ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Sosyal Bölüm > Sağlık Bölümü > Ruh Sağlığı


Özgüven Nedir?


Özgüven Nedir?

Sağlık Bölümü Kategorisinde ve Ruh Sağlığı Forumunda Bulunan Özgüven Nedir? Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Özgüven Nedir? KENDİNİZE GÜVENEREK GELİŞİN! Özgüven şu kavramlarla tanımlanabilir: fikirlerini kabul ettirmek iyimserlik istekli olmak sevgi gurur bağımsızlık güven eleştirilere ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 06 Aralık 2014, 21:11   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Özgüven Nedir?

Özgüven Nedir?

KENDİNİZE GÜVENEREK GELİŞİN!

Özgüven şu kavramlarla tanımlanabilir: fikirlerini kabul ettirmek iyimserlik istekli olmak sevgi gurur bağımsızlık güven eleştirilere açık olmak duygusal olgunluk ve kapasitesini doğru değerlendirme becerisine sahip olmak.


Özgüven Nedir?


Özgüven; kendimiz ve yeteneklerimiz hakkında pozitif ve gerçekçi bir anlayışa sahip olduğumuz anlamına gelmektedir. Diğer taraftan özgüven eksikliği ise; kendinden şüphe duymak pasiflik boyun eğme aşırı uyum gösterme yalnızlık eleştirilere karşı hassas olma güvensizlik depresyon aşağılık duygusu ve sevilmediğini hissetme gibi kavramlarla tanımlanabilir.


Özgüven Eksikliği Nasıl Gelişir?


Aşağılık duygusu umutsuzluk gibi duyguları genellikle evde okulda veya işte yaşadığımız kimi olumsuz yaşam deneyimlerinden sonra ortaya çıkar. Örneğin siz büyüme aşamasındayken ebeveynleriniz size sağlıklı ve destekleyici bir çevre sağlayamamış olabilir. Size karşı çok eleştirel talepkar ve/veya aşırı koruyucu olabilirler. Sonuç olarak kendiniz hakkında olumsuz düşünmeye başlarsınız.


Aileden birini veya yakın bir arkadaşı kaybetmek. Örneğin: anne-babanızın boşanması evinizden ilk kez ayrılıyor olmak (ailenizden ve arkadaşlarınızdan ayrı olmak) erkek/kız arkadaşınızdan ayrılmak.


Başarısızlık hayal kırıklığı gibi olumsuz olayları bir deneyim gibi algılamaktansa bunların üzerinde fazla durmak.


Kendini veya yeteneklerini çok acımasız bir şekilde eleştirmek.


Olayların sonuçlarını gerçekte olduklarından daha kötü bir şekilde değerlendirmek.


Ailenizin ve arkadaşlarınızın sizinle ilgili istek ve beklentilerini karşılayabilmek için çok fazla baskı hissetme ve bu durumun sizin kendi kimliğinizi geliştirmenize ve kendinize ait kararlar almanıza mani olması.


Gerçekçi olmayan hedefler belirleme.


Başarısızlık korkusu. Örneğin; bir dersinizden kaldığınızda kendinizi bir dersten kalmış iyi bir insan olarak düşünmektense işe yaramaz ve başarısız biri olarak düşünmek.


Özgüveninizi Nasıl Arttırırsınız?


Kendiniz hakkında olumlu düşünün.


Gerçekçi olan ve beklentilerinizi karşılayan hedefler belirleyin. Makul seviyede hedefler belirleyin ki böylece başardığınız şeyler başta ulaşmayı düşündüğünüz hedeflerlere yakın olsun. Bu durum özgüveninizi ve kendinizle ilgili memnuniyetinizi destekler. Psikolojinin öncülerinden William James şöyle der: “ Kendinden memnun olmak = Ne başardığımız / Başarmayı hedeflediğimiz şey ”


Bir şey başardığınızda kendinizle gurur duyun ve kendinizi ödüllendirin.


Kötü veya üzücü bir şey olduğunda olumsuz düşüncelerinizin farkına varın. Tamamen duygularınızla hareket etmek yerine içinde bulunduğunuz durum hakkında mantıklı olarak düşünün.


Zayıf taraflarınız yerine güçlü taraflarınıza ağırlık verin. Belirli konularda diğerlerine göre daha becerikli ve iddialı olduğunuzun ve hayatınızın her alanında mükemmel olmanın imkansız bir şey olduğunun farkına varın.


Yaptığınız ve başardığınız şeyleri sadece şansa bağlamayın. Bunun yerine kişisel başarılarınız için kendinizle de gurur duyun.


Fikirlerinizi savunun. Diğer bir ifadeyle başkalarının haklarını ihlal etmeden kendi duygularınızı düşüncelerinizi inançlarınızı ihtiyaçlarınızı dürüst ve net bir şekilde ifade etmeyi öğrenin.


Haklarınıza sahip çıkmayı öğrenin ve sizin için makul olmayan isteklere “hayır” deyin. Fikirlerinizi açık ifade edebilme konusunda alacağınız bir eğitim özgüveninizin gelişmesinde size çok yardımcı olabilir.


Yaşamınızda önemli olduğuna inandığınız sorunların bir listesini çıkartın. Daha sonra bunları iyileştirmenin veya değiştirmenin yollarını yazın. Bütün sorunlarınız tabii ki kolay ve hızlı bir şekilde çözülemez ama hemen harekete geçebileceğiniz bazı alanlar da olacaktır.


Özgüveni İyileştirmek için Hatırlanması Gerekenler


Kötü şeyler yerine iyi şeylere ağırlık verin.


Kendiniz hakkında olumlu düşünün.


Deneyimlerinizden ders çıkartın.


Gerçekçi hedefler belirleyin.


Cesaretli olun.


Öğrenmeye devam edin.


İşe yarar şeyler yapın.


Basitliğe önem verin.


Değişimi hoş karşılayın


ÖZGÜVEN HESABINIZA YATIRIM YAPIN!


Yazan: Hülya Dergisinden Derleyen Sema Kumbaracı


* Size bir olay anlatıldığında ya da gazeteden bir şey okuduğunuzda bunu eleştirmeden algılamaya çalışın. Herkesin o anki hissedişine göre kendisi için en iyi şeyi yaptığını benimseyin ve böyle düşünmeyi alışkanlık haline getirin. Bu sürekli eleştirildiğiniz hissiyatını ortadan kaldırır ve herkesin kusurları olduğunu benimsemenize yardımcı olur.


* İtici davranan ve giyinen vücut dili kötü olan biriyle karşılaştığınızda şu parolayı tekrarlayın: "Böyle görünmeyi tercih etmesi nedeniyle suçlu değil."


YARGILAMAYIN


* İş yerinizden ya da ailenizden birine birkaç dakikanızı ayırın. Sizi sıkan tavırlarını inceleyin ve bunu yaparken onu kesinlikle yargılamamaya özen gösterin. O kişinin bu tavırlarla uyumlu yaşam koşulları olduğunu kabul edin.


* Özgüven sarsıntısı geçirdiğinizi hissettiğinizde kendinize "..... yapsaydım ne olurdu?" diye sorun. Yani; düşseydim bana gülselerdi işe alınmasaydım beni beğenmeseydi reddedilseydim vs. gibi... Soruları kendinizi sinirlendirinceye kadar devam ettirin. Bir an gelecek ve hiçbir şeyin ''en kötü'' durum olmadığını kabul edecek böyle düşünmekten vazgeçeceksiniz.


KENDİNİZİ SEVİN

* Kendinizi değersiz hissetmeye başladığınız zaman ".... benim bir parçam ben .......''dan ibaret değilim" egzersizini yapın. Örneğin "Kırılganlığım sessizliğim benim bir parçam ben kırılganlıktan ibaret değilim" gibi... Bu olumsuz olduğuna inandığınız bir yönünüzün kafanızda sürekli yankılanmasını engeller. Sizin olumsuzluktan ibaret olmadığınızı kabul etmenize yardımcı olur.


* Aptalca bile bulsanız "Kendimi seviyorum çünkü ..." kartları hazırlayın. Soluksuz kaldığınızda kendinizle baş edemediğinizde kartlarınızı çantanızdan çıkarın ve tek tek bakın. Olumsuz düşünceleri ve güvensizliği üzerinizden atmanıza yardımcı olacaktır.


* Zihninizde olumsuz bir düşünce oluştuğunda kendinize yüksek sesle "Dur" demeyi alışkanlık haline getirin.


ALINTIDIR.
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
nedir, ozguven

Seçenekler
Stil


Saat: 08:09

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,