ForumSevgisi.Com

  ForumSevgisi.Com > ForumSevgisi Webmaster Bölümü > Webmaster Genel

Webmaster Genel Webmasterlıkla ilgili Her şeyin Paylaşıldığı Bölüm.


Basic Giriş

Webmasterlıkla ilgili Her şeyin Paylaşıldığı Bölüm.


Basic Giriş

ForumSevgisi Webmaster Bölümü Kategorisinde ve Webmaster Genel Forumunda Bulunan Basic Giriş Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Basic Giriş Basic Diline Giriş BASIC (İngilizce: Beginner's All-Purpose Symbolic Instruction Code Türkçe: Yeni başlayanların her işe yarayan simgesel öğretim ...

Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil

Okunmamış 20 Mart 2015, 22:38   #1
Durumu:
Çevrimdışı
IDurDurBeni
Düşmanlara inat Mücadeleye devam...
IDurDurBeni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Arastirmaci
Üyelik tarihi: 12 Mart 2015
Mesajlar: 164
Konular: 95
Beğenilen: 49
Beğendiği: 64
www.forumsevgisi.com
Standart Basic Giriş

Basic Giriş

Basic Diline Giriş

BASIC (İngilizce: Beginner's All-Purpose Symbolic Instruction Code Türkçe: Yeni başlayanların her işe yarayan simgesel öğretim kodu) 1964'te John George Kemeny ve Thomas Eugene Kurtz tarafından New Hampshire, ABD'de icat edilmiş, günümüzde de çeşitli türevleri kullanılmakta olan yüksek düzey bir programlama dili. Farklı türevleri birçok işletim sisteminin parçası olarak sunulmuştur.
BASIC öğrenmesi ve yazılımları kolay olan bir dildir. Genelde amatörce ve hobi uğraşıları için kullanılmıştır. Microsoft daha sonra Kişisel bilgisayarlar için Quick Basic derleyicisi piyasaya sürmüştür. Bununla yazılan BASIC metinlerini makine koduna çevirilebilmiş böylece sürat kazanmıştır. Bugün halen geniş bir kullanım alanına sahip olan Visual Basic dili var olup bununla hatta Windows'un belirli bölümleri yazılmıştır. Her Microsoft Office paketinde bir BASIC türevi var olup makro programlamada büyük kolaylıklar getirmektedir.
C++ Diline Giriş

C++ (Türkçe okunuşu: c artı artı, İngilizce okunuşu: si plas plas), 1980'lerin başlarında Bjarne Stroustrup tarafından geliştirilen C'yi kapsayan ve çok paradigmalı, yaygın olarak kullanılan, genel amaçlı bir programlama dilidir. İlk olarak C With Classes (Sınıflarla C) olarak adlandırılmış, 1983 yılında ismi C++[1] olarak değiştirilmiştir. C++ dili 1979'da ABD'de Bell Laboratuvarları'nda geliştirilmiştir.
Genel olarak her C programı aynı zamanda bir C++ programıdır, ancak her C++ programı bir C programı değildir. Bu durumun bazı istisnaları mevcuttur. C++'ı C'den ayıran ve C++'ın nesne yönelimli bir dil olmasına da olanak sağlayan en temel özellik, sınıflardır. Sınıflar sayesinde yeni veri türleri yaratılabilir veya varolan türlerden yenileri türetilebilir. Ayrıca polimorfizm sayesinde bir sınıf tanımıyla yazılmış kod, o sınıf türünden türetilmiş yeni sınıflarla da çalışabilir.

Pascal Diline Giriş

Pascal (Paskal okunur) bilgisayar programlama dili pek çok öğrenciye bilgisayar programlamayı öğreten ve çeşitli versiyonları bugün hala yaygın olarak kullanılmaya devam eden en önemli programlama dillerinden biridir. İlk Macintosh işletim sisteminin çoğu ve TeX Pascal ile yazılmıştır.
Bilgisayar bilimcisi Niklaus Wirth Pascal'ı 1970'te yapısal programlamayı derleyiciler için daha kolay işlenir hale getirebilmek amacıyla geliştirmiştir. Adını matematikçi ve düşünür Blaise Pascal'dan alan Pascal, Algol programlama dilinden türemiştir. Wirth, Pascal'dan başka Modula-2 ve Oberon programlama dillerini de geliştirmiştir. Bu diller Pascal'a benzerler ve ayrıca nesneye yönelik programlamayı da desteklerler.

Java Diline Giriş

Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmış açık kodlu, nesneye yönelik, düzlemden bağımsız, yüksek verimli, çok işlevli, yüksek seviye, adım adım işletilen (interpreted) bir dildir.
Java ilk çıktığında daha çok küçük cihazlarda kullanılmak için tasarlanmış ortak bir düzlem dili olarak düşünülmüştü. Ancak düzlem bağımsızlığı özelliği ve tekbiçim kütüphane desteği C ve C++'tan çok daha üstün ve güvenli bir yazılım geliştirme ve işletme ortamı sunduğundan, hemen her yerde kullanılmaya başlanmıştır. Şu anda özellikle kurumsal alanda ve mobil cihazlarda son derece popüler olan Java özellikle J2SE 1.4 ve 5 sürümü ile masaüstü uygulamalarda da yaygınlaşmaya başlamıştır. Java'nin ilk sürümü olan Java 1.0 (1995) Java Platform 1 olarak adlandırıldı ve tasarlama amacına uygun olarak küçük boyutlu ve kısıtlı özelliklere sahipti. Daha sonra düzlemin gücü gözlendi ve tasarımında büyük değişiklikler ve eklemeler yapıldı. Bu büyük değişikliklerden dolayı geliştirilen yeni düzleme Java Platform 2 adı verildi ama sürüm numarası 2 yapılmadı, 1.2 olarak devam etti. 2004 sonbaharında çıkan Java 5, geçmiş 1.2, 1.3 ve 1.4 sürümlerinin ardından en çok gelişme ve değişikliği barındıran sürüm oldu. Java SE 7 ise (kod adı: Dolphin) Sun'un üzerinde çalıştığı, Java teknolojisinin gelecekteki sürümüdür. 13 Kasım 2006 da Java düzlemi GPL ruhsatıyla açık kodlu hale gelmiştir.

BASIC DİLİ

CLS KOMUTU: Ekranı siler. Program çalıştırıldığında ekranda daha önce yazılı olan bilgiler silinir.

Kod:
CLS
Print “Bu ekranda gözükmez”
CLS
Print “Bu ekranda gözükür”
Yukarıdaki program çalıştırılırsa ekrana sadece “Bu ekranda gözkür” yazısı yazılacaktır. Çünkü 1. print komutundan sonra CLS komutu kullanılmıştır.

PRİNT KOMUTU: Ekrana sabit bilgiyi yada değişken içeriğini yazdırmak için kullanılır.

Sabit Bilgi Yazma İşlemi:

Kod:
Print “Sayı Girin”
Print “İşlem Tamam”
Yukarıdaki örneklerde de görüldüğü gibi sabit bir bilgi ekrana yazdırılmak istendiğinde print komutunun yanında çift tırnak (“ “) içinde verilmelidir. Bilgisayar böyle bir komutla karşılaştığında tırnak içinde ne görürse aynısını ekrana yazar.

Değişken İçeriğini Yazma İşlemi:

Kod:
Isim$="Black-King"
Yas=16
Dyeri=”İstanbul”
Print Isim$,Yas,Dyeri
Yukarıdaki örnekte ise ekrana değişkenlerin içindeki değerler yazılır. Yani ekrana Isim, Yas ve Dyeri yazılmaz. Bunun yerine bu değişkenlerin tuttuğu “Ahmet”, 20 ve “Samsun” değerleri ekrana yazılır. Eğer yazdırılacak olan değişkenler arasında ; (noktalı virgül) kullanılırsa değerler bitişik olarak yapılır.

Noktalı virgül ( yerine virgül (,) kullanılırsa ekran 5 tane 16 sütunluk bölüme ayrılır ve her yeni değer yeni bir 16 bloğun başından yazar. Eğer yazdırılacak olan değer 16’lık bir bloğu aşıyorsa 2. 16’lık bloğa taşar.
Bilgisayar ve Programlama nedir?

Bilgisayar çok basit düşündüğümüzde üç ana görevi yerine getiren bir makinedir. Girilen bilgiyi alır (INPUT), işler (PROCESSING) ve bu işlenmiş veriden bir sonuç (OUTPUT) çıkarır. Bilgisayar, sadece donanım olarak çalışmaz. Çünkü yazılım olmadan, donanım ne yapacağını bilemez. Bilgisayar donanımına ne yapacağını söyleyecek bir komutlar dizisi gerekir. Yapacağı görevleri, ona anlatan komutlara program diyebiliriz. Yani donanıma “sen şunu yap, sonra bulduğun sonucu şöyle şuraya ekle” gibisinden işler yaptırmak programın veya bir başka deyişle yazılımın işidir. Bir programcı olarak bundan fazlasını bilmek elbette ki avantajdır. Ama bilgisayarın bütün özelliklerini bilmeniz gerekmez. Yani yazacağınız bir program için o bilgisayarın özelliklerini bilmeseniz de olur.
Bilgisayarın anladığı tek dil, Makine Dilidir. Bu 16’lık (Hexadecimal) sistemden oluşan bir programlama tipidir. Makine dilini anlamak çok zordur ve bu dili kullanmak için o bilgisayarın donanım özelliklerini mutlaka bilmeniz gerekir. C de ekrana yazı yazmanızı sağlayan “printf();” gibi çok basit bir fonksiyon, makine dilinde 1A BB 0D BC D5 FF C2 F7... gibi çok daha karmaşık ve hiçbir anlam ifade etmeyen bir hâle dönüşür. Makine dili programlama dilleri arasında en alt seviyedir.
Makine dilinden sonra Assembler Dili gelir. Makine dilini kullanmanın zorluğu ve karmaşası üzerine geliştirilen Assembler, daha basit bir yapıdadır. Ama yine de C ile mukayese ederseniz çok daha zordur ve kullandığınız bilgisayarın donanımına dair hâlen bilgiye gereksinim duyarsınız. Assembler aşağıda ki gibi karmaşık bir yapıdadır.
SEGMENT COM WORD PUBLIC ‘CODE’
ASSUME CS : COMDS : COM
ORG 100H
ENTRY: MOV DVX,OFFSET MSG
MOV AH,g
.
.
.
Şuan bunu anlamaya çalışıp, hiç zamanınızı harcamayın. Çünkü öğreneceğimiz dil C, işlerimizi ve dolayısıyla hayatımızı çok daha kolaylaştırmaktadır. C, orta seviye bir programlama dilidir. Bunun anlamı, hem yazması kolay, hemde üst seviye dillere göre daha çok erişim hakkınızın olduğudur. Üst seviye programlama dilleri ise BASIC, PASCAL, gibi dillerdir. Yazması göreceli olarak daha kolay olsa da C ile yapabileceklerimiz daha çoktur.

Program yazmak için ne gerekir?

Program yazabilmek için hiçbir şeye ihtiyacınız yoktur. Program yazmak için windows’un not defterini bile kullanabilirsiniz. Önemli olan yazılan programın derlenmesidir. Derlemeye “compile” ve derleme işini yapan derleyiciyeyse “compiler” denir. C için internet üzerinden birçok Compiler bulabilirsiniz. Ben, program uyarlamalarını Borland tarafından geliştirilen Turbo C++ üzerinden anlatacağım. Aynı şekilde bu versiyonunu kurmanızı tavsiye ederim. Yazıların ve sizin senkronizasyonu için daha uygun olacaktır ve Borland’ın geliştirdiği bu versiyon hem C, hem de C++ derleme özelliğine sahiptir.

Algoritma Geliştirmek

C dilini ve komutlarını öğrenmek, programlamaya başlamak için şarttır ama algoritma oluşturamadığımız sürece bir program oluşturmazsınız. Algoritma, mantıktır. Yani neyi, nasıl yapacağınızı belirtir. Algoritma türetmek için geliştirilmiş bir metot yok. Her program için o metodu sizin bulmanız gerekiyor. Ama hiç merak etmeyin, yazdığınız program sayısı arttıkça, algoritma kurmanız daha kolay hâle gelecektir. Algoritma programlama da hayati önem taşır. C dilinde öğrendiğiniz komutlar BASIC veya FORTRAN gibi başka dillerde değişir. Ama programlama mantığını bir kere oturttursanız, C’deki komutlar yerine başka dillerin komutlarını öğrenerek, önemli bir zorluk çekmeden diğer dillerde de program yazabilirsiniz.
Basit bir örnek üzerinden düşünelim. Bir markete gittiniz, kasada ki görevliye aldığınız ürünü gösterdiniz, parayı uzattınız, paranın üstünü aldınız. Günlük hayatta gayet normal olan bu durumu biraz değiştirelim. Karşınızda insan değil, elektronik bir kasiyer olsun. Ona göre bir algoritma geliştirirsek,

1-) Ürüne bak;
2-) Ürün Fiyatını bul;
3-) Parayı al;
4-) Alınan paradan ürün fiyatını çıkar;
5-) Kalan parayı ver.
İnsan zekasının otomatik hâle getirdiği eylemleri, ne yazık ki bilgisayar bilmez ve ona biz öğretmek zorundayız. Öğretirken de hata yapma hakkımız yoktur, çünkü yanlış öğreti yanlış programlamayla sonuçlanır.

C Programlama Dili
Temel Giriş/Çıkış Operasyonları (BASIC I/O):

C ile ilgili olarak bu ve önümüzdeki yazılarda birçok komut/fonksiyon göreceğiz. Ama hep kullanacağımız ve ilk öğrenmemiz gerekenler temel giriş çıkış fonksiyonlarıdır. C de klavyeden bir değer alabilmek için scanf(); fonksiyonunu kullanırız. Ekrana herhangi bir şey yazdırmak içinse printf(); fonksiyonu kullanılır.
Bir örnekle görelim;
#include<stdio.h>
main()
{
printf(“Hello World”);
}
Eğer bunu derleyicinizde yazıp derlerseniz, -Borland Turbo C++ için, Ctrl+F9 tuşları ile yazdığınız programınızı derleyebilirsiniz- ekrana Hello World yazılacaktır. #include<stdio.h> standart girdi/çıktı’yı destekle gibi bir anlama sahiptir. main() , ana fonksyiondur. Ondan sonra gelen ayraç standarttır. Çift tırnak işaretleri, printf ve parantez standarttır. Noktalı virgülse C dilinde her komutun sonuna konulur. Tırnakların içine istediğinizi yazıp bastırabilirsiniz. Programın sonunda ki ayraçta programın bittiğini gösterir.
Şimdi yukarıda yazdığımız basit programı, biraz daha geliştirelim.
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Hello World\n”);
printf(“Merhaba Dünya”);
return 0;
}

Birkaç yeni satır ekledik. Sırayla ne olduklarını açıklayalım. #include<conio.h> başlık dosyaları (header files) ile ilgilidir. Onu şuan izah etmem için erken. Ama şu kadarını söyleyelim, clrscr(); fonksiyonunu kullanabilmek için bunu yazmamız gerekmektedir. clrscr(); fonksiyonuysa, ekranda önceden yazılan şeyleri temizler ve kullanacağımız ortamın sıfır olmasını sağlar. Az evvel yazdığımız Hello World yazısının sonuna “\n” ekledik. “\n” bir alt satıra geç anlamına geliyor. Eğer \n yazmazsak, ekranda Hello WorldMerhaba Dünya şeklinde bir yazı çıkar. \n kullandığımızdaysa, Hello World yazılacak onun ve sonra bir alt satırına geçilecek, oraya Merhaba Dünya yazılacaktır. En alt satırdaysa return 0; adında yeni bir komut görüyorsunuz. Bunu eklemeden de program çalışacaktır. Ancak uyarı verir. Bunu ekleyerek bu uyarıdan kurtulabilirsiniz. Detayına girmek için henüz erken, return konusuna ileride değineceğiz.
Yukarıda ki programın aynısını şöyle de yazabilirdik;
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Hello World”);
printf(“\nMerhaba Dünya”);
return 0;
}
Bir önce ve şimdi yazdığımız programların ekran çıktısı aynıdır. Bu örnekle anlatmak istediğim, printf(); te çift tırnakların içerisinde nereye \n koyarsak koyalım, ondan sonrası için cursor bir alt satıra geçer.
printf(); daha birçok şekilde kullanılabilir. Diyelim ki yukarıdaki programı tek printf(); komutuyla yazmak istediniz. O zaman ne yaparsınız?
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Hello World\nMerhaba Dünya”);
return 0;
}
Gördüğünüz gibi tek bir printf(); kullanarak aynı işlemi yaptırdık.
Varsayalım, ekrana çok uzun bir cümle yazmamız gerekti. Örneğin;
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Benim adım Çağatay ÇEBİ ve Kadir Has Üniversitesi’nde okuyorum.”);
return 0;
}
Bu yazdığımız program hata vermez ama compiler’ın çalışma verimini düşürür. Bu düşüş önemsiz olsa bile bizim yazma verimimiz düşecektir. Çünkü ne yazdığını okumak için ok tuşlarını kullanarak bir sağa bir sola gidip gelmemiz gerekir.
Bu programı aşağıda ki gibi yazmamız daha uygundur.
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Benim adım Çağatay ÇEBİ”
“ ve Kadir Has Üniversitesi’nde”
“ okuyorum.”);
return 0;
}
Tek bir printf(); fonksiyonu kullanılmıştır. Ancak gördüğünüz gibi alt alta yazarak bütün cümleyi tek seferde görülebilir hâle getirdik. Ekrana bunu bastırırsanız, alt alta üç satır basmaz. Bu çok hata yapılan bir noktadır. Sadece tek satır basar ve yazılan bir önceki örnekle aynı olur. Alt alta yazmak için daha önce bahsettiğimiz gibi \n eklememiz gerekir.
Ekrana, Ali: “Naber, nasılsın? diye sordu. şeklinde bir yazı yazdırmamız gerekiyor diyelim. Bu konuda ufak bir problem yaşayacağız. Çünkü printf(); fonksiyonu gördüğü ilk iki çift tırnak üzerinden işlem yapar. Böyle bir şeyi ekrana yazdırmak için aşağıda ki gibi bir program yazmamız gerekir.
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
main()
{
clrscr();
printf(“Ali: \“Naber, nasılsın?\” dedi.”);
return 0;
}
printf(); fonksiyonunu kullanmayı sanırım iyice anladınız. printf( yazıp, sonra çift tırnak açıyor, yazmak istediklerimizi yazıyor, çift tırnağı sonra da parantezi kapatıyor, sonuna noktalı virgül ekliyoruz. Alt satıra geçmek içinse, yazdıklarımızın sonuna \n ekliyoruz. Çift tırnaklı bir şey kullanmak içinse \“ ... \” kullanıyoruz.
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla

Etiketler
basic, giris

Seçenekler
Stil


Saat: 13:54

Forum Yasal Uyarı
vBulletin® ile Oluşturuldu
Copyright © 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

ForumSevgisi.Com Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım:
Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.

ankara escort, izmir escort ankara escort, ankara escort bayan, eryaman escort, bursa escort pendik escort, antalya escort,