiyor…
Ruhta tekliğin olması ölümsüzlüğün nedenidir. Çünkü tek olan parçalanmaz ve dağılmaz.
Bizim ölmemizin sebebi parçalanabiliyor ve dağılabiliyor olmamızdan kaynaklanmaktadır. Fakat ruhta böyle bir özellik yoktur. Çünkü o asla parçalanmaz ve dağılmaz, tektir.
İnsanın iki özelliği vardır:

1- Tek 2- Bileşik

Teklikten kasıt ben’dir, ruh’tur. Bileşiklikten kasıt bedenimizdir.

İnsanın doğumundan ölümüne kadar sürekli olarak bedeni, yapısı, görünüşü değişir değil mi? Fakat insanın özü, yani insanda değişmeyen bir şeylerde vardır değil mi? Onu o yapan asıl öz değişmezdir. İnsanın karakterinin değişmemesinin nedeni, insanda değişmeyen, sabit olan bir tarafının olmasından dolayıdır.
Zihin, bendenden bağımsızdır.
Ruh’tan kasıt ben’dir.
Bir şeyin varlığı tüm şartların varlığıyla, bir şeyin yokluğu bir şartın varlığıyla mümkündür.
Zihin felsefesinin temel problemi: ruh-beden ilişkisi alanında var olanı bulmadır.
İnsan etrafına bakınca üç şey görür: 1- Madde 2- Hayat 3- Zihin

Madde nedir?

Duyularımızla idrak edilen maddedir dersek bu tanım eksik kalır. Genel olarak madde kütleleri ve hacmi olan şeyler olarak tanımlanır.
Madde tanecikli yapıdadır, cansızdır, şuursuzdur ve edilgendir.
Hayat (Canlılık) nedir?
Hayat, her parçası bütünü için çalışan sistemdir. Canlıda teklik vardır.
Zihin nedir?
Kısaca zihin, düşünmenin gerçekleştiği yerdir. Zihin faaliyeti fizyolojik olayların bittiği yerde başlar.
Zihin faaliyeti mental faaliyettir.
Düşünme nasıl oluşur hakkında hiçbir bilgimiz yoktur.
Zihin faaliyeti aynı zamanda değerlendirme, anlamlandırmadır.
Zihin faaliyetinin olması demek, fizyolojik olayların dışında bir başka özelliğin (iç dünyanın olmasının gerekliliği) olması anlamına gelir.
İbn Sina der ki: “iç dünyayı anlamlandırmak, var olduğunun farkına varmak için zihin yeterlidir. Bir insanın bütün duyuları iptal olsa dahi, o insan var olduğunu bilir; çünkü onun var olduğuna karar veren zihindir.”
Zihnin fizyolojik uyaranların farkında olunmasına ise şuur denir.
Şuur; hayvanların zihin yeteneklerinin bittiği yerdir. Başka bir deyişle şuur; farkında olmaktır.
Bizim bildiğimiz anlamda hayvanlarda zihin yoktur, ancak farkında olduğunu gösteren bir merkez vardır.
İçgüdü: hayvan ya da insandaki davranışın nedeni değildir; Sadece o davranışa verilen bir isimdir. İçgüdü davranış türünün isimlendirilmesidir.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
zihin

Seçenekler
Stil


Saat: 09:10

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,