ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Haberler > Türkiyemizden Haberler

Türkiyemizden Haberler Yurtiçi Haberlerimiz


Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi

Yurtiçi Haberlerimiz


Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi

ForumSevgimiz Haberler Kategorisinde ve Türkiyemizden Haberler Forumunda Bulunan Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi Devre tatil, kredi kartı ve ayıplı mallar nedeniyle yaşanan mağduriyetlerde ilk şikayet noktası olan ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 10 Kasım 2014, 19:53   #1
Durumu:
Çevrimdışı
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Meskul
Üyelik tarihi: 25 Ekim 2014
Şehir: İstanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 18.971
Konular: 8858
Beğenilen: 3252
Beğendiği: 2339
www.forumsevgisi.com
Standart Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi

Vatandaşın büyük zaferi! Yüzde 91'e yükseldi



Devre tatil, kredi kartı ve ayıplı mallar nedeniyle yaşanan mağduriyetlerde ilk şikayet noktası olan hakem heyetleri tüketiciyi mutlu etti.Tüketici bilincinin arttırılması amacıyla yapılan çalışmalar sonucunda Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurularda son yıllarda önemli artışlar yaşanıyor. Tüketici Kanunu ile birlikte devre tatil, paket, tur, kampanyalı satış, kapıdan satış, mesafeli satışlar, tüketici kredisi, konut finansman kredisi, kredi kartları, süreli yayın, abonelik, ayıplı mal gibi konularda hakem heyetlerine yapılan şikayetler geçtiğimiz yıla göre yüzde 26 artmış durumda. 2013 yılının ilk sekiz aylık dönemde Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan toplam başvuru sayısı 507 bin olurken, 2014’ün aynı döneminde bu sayı 642 bin 226’ya ulaşmış durumda.




BANKALARDAN ŞİKAYETÇİ

* Tüketici Hakem Heyetlerine 2014 yılının ilk 8 ayında yapılan 642 bin 226 şikayetin 584 bin 586’sı tüketici lehine, 40 bin 947’si ise tüketici aleyhine sonuçlandı.

* Karara bağlanan tüketici şikayetlerinin yüzde 91’i tüketicinin lehine sonuçlanmış oldu.

* Başvuruların 14 bin 249’unun tüm giderleri bakanlık tarafından karşılanarak bilirkişi incelemesine gönderildi.

* 2013 yılında tüketiciler en çok bankacılık sektöründen şikayet etti. Şikayetlerin yüzde 86’sını bankacılık sektörü oluştururken, bakanlık Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile şikayetleri değerlendirmeye aldı.

ORAN HIZLA ARTIYOR

Hakem heyetlerine 2002 yılında 33 bin başvuru yapılırken, bu oran sürekli artış gösterdi. 2010 yılında yapılan 179 bin şikayet başvurusunun 135 bini (%75), 2011 yılındaki 165 bin başvurunun 120 bini (%72), 2012 yılında yapılan 446 bin başvurunun 352 bini (%79), 2013 yılında yapılan 833 bin başvurunun ise 700 bini (%84) tüketici lehine sonuçlandı. Haklı çıkan tüketicilerin sayısı arttıkça hakem heyetlerine başvuru sayısının da katlandığına dikkat çekiliyor. Bu nedenle yoğunluğun fazla olduğu ilçelerde yeni hakem heyetlerinin oluşturulması da gündemde bulunuyor.

Hak arama yolu kolaylaştı

Tüketici Kanunu ile tüketicilerin Türkiye genelindeki 976 hakem heyetine başvuru yapması ve hak arama yolları kolaylaştırıldı. Tüketici Hakem Heyetleri yeniden yapılandırılırken başvuru sayısına göre bazı ilçelerde birden fazla Hakem Heyeti oluşturulması mümkün hale geldi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılacak başvurularla ilgili miktar da 2014 yılında bin 272 liradan 3 bin liraya çıkarıldı. Yani 3 bin liraya kadar olan tüketim malı şikayetleri için hakem heyetlerine, 3 bin TL’nin üstündekiler için ise tüketici mahkemelerine başvurmak gerekiyor.

Kaynak : Hürriyet
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
91e, buyuk, vatandasin, yukseldi, yuzde, zaferi

Seçenekler
Stil


Saat: 14:31

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,