ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Eğitim Bölümü > Türkçemiz Ve Diğer Dersler > Türkçe - Edebiyat


Rus Edebiyatı


Rus Edebiyatı

Türkçemiz Ve Diğer Dersler Kategorisinde ve Türkçe - Edebiyat Forumunda Bulunan Rus Edebiyatı Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Rus Edebiyatı İç savaştan sonra, edebiyat yaşamı yeni koşullarda canlandı (ilk olarak Büyük Dergi, Kızıl Tarlalar' yayım*ladı, 1921-1922). İktidar başlangıçta ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 08 Aralık 2014, 18:58   #1
Durumu:
Çevrimdışı
User
Güneş teninde güzel.
User - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kaygili
Üyelik tarihi: 02 Aralık 2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9.308
Konular: 8078
Beğenilen: 727
Beğendiği: 562
www.forumsevgisi.com
Standart Rus Edebiyatı

Rus Edebiyatı

İç savaştan sonra, edebiyat yaşamı yeni koşullarda canlandı (ilk olarak Büyük Dergi, Kızıl Tarlalar' yayım*ladı, 1921-1922). İktidar başlangıçta estetik zorunluklar getirmek istemedi ama edebiyat sıkı bir denetim altına girmişti, öyle de kalacaktı. 1932'den başlayarak (bu tarihte bütün edebiyat hareketleri dağıtılarak bir Sovyet Ya*zarlar Birliği oluşturuldu), edebiyat güdümlü duruma getirildi ve "sosya*list gerçekçilik" denen bir resmi es*tetik saptandı. Resmi estetik görüşle*re boyun eğmeyerek yurt dışında Mıy (Biz, 1924) adlı bir önceleme romanı yayımlamış bulunan Yevgeni Zamyatin'e (1884-1937) ülkeden göç etme iz*ni verildi. 1930 yıllarının büyük bas*kı hareketleri edebiyatçılara büyük bir darbe indirdi. Birçok yazar yok edildi,birçoğu da bir daha seslerini du*yurmamak üzere susturuldular (Miha-il Bulgakov [1891-1940]; bu yazarın Usta ile Margarita [Master i Margarita] adlı fantastik romanı ancak 1967'de, bazı bölümleri çıkartılarak yayımlanabildi; ozan Zabolotsi [1905-1958]; öykücü Yuris Oleşa [1899-1960]; Zoşçenko) ya da bir sü*re engellendiler (Boris Pasternak; Anna Ahmatova).

Stalin'in ölümü (1953) ve "kişinin putlaştırılması" olgusundan vazgeçil*mesi (1956) "buzların çözülmesi"ne (romancı, gazeteci ve anı yazarı İlya Ehrenburg'un [1891-1967] bir öyküsü*nün başlığından) yol açtı; Novi Mir (Yeni Dünya) dergisinin eğilimi ve 1962'de Kruşçev'in izniyle Aleksandr Soljenitsin'in İvan Denisoviç'in Haya*tında Bir Gün (Odin den iz jizni İvana Denisoviça, 1962) adlı romanının ya*yımlanması bunun kanıtı aldu. Bu ya*pıt Sovyet toplama kamplarındaki ger*çeği ilk kez sansürsüz olarak tanıtı*yordu. Ama 1958'de Nobel Edebiyat Ödülü'nün Doktor Jivago (1957) adlı romamyla Pasternak'a verilmesi, libe*ralleşmeye karşı direnişi daha belir*gin ve kesin bir hale getirdi. 1964'ten başlayarak durum yeniden sertleşti. Yazarlar yeniden toplama kampları*na gönderildiler (1965'te Andrey Sinyavski ve Yuri Daniyel, ozan Yosip Brodski, Andrey Amalrik), ülkeden atıldılar (1974'te Soljenitsin), sürgün edildiler.

Edebiyat yapıtları bu gerilimden etki*lendi. Bununla birlikte, Sovyet edebi*yatının en zengin dönemi 1920 yılları oldu. Edebiyat okulları birbirini izle*di: İmajinizm; konstrüktivizm. Karşıt gruplar gelişti: "Proletarya" yazarla*rı "Serapionov kardeşler"; Solcu Sa*nat Cephesi. Ağırlıklı tür gene şiirdi. Vladimiroviç Mayakovski (1894-1930) duyarlığını, dilsel yaratıcılığını dize*leri ve yergili oyunlarıyla (Tahtakuru*su [Klop, 1920] ve Banya [Hamam, 1929]), devrimci düşüncelerin hizme*tine verdi. Sergey Yesenin (1895-1925), bir kır ozanıydı. Yaşamın şiddetini dizelerine aktaran, geleceğin lanetlenmiş romancısı Boris Paster*nak (1890-1960), içsel yaşamın ozanı Anna Ahmatova (1893-1966) ve temiz*leme hareketinin kurbanı ozan Osip Mandelştam (1892-1938) devrim hare*ketinin uzağında kaldılar. Düzyazı alanında da birçok okul ve birbirine karşıt birçok topluluk görül*dü. İç savaş öykülerine (1923'te Furmanov'un Çapayef'i; Serafimoviç'in Jeleznıy Potok'u [Demir Irmak, 1924]: Aleksandr Fadeyev'in [1901-1956] Razgrom'u [Bozgun, 1929] ve Mihail Şolohov'un [1905-1984] Ve Durgun Akardı .Don'una [Tikhiy Don, 1928-1940])karşılık daha klasik ro*manlar da yazıldı (Leonid Leonov'un Barsuki'si [Porsuklar, 1924]). Başlangıçta kendine özgü bir tür olan (1925'te Fiyodor Gladkov'un [1883 1958] Çimento'su [Tsement]) ve çalış*mayı yücelten "üretim romanı" türü, İzak Babel'in (1894-1941) pikaro türü anlatılarında ya da Mihail Zoşçenko' nun (1895-1958) mizah anlatılarında işlenenden ayrı bir dünyadan kaynak*lanmış gibiydi ve giderek Sovyet ede*biyatının en aşınmış türlerinden biri haline geldi.
"Buzların çözüldüğü" döneme kadar geçen yirmi, yirmi beş yıl içinde ger*çekten özgün olan yapıtlara pek Tas*lanmadı. Ama bu süre içinde gene de bazı yapıtların, öbürlerinden ayrıldık*ları görüldü: Bunlar arasında özellik*le Aleksey Tolstoy'un (1883-1945) 1920 yıllarında yazmaya başladığı bü*yük üçleme Hoj denize po Mukam (İş*kenceler Yolu, 1921-1941) ile tarihsel roman Piyotr Pervıy (Petro I, 1929-1945); Nikolay Ostrovski'nin Ve Çeliğe Su Verildi'si (Kak zakalyalas Stal, 1932-1935); Şolohov'un kolektif*leştirmeyi anlatan Uyandırılmış Top*rak (Pödniyataya tselina, 1932-1936) ile Ve Durgun Akardı Don 'un sonu sa*yılabilir. İkinci Dünya savaşı yeni yeteneklerin ortaya çıkmasına yol açtı savaş romanları yazarı Konstantin Simonov (1915-1979); V Okopah Stalingrada' nın (Stalingrad Siperlerinde, 1946) ya*zarı Viktor Nekrasov (doğ. 1911); Vasiliy Tiyorkin (1941-1945) adlı savaş kitabının yazarı ve Novi Mir dergisi*ni en parlak döneminde yöneten Alek*sandr Tvardovski (1910-1971). 1954-1956 yıllarındaki "buzların çözülmesi" dönemi, yalmzca bedenle*re ve ruhlara özgürlük sağlamakla kalmadı, aynı zamanda etkinlik alan*larını canlandırdı, XIX. yy'dan miras kalmış kurallarla donmuş edebiyat türlerine de serbestlik sağladı. Son otuz kırk yıl içinde, özgün edebi*yatçılar ortaya çıktı: Abramov, Tendriyakov, Bikov, Zaligin, Soloukin, Aksionov gibi yazarlar; Yevgeni Yevtu-şenko, Andrey Voznesenski, Zinoviy Rojdestvenski, Bulat Okucava (aynı zamanda gitarist ve şarkıcı) gibi ozan*lar. Bu dönem Batılıların gözünde Sol*jenitsin'in (doğ. 1918) buyurgan kişi*liğinin damgasını taşır; bu yazarın ya*pıtları yoğun bir ruhsal yaşamın ve gi*derek artan bir verimliliğin kanıtıdır. Öte yandan, S.S.C.B'nde öncü nitelikli yapıtların yayımlandığı da bilinmek*tedir.
________________
Umut bitti,limanı değil gezegeni verin ateşe.

imza
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
edebiyati, rus

Seçenekler
Stil


Saat: 10:45

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,