ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgimiz Hanımefendiler > Güzellik Ve Moda > Vücut Ve Cilt Bakımı


Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım


Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım

Güzellik Ve Moda Kategorisinde ve Vücut Ve Cilt Bakımı Forumunda Bulunan Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım Güneşin kızıl ötesi ışınları melanin (cildin pigmenti) üretimini tetikleyerek cildin bronzlaşmasını sağlar. Ama aynı zamanda cildin ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 27 Temmuz 2015, 23:53   #1
Durumu:
Çevrimdışı
ForumSevgisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
none
Üyelik tarihi: 14 Temmuz 2015
Mesajlar: 8.944
Konular: 8563
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
www.forumsevgisi.com
Standart Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım

Bronzlaşmak İçin Ne Yapmalıyım

Güneşin kızıl ötesi ışınları melanin (cildin pigmenti) üretimini tetikleyerek cildin bronzlaşmasını sağlar. Ama aynı zamanda cildin üst tabakalarındaki serbest radikallerin artmasına da neden olurlar. Bu da cildin zamansız yaşlanması veya cilt kanseri riskine neden olabilir. Serbest radikallerin neden olduğu zararı en aza indirgemek ve onlara karşı bir kalkan oluşturmak için yeterli miktarda anti-oksidan vitamin tüketmek gerekir. Bu muhteşem vitamin üçlüsü A C ve E vitaminleridir. Vücuda ve dolayısıyla cilde yeterli anti-oksidan selenyum beta-karoten ve provitamin A sağlayarak organizmanızın daha kuvvetli olmasını cildin güneş ışınlarına daha iyi direnmesini ve doğru olan şekilde hafifçe renklenmesini sağlar.

Taze yaz meyve ve sebzelerinde C vitamini ve beta-karoten bulunur. Bunlardan maksimum şekilde yararlanmak için tercihen çiğ veya meyve suyu olarak tüketin.

C vitamini kaynakları: çilek biber domates ve teredir.

Beta-karoten kaynakları: mango kayısı kavun karpuz havuç şeftali ve teredir.

A vitamini kaynakları: ciğer yumurta sarısı yağlı balıklar tereyağı ve peynirlerdir. Ancak bu besinlerin tüketiminin abartılmaması da gerekir.

E vitamini kaynakları: çerezler taze sebzeler ve nebati (özellikle mısır ve ay çiçek) yağlardır. Bu yağları düzenli olarak yemek ve salatalarınızda tüketin.

Selenyum kaynakları: kabuklular deniz mahsulleri balıklar mantarlar tahıllar sarımsak ve soğandır.

Güneşe düzenli olarak maruz kalındığında cilt hücrelerinin zarındaki yağlı asitler zarar görür; cilt esnekliğini kaybeder ve susuz kalır.
Buna mani olmak ve cilde ihtiyacını geri vermek için öncelikle bol su tüketmek gerekir. Günde ortalama bir buçuk litre su mutlaka içilmelidir. Suyun temiz serin ve taze olarak içilmesi tavsiye edilir. Şekerli olmadığı sürece ne çeşit olursa olsun (maden veya kaynak suyu çeşme veya şişe suyu) vücuda faydası vardır.

Ayrıca beslenirken vücuda yeterli miktarda yağ almak da gerekir. Bunun sağlıklı yolu nebati yağlar ve omega-3 ailesinden olduğu için alfa-linolinik yağ asidi olarak zengin olan yağlı balıklar tüketmektir. Günde 1-2 çorba kaşığı ceviz veya soya yağı ya da bir porsiyon yağlı balık (somon sardalye ton uskumru) yeterlidir. Diğer besinlerden alacaklarınız da bunu tamamlayacaktır.

Nikotin ve alkol cilt sağlığının düşmanıdır: cildi hassaslaştırarak bozar ve yıpratırlar.

Sürekli olarak güneş ışınlarının zararları konusunda uyarılsak da aynalar bambaşka hikayeler anlatır! Hiçbirimiz yazın dekolteler ve askılılarla özdeşleşen o sıcak bronz güzelliği kaçırıp beyaz kalmak istemez. Ancak incelen ozon tabakası güneşin zararlı yönünü daha fazla hatırlamamızı gerektiriyor. Bu yüzden güneşe kısa sürelerle çıkmak ve fazla yanmamak en doğrusu.

Bazı besinlerin bronzlaşmayı artırıp bazılarının da yavaşlattığını biliyor muydunuz? Örneğin C vitamini bronzluğu geciktirir; yani narenciye maydanoz frenk maydanozu veya tere otunu büyük miktarda tüketenler daha zor bronzlaşır. İkilem ortada olsa da sağlıklı olanı tercih etmek elinizde: çabuk bronzlaşmak sağlıksız yavaş bronzlaşmak sağlıklıdır! A vitamini içeren besinler tüketmeye de çalışın. Mango meyveler arasında A vitamini rekorunu elinde tutar.

Kızartmalar soslu yemekler konserveler şarküteri ürünleri sert kahveler ve aperitifler ise “yanmanıza” neden olur; ama sağlığınız için bunlardan uzak durun.

Peki hem sağlık hem bronzluk bir arada olmaz mı derseniz…elbette olur:
Havuç: havucun yararlarını hepimiz biliyoruz. Güneşte veya güneş ortamı olmadan bronzlaştırıcı etkileri olan birçok ürün cildin renklenme aşamasını hızlandırmak için karoten içerir. En sağlıklı şekliyse tabii ki çiğ halidir.

Zeytin yağı: canlandırıcı ve yenileştirici etkileriyle beslenme rutininin vazgeçilmezi olmalıdır.

Peynirler: özellikle pişmiş ve beyaz peynirler tüketilmelidir.

Yumurta sarısı: yumurtanın sarısında bol A vitamini vardır. Yumurta da canlandırıcı ve yenileştiricidir. Tuz ve mineral olarak da zengindir.

Izgaralar: Etlerinizi biraz baharat balsamik sirke ve zeytinyağında veya kırmızı şarapta veya soya sosunda bekleterek terbiye (marine) ettikten sonra pişirin. Buna vaktiniz yoksa ızgaraya atmadan hemen önce zeytinyağıyla sıvayın.

Sağlıklı bronzlaşmak doğru ancak en doğrusu sağlıklı yaşamak. Bunun için izlenecek kolay yöntemler var. Yemek yeme ve gündelik yaşam alışkanlıklarımızı bu yöntemlerle desteklersek sağlıklı yaşar sağlıklı bronzlaşırız.
- Bol su içilmelidir.
- Dengeli ve düzenli yemek yenmelidir.
- Bronzlaşmanın etkilerinden cildi korumak için bol A C ve E vitamini tüketilmelidir.
- Serbest radikallerin zararına karşı bol anti-oksidan tüketilmelidir.
- Güneşe aralıklarla ve kısa süreli çıkılmalıdır.

Nihayet “tabağınızdaki güneş”i bulabileceğiniz mönü önerileri:
Karışık taze sıkılmış veya çırpılmış meyve suyu: mango kivi çilek; tek başlarına ya da kokteyl olarak

Salata: ıspanak havuç veya karışık yeşil salata

Buğuda az pişirilmiş veya çiğ sebzeler: renk için havuç içerdikleri su için kereviz ve salatalık; alternatif olarak sebzeli kiş

Ana yemek: sıcak ya da soğuk servis edilebilecek ızgara balık veya tavuk rosto; sıcak servis edilecek ızgara pirzola.

Sindirmek için: beyaz peynir tabağı

Tatlı olarak: meyve salatası veya erik papaya kayısı ve şeftaliden oluşan meyve tabağı
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
bronzlasmak, için, yapmaliyim

Seçenekler
Stil


Saat: 04:40

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,