ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Ruh Sağlığı


Kış Depresyonuna Teslim Olmayın


Kış Depresyonuna Teslim Olmayın

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Ruh Sağlığı Forumunda Bulunan Kış Depresyonuna Teslim Olmayın Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Kış Depresyonuna Teslim Olmayın Kış aylarında güneş ışınlarına daha az maruz kalmak ve ısı değişimi enerji düzeyini düşürüyor. Bunda hormonal ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 06 Aralık 2014, 19:39   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Kış Depresyonuna Teslim Olmayın

Kış Depresyonuna Teslim Olmayın


Kış aylarında güneş ışınlarına daha az maruz kalmak ve ısı değişimi enerji düzeyini düşürüyor. Bunda hormonal değişikliklerin de rolü var.

Yazın güneş ışınlarının bedenimize etkisi ve sıcak hava bizi daha enerjik kılıyor. Kış aylarında ise güneş ışınlarına daha az maruz kalmak enerjimizi düşürüyor. Endokrinolog Doktor Sinan Tanyolaç’a göre bu düşüşte hormonal düzeylerdeki değişimlerin de etkisi büyük.

“Seratonin hormonunun kış aylarında daha az salgılandığı bu yüzden daha depresif duygu durumu içinde olunduğu saptanmıştır. Yine beyinden salgılanan melatonin hormonunu da ışık düzeyleri ile kontrol edilen bir hormondur. Kış depresyonu (winter depression) veya kış melankolizmi (winter blues) denilen bu durum kış aylarında depresyonla ilgili semptomların daha fazla hissedilmesi olarak tanımlanır. Görülme sıklığı ekvatordan uzaklaştıkça artar kutuplara doğru gidildikçe yüzde 10 düzeylerinde olur. Beynimizden salgılanan endorfin hormonu düzeyleri ile mutsuzluk ve bezginlik hissi arasında bir korelasyon vardır.”

Dr. Tanyolaç bazı gıda maddelerinin endorfin salınımını arttırdığını söylüyor ve özellikle de zengin C vitamini kaynağı olan portakal ve mandalina gibi narenciye ürünlerinin bol tüketilmesini öneriyor. Bu ürünlerin endorfin hormonunu artırdığını belirten Tanyolaç kış melankolizminden korunmak için alınması gereken önlemleri ise şöyle anlatıyor:

GÜNLÜK KALORİ MİKTARINA DİKKAT EDİN
Öncelikle günlük kalori miktarını bilmemiz gerekir Ortalama 70 kg olan bir kimsede aktivite durumuna göre 1800-2200 kalori ihtiyacı olur. Kompleks karbonhidratlar tüketilmeli yulaf kepek ekmeği kepekli pirinç gibi karbonhidratlar basit şeker içeren gıdalara tercih edilmeli. Yer elması tatlı patates kereviz hem yüksek miktarda lif içermesi hem de A ve C vitamini yönünden zengin olması nedeniyle tercih edilmeli. Çikolata ise vücudumuzda oksitlenmeyi önleyici flavanollerden zengin bir besin maddesidir. Epicatechin denilen çikolatanın özünde bulunan madde damarların genişlemesinde önemli bir rol oynamakta aynı zamanda endorfin hormonunu uyararak mutlu olmayı sağlamaktadır. Özellikle kakao miktarı yüzde 70’in üzerindeki bitter çikolatalar tüketilmeli.

STRESTEN UZAK DURUN
Stresten uzak durmaya çalışmak daha canlı olmamızı sağlayacaktır. Meditasyon yoga gibi yöntemler iç dünyamızda rahatlamaya yardımcı olabildikleri gibi daha canlı ve enerjik olmamızı sağlayan yöntemlerden birkaçıdır.

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPIN
Düzenli egzersiz yapmanın endorfin hormonu düzeylerini arttırdığı bilinmektedir. Haftada 3 kez yaşımıza göre maksimum kalp hızımızın yüzde 80’i düzeyinde yapılan 45-60 dakikalık spor kendimizi daha enerjik hissetmemizi sağlamaktadır. Haftada 3 defadan fazla yapılan ağır aktiviteli (aletli jimnastik kross koşuları vb.) yeterli ve dengeli beslenilmediği takdirde yorgun hissetmemize neden olabilir.

KORUYUCU HEKİMLERİN ÖNERİLERİNİ UYGULAYIN
Öncelikle koruyucu hekimlik önerilerini uygulamamız gerekmektedir. Kış aylarında hepimizin en az bir kere geçirdiği gribal enfeksiyona yakalanmamak için hijyen kurallarına uyulmalıdır. Ellerin sık yıkanması hasta kimseler ile yakın temas kurulmaması çatal bıçak havlu gibi enfeksiyonun kolayca geçebileceği eşyaya dikkat edilmesi gerekir. C vitamini ve çinko içeren gıdaların alınması bağışıklık sistemimizin güçlenmesine ve kış aylarında gribal enfeksiyondan korunmamıza yardımcı olacaktır.

DÜZENLİ YAŞAYIN
En önemli tüyo ‘düzenli yaşamak’. Yaşa göre olması gereken uyku miktarının dışına çıkılmamalı. Sabah kalktığımızda mutlaka kahvaltı için zaman ayırıp az ya da çok bir şeyler yemeliyiz. Sabah kahvaltısı güne daha enerjik başlamamıza neden olacaktır. Gün içinde yapılan ara öğünler de yorgunluk hissetmemizi engelleyecektir. Akşam yemekleri saat 8’den önce yenmeli. Geç saatte alınan yüksek kalorili gıdaların vücutta metabolize edilmesi gece yarısından sonraya kaldığı için vücut tam olarak dinlenemez ve sabah yorgunluk hissi ile güne başlar. Bir başka tavsiyem de akşam saat 7’den sonra kafein alınmaması yönünde.”
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
depresyonuna, kis, olmayin, teslim

Seçenekler
Stil


Saat: 13:20

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,